Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Daar gaat het om , mooi dat het bevalt ! :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
:smt023
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik laat mijn chip ook kietelen :oops: , kon het toch niet laten , wilde het al bij mijn V6 laten doen maar daar is het nooit van gekomen ....
Makkelijke van deze wijze van tunen is dat als het niet bevalt je zo weer de boel kan overschrijven waarmee alles weer als vanouds is :)

Eens kijken of die extra paardjes bevallen!

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik vind de 136pk variant nu al lekker romig, en hij draait ook nog mooi hoger in de toeren.

Post je gelijk de rollenbankgrafiek als de tuning uitgevoerd is? Hetgeen ik persoonlijk zou willen is een mindere werking van de EGR (kan als het goed is softwarematig uitgezet worden) en wat meer koppel tussen de 1.500rpm en 1.900rpm.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat softwarematig uitzetten van de EGR is iets dat déze tuner niet zal doen.

Iemand die z'n reputatie hoog wil houden gaat zich niet bezondigen aan milieuvervuilende praktijken :oops:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
coffeecup schreef:Hetgeen ik persoonlijk zou willen is een mindere werking van de EGR (kan als het goed is softwarematig uitgezet worden)
Waarom zou je de EGR klep uitschakelen? Ze halen zonder deze uit te schakelen ook redelijk veel uit dit blok hoor. Je kan altijd op de 1ste pagina zien naar de grafiek van mijn voor/na chiptune.

Je zal het jou zeker niet beklagen! :smt203 :smt190
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
XortioN schreef:Je kan altijd op de 1ste pagina zien naar de grafiek van mijn voor/na chiptune.
och verrek :)

Thanks.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Mijn auto is ook onder handen genomen door bullpower ( o.a. door JW's positieve verhaal m.b.t. de C1 durfde ik dat wel aan ! )

Wat een verschil ! heerlijk smeuïg koppel wat nu ook bij lage toeren goed aanspreekbaar is, de auto is er aangenaam van "opgeknapt" , uiteraard was het al een fijne motor, en koppel/pk's waren al prima en toereikend, maar met deze tuning komt hij helemaal tot zijn recht, ik was nogal sceptisch tegenover dit alles ( daarom ook zolang geduurd ... ) maar het is m.i. echt een aanrader , zeker voor deze 2.0HDiF , ....

Met name tussen de 70 en 130 pakt de auto gelijk op als je wil versnellen, geen pauze meer :smt038
Kortom de tussenacceleratie ( verkeerslicht sprint kan mij niets schelen, daar koop je geen C5 voor ) is nu uitstekend de auto sleurt aan 1 stuk door , ( dit was wat gezapig ) , het wordt er natuurlijk geen V6 HDi van, maar voor mijn gebruik en wensen meer dan goed genoeg .... , mijn V6 benzine zal ik nu zeker niet meer missen ( behalve qua geluid ) !

Enige wat in mijn geval niet gelukt is is de rollenbanktest , mijn auto vond dit absoluut niet leuk en vloog gelijk in de stress stand met alle foutmeldingen van dien , komt door de combinatie automaat, esp/ABS en elektronische handrem , mijn C5 stond het niet toe om enkel de voorwielen te laten draaien en kneep de motor gelijk af ...
Na het tunen zijn we dus wat op de weg wezen testen om te kijken of het resultaat naar wens was e/o er eventueel nog wat aangepast moest worden.

Ben dus zeer tevreden , bovendien een erg vriendelijke gast bij bullpower ( met verstand van zaken ! ) , ...
Momenteel heeft men er een actieprijs , dus twijfelaars gewoon ff vragen wat het kost ;)

De Chip wordt naar wens "gebakken" :mrgreen:
Hier een vergelijkbare C5 2.0HDiF maar nu met handbak op de bank :
http://www.bullpower.nl/chiptuning/dies ... 138pk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Mijn C5 heeft op een bank gestaan die zowel voor als achter vrij staat :)
Geen problemen mee gehad. :smt190

Zie je nou wel dat die chiptunen echt wel loont! Lijkt alsof hij eigenlijk gemaakt was om zo te draaien, voelt idd vlotter en natuurlijker aan. En idd die momenten waar je normaal moest wachten bij tussen sprints, zijn na de chip helemaal verdwenen =) :smt038 :smt038 :smt038 :smt038

Wel jammer dat ze hem niet uitgelezen hebben dan, dan weet je niet wat je ervoor en erna had? :(
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Hoeveel ik precies heb kan mij eigenlijk weinig schelen :oops: , hij staat op max. toelaatbare wat techniek betreft ( komt ongeveer neer op 165 PK / 370 NM ) , moet wel heel blijven , hoewel ik nu al merk dat je nog beter op het koppel kan rijden als voorheen , dus helemaal intrappen hoeft niet meer, hij gaat zo ook al, zeer prettig , dus heel houden zal ook wel loslopen ...

Zoals je al aangeeft , gaat om gevoel, en idd zo is het als de 2.0HDi bedoeld is, ik ben om :lol:
En of het er nu 165 , 173 of 159 zijn geworden tja ach , hij rijdt super soepel, dat was voor mij het doel.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Goed voorbeeld doet goed volgen, dus..... :smt023

Jammer uiteraard dat je geen rollenbanktest kon completeren, maar ook zonder dat is het jou duidelijk dat deze chiptuning de moeite waard was.

Ik ben benieuwd welke uitwerking het heeft op je brandstofverbruik.

Bij de C1 weet ik dat nog niet, m'n wederhelft heeft er de afgelopen week te weinig mee gereden.
Ik zal haar porren om wat meer kilometers te maken ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Gemiddeld genomen ga je er 5% op vooruit, mits je natuurlijk niet constant alle power aanspreekt, maar dat moet met het betere bereik van het koppel ook eigenlijk geen probleem opleveren, ... zal het uiteraard netjes bijhouden, al was het daar niet eens om te doen.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Nice. Leuk en lekker aanstekelijk verhaal. Ik zal me later het jaar (vanaf 10.000km) bij een tuner voegen; bijna iedereen weet ongeveer hetzelfde programma van max. PK/Nm erin te schrijven.

Om wat tegenwicht aan de andere lovende reviews te bieden: zelf heb ik hele prettige ervaringen met ShifTech. De programmeur daar (Bruno) heeft eerder bij Heinz gewerkt, die ook zeer goed aangeschreven staat.
Allebei in België overigens.

Jammer trouwens dat er geen Dynorun gedaan is. Ik snap dat het met jouw specifieke auto niet lukte, maar zou voor mij persoonlijk een behoorlijke deceptie zijn. Dit natuurlijk omdat ik heb gezien welke finetuning er na wat dynoruns nog gedaan kan worden.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Jij hebt een BVM6 , daarmee zul je geen probleem ondervinden ... :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Klinkt als een Chinese kopie van de BMW 6 serie, maar ik denk dat je een handgeschakelde 6-bak bedoelt? :lol:

Kun je hier nog even wat verbetering van verbruik neerplempen? En kun je die dan ook wat overdrijven? Kan ik met wat meer bagage m'n ega overtuigen 8-)
Plaats reactie