Pagina 4 van 7

Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 05 aug 2012 15:08
door Menno
Daar gaat het om , mooi dat het bevalt ! :)

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 05 aug 2012 15:09
door BJG
:smt023

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 07 aug 2012 09:59
door Menno
Ik laat mijn chip ook kietelen :oops: , kon het toch niet laten , wilde het al bij mijn V6 laten doen maar daar is het nooit van gekomen ....
Makkelijke van deze wijze van tunen is dat als het niet bevalt je zo weer de boel kan overschrijven waarmee alles weer als vanouds is :)

Eens kijken of die extra paardjes bevallen!

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 07 aug 2012 10:22
door coffeecup
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik vind de 136pk variant nu al lekker romig, en hij draait ook nog mooi hoger in de toeren.

Post je gelijk de rollenbankgrafiek als de tuning uitgevoerd is? Hetgeen ik persoonlijk zou willen is een mindere werking van de EGR (kan als het goed is softwarematig uitgezet worden) en wat meer koppel tussen de 1.500rpm en 1.900rpm.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 07 aug 2012 10:33
door JW-C5
Dat softwarematig uitzetten van de EGR is iets dat déze tuner niet zal doen.

Iemand die z'n reputatie hoog wil houden gaat zich niet bezondigen aan milieuvervuilende praktijken :oops:

Groet,
JW

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 07 aug 2012 11:14
door XortioN
coffeecup schreef:Hetgeen ik persoonlijk zou willen is een mindere werking van de EGR (kan als het goed is softwarematig uitgezet worden)
Waarom zou je de EGR klep uitschakelen? Ze halen zonder deze uit te schakelen ook redelijk veel uit dit blok hoor. Je kan altijd op de 1ste pagina zien naar de grafiek van mijn voor/na chiptune.

Je zal het jou zeker niet beklagen! :smt203 :smt190

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 07 aug 2012 16:00
door coffeecup
XortioN schreef:Je kan altijd op de 1ste pagina zien naar de grafiek van mijn voor/na chiptune.
och verrek :)

Thanks.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 14:26
door Menno
Mijn auto is ook onder handen genomen door bullpower ( o.a. door JW's positieve verhaal m.b.t. de C1 durfde ik dat wel aan ! )

Wat een verschil ! heerlijk smeuïg koppel wat nu ook bij lage toeren goed aanspreekbaar is, de auto is er aangenaam van "opgeknapt" , uiteraard was het al een fijne motor, en koppel/pk's waren al prima en toereikend, maar met deze tuning komt hij helemaal tot zijn recht, ik was nogal sceptisch tegenover dit alles ( daarom ook zolang geduurd ... ) maar het is m.i. echt een aanrader , zeker voor deze 2.0HDiF , ....

Met name tussen de 70 en 130 pakt de auto gelijk op als je wil versnellen, geen pauze meer :smt038
Kortom de tussenacceleratie ( verkeerslicht sprint kan mij niets schelen, daar koop je geen C5 voor ) is nu uitstekend de auto sleurt aan 1 stuk door , ( dit was wat gezapig ) , het wordt er natuurlijk geen V6 HDi van, maar voor mijn gebruik en wensen meer dan goed genoeg .... , mijn V6 benzine zal ik nu zeker niet meer missen ( behalve qua geluid ) !

Enige wat in mijn geval niet gelukt is is de rollenbanktest , mijn auto vond dit absoluut niet leuk en vloog gelijk in de stress stand met alle foutmeldingen van dien , komt door de combinatie automaat, esp/ABS en elektronische handrem , mijn C5 stond het niet toe om enkel de voorwielen te laten draaien en kneep de motor gelijk af ...
Na het tunen zijn we dus wat op de weg wezen testen om te kijken of het resultaat naar wens was e/o er eventueel nog wat aangepast moest worden.

Ben dus zeer tevreden , bovendien een erg vriendelijke gast bij bullpower ( met verstand van zaken ! ) , ...
Momenteel heeft men er een actieprijs , dus twijfelaars gewoon ff vragen wat het kost ;)

De Chip wordt naar wens "gebakken" :mrgreen:
Hier een vergelijkbare C5 2.0HDiF maar nu met handbak op de bank :
http://www.bullpower.nl/chiptuning/dies ... 138pk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 14:44
door XortioN
Mijn C5 heeft op een bank gestaan die zowel voor als achter vrij staat :)
Geen problemen mee gehad. :smt190

Zie je nou wel dat die chiptunen echt wel loont! Lijkt alsof hij eigenlijk gemaakt was om zo te draaien, voelt idd vlotter en natuurlijker aan. En idd die momenten waar je normaal moest wachten bij tussen sprints, zijn na de chip helemaal verdwenen =) :smt038 :smt038 :smt038 :smt038

Wel jammer dat ze hem niet uitgelezen hebben dan, dan weet je niet wat je ervoor en erna had? :(

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 14:47
door Menno
Hoeveel ik precies heb kan mij eigenlijk weinig schelen :oops: , hij staat op max. toelaatbare wat techniek betreft ( komt ongeveer neer op 165 PK / 370 NM ) , moet wel heel blijven , hoewel ik nu al merk dat je nog beter op het koppel kan rijden als voorheen , dus helemaal intrappen hoeft niet meer, hij gaat zo ook al, zeer prettig , dus heel houden zal ook wel loslopen ...

Zoals je al aangeeft , gaat om gevoel, en idd zo is het als de 2.0HDi bedoeld is, ik ben om :lol:
En of het er nu 165 , 173 of 159 zijn geworden tja ach , hij rijdt super soepel, dat was voor mij het doel.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 15:35
door JW-C5
Goed voorbeeld doet goed volgen, dus..... :smt023

Jammer uiteraard dat je geen rollenbanktest kon completeren, maar ook zonder dat is het jou duidelijk dat deze chiptuning de moeite waard was.

Ik ben benieuwd welke uitwerking het heeft op je brandstofverbruik.

Bij de C1 weet ik dat nog niet, m'n wederhelft heeft er de afgelopen week te weinig mee gereden.
Ik zal haar porren om wat meer kilometers te maken ;)

Groet,
JW

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 15:39
door Menno
Gemiddeld genomen ga je er 5% op vooruit, mits je natuurlijk niet constant alle power aanspreekt, maar dat moet met het betere bereik van het koppel ook eigenlijk geen probleem opleveren, ... zal het uiteraard netjes bijhouden, al was het daar niet eens om te doen.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 16:36
door coffeecup
Nice. Leuk en lekker aanstekelijk verhaal. Ik zal me later het jaar (vanaf 10.000km) bij een tuner voegen; bijna iedereen weet ongeveer hetzelfde programma van max. PK/Nm erin te schrijven.

Om wat tegenwicht aan de andere lovende reviews te bieden: zelf heb ik hele prettige ervaringen met ShifTech. De programmeur daar (Bruno) heeft eerder bij Heinz gewerkt, die ook zeer goed aangeschreven staat.
Allebei in België overigens.

Jammer trouwens dat er geen Dynorun gedaan is. Ik snap dat het met jouw specifieke auto niet lukte, maar zou voor mij persoonlijk een behoorlijke deceptie zijn. Dit natuurlijk omdat ik heb gezien welke finetuning er na wat dynoruns nog gedaan kan worden.

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 16:37
door Menno
Jij hebt een BVM6 , daarmee zul je geen probleem ondervinden ... :)

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?

Geplaatst: 09 aug 2012 16:39
door coffeecup
Klinkt als een Chinese kopie van de BMW 6 serie, maar ik denk dat je een handgeschakelde 6-bak bedoelt? :lol:

Kun je hier nog even wat verbetering van verbruik neerplempen? En kun je die dan ook wat overdrijven? Kan ik met wat meer bagage m'n ega overtuigen 8-)