Pagina 30 van 35

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 12 jan 2011 08:56
door Roman
het is toch duidelijk...

de hele automarkt is gericht op de Fleet markt...
als je als particulier een auto wil kopen, mag je blij zijn dat je dat kan..
maar dan verder niet zeuren...


:lol: :lol:

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 12 jan 2011 11:03
door gvwijnen
Peebee schreef:
Toen ze echter alle vrachtwagens van de transportafdeling (allen MB) begonnen te vervangen door MAN werd de verkoper van MB wakker, en kort daarna kwamen de verontschuldigingen en werd er gratis een nieuwe personenwagen aangeboden op voorwaarde dat ze terug MB trucks kochten.
Dus je moet eerst een vloot vrachtwagens kopen,
dreigen c.q. vervangen door een ander merk
voor je als klant als klant serieus genomen wilt worden met een klacht?
En dan krijg je ineens een nieuwe auto,
misschien met dezelfde problemen,
onder de voorwaarde dat je weer betreffend merk koopt?

Iets klopt er niet helemaal, kan er alleen niet m'n vinger achter krijgen wat....

Peter
het was nogthans zo. Dus gratis vernieuwing van het leasecontract met een betere auto voor dezelfde prijs per maand of voorwaarde dat de bestelling van vrachtwagens bij MB geplaatst werd ;)

En verder heeft Roman gewoon gelijk, niet zeuren en hopen op een vriendelijke en begrijpende dealer die je hier en daar toch beetje kan steunen en helpen.

En dat voorbeeld van mb was gewoon om aan te tonen dat het bij andere merken niet klantvriendelijker werkt dan bij citroen ;)

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 12 jan 2011 12:48
door roelbouwman
Grash00 schreef: Je schreef: Die van mij staat weer bij de dealer. Ze gaan ter test de kunstof leiding die naar achteren loopt afsluiten om te kijken of dat verschil zal maken.

Ik ben benieuwd of de test nog enig resultaat heeft opgeleverd. Heb je ook gedurende de tijd dat de C5 in de garage stond een demo meegevraagd. Bij mij heeft dat ertoe geleid dat ik de temperatuurregeling nu meer kan aanvaarden, alhoewel ik het met je eens ben dat dit onderdeel in de C5 zeker niet tot de verbeelding spreekt. Dat zou beter kunnen.
Hugo, het afsluiten hebben ze niet meer gedaan. Dat was in de praktijk toch wat lastiger te realiseren dan in theorie. Ze hebben nog wat meer isolatiemateriaal er tussen gepropt. Dat is natuurlijk niet de oorzaak van het probleem aanpakken. Het is nu enigzins acceptabel, maar het wordt nog wel warm. Wellicht, als ik een keer heel veel zin heb ga ik zelf eens op onderzoek uit.

Ik heb geen andere C5 meegehad. Mijn dealer is een erg kleine Citroen garage en de enige leenauto's die ze hebben zijn C3's.

Roel.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 14 jan 2011 19:42
door GSPallas
Ik heb net de nieuwe opgehaald en ik moet zeggen dat er na een klein stukje rijden erg veel koude lucht in de automatische stand van boven komt (30km mee gereden). Ik heb de kleppen in het dashboard alvast dichtgezet.
Op zich vreemd, in mijn vorige C5-en (zowel de PhI als de PhII) heb ik maar zelden aan de knoppen gezeten; hooguit wat kouder of warmer en soms de airco uitschakelen.

Zal wel wennen zijn, maar toch..........

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 23 jan 2011 14:16
door GSPallas
Ik heb de ventilatie achter ook open gezet en ik moet zeggen dat de lucht volgens mij beter verdeeld wordt; Ik heb geen last meer gehad van de koude flushes.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 23 jan 2011 16:20
door EvilTwin
kleppen in het dash of de indirecte uitstroom bovenop?

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 23 jan 2011 17:24
door GSPallas
Ik bedoel niet de kleppen op het dahsboard maar die voor de achterpassagiers (zitten in de deurstijlen). Het zou wel eens kunnen zijn dat als die kleppen dicht zijn er te veel druk op het betreffende kanaal komt en dat moet natuurlijk ergens uit komen.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 25 jan 2011 13:18
door Henk2304
Bij mij staan die altijd open en ik heb geen hete middenconsole v.w.h.w.i. ...

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 14:31
door MarsTDI
Nu het wat langer tussen 0 en 10 graden is buiten, en behoorlijk druk op de weg is, waardoor je geregeld na langere tijd ook langere tijd in de file staat, weet ik zeker dat een groot deel van het probleem ontstaat door de toevoer van verse buitenlucht:

Als ik gewoon door kan rijden komt de boel langzaam op temperatuur, en weet dat bij heel vage benadering ook wel te behouden (manueel wat temperatuur aanpassingen), maar als je na +-40 minuten in de file terecht komt, voel je de binnentemperatuur veranderen naar beneden heet en boven koud, waarbij de middenconsole ook veel warmer wordt. Als je vervolgens uit de file komt en vaart maakt, voel je direct weer wat koelere lucht beneden uitstromen. Vaak zelfs zoveel dat direct de temp. knop naar boven gezwengeld moet worden.

Kortom, laat het woord automatisch bij deze regeling maar achterwege en hou vooral de vaart erin (geen file rijden dus).

Waar onderkent zou moeten worden of er vuile lucht naar binnen komt, met de automatische recirculatie is het systeem is kennelijk niet in staat om met de zelf gestuurde buitenlucht rekening te houden of te bemerken wanneer de rijwind wegvalt.

Als ik mijn dame weer inlever over een jaar of zo, zijn de knoppen van de airco wel aan vervanging toe...

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 16:13
door EvilTwin
GSPallas schreef:Ik heb de kleppen in het dashboard alvast dichtgezet.
nogmaals: de kleppen in het dash of bovenop (indirecte, ambiente uitstroom)?

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 16:14
door gvwijnen
Bij mij staan alle kleppen open. Zowel direct als indirect en alles werkt naar behoren. ;)

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 16:18
door EvilTwin
MarsTDI schreef:Waar onderkend zou moeten worden of er vuile lucht naar binnen komt,
Doel je hiermee op de automatische recirculatie? die is toch op latere versies vervallen (mj2010)?
met de automatische recirculatie is het systeem is kennelijk niet in staat om met de zelf gestuurde buitenlucht rekening te houden of te bemerken wanneer de rijwind wegvalt.
Rijwind of niet maakt natuurlijk niks uit voor aanjager het is geen 2cv waar je zo maar een paar klepjes openzet voor de rijwind.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 19:47
door steven1986
EvilTwin schreef: Doel je hiermee op de automatische recirculatie? die is toch op latere versies vervallen (mj2010)?
In mijn mj2011 zit de automatische recirculatie er wel op, weet niet of die in de tussentijd afwezig geweest is.

Ik herken het fenomeen van de warme middenconsole, en ook het warm onder, koud boven. Zeker na afgelopen weekend met drie personen naar Berlijn te zijn geweest: met name achterin werd het erg warm, terwijl uit het dashboard een veel lagere temperatuur lucht uitstroomt. Dit effect lijkt te worden versterkt in file en/of stadsverkeer.

Hierbij moet ik zeggen dat ik het niet zeer storend vind. Wel heb ik de automatische recirculatie nog nooit uitgeschakeld. Ik zal bij de volgende lange rit eens kijken of dat invloed heeft op het functioneren van het geheel.

groet,

Steven

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 21:40
door EvilTwin
steven1986 schreef:
EvilTwin schreef: Doel je hiermee op de automatische recirculatie? die is toch op latere versies vervallen (mj2010)?
In mijn mj2011 zit de automatische recirculatie er wel op, weet niet of die in de tussentijd afwezig geweest is.
Ik had wat exacter moeten zijn: sinds mj2010 is de automatische recirculatie niet meer uitgerust met een "sniffer" (pollen, uitlaatgassen) maar gaat'ie slechts automatisch dicht bij inschakelen van ruitensproeier of achteruit.

NB onder de +5C (dat is dus deze hele winter al) behoort de automaat (alle mj.) altijd op volledig open te staan, om het beslaan te vermijden.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Geplaatst: 27 jan 2011 23:31
door GSPallas
EvilTwin schreef:
GSPallas schreef:Ik heb de kleppen in het dashboard alvast dichtgezet.
nogmaals: de kleppen in het dash of bovenop (indirecte, ambiente uitstroom)?
Ik bedoel de kleppen in het dashboard (dus niet bovenop); Tijdens de eerste ritten 'viel' er veel koude lucht neer en daarom had ik de kleppen naast de tellers dichtgezet omdat ik dacht dat daar de koude lucht uit kwam, gevoelsmatig komt de koude lucht naar beneden vallen.

Een paar dagen later heb ik de kleppen (naast de tellers) op het dashboard weer open gezet, maar zo ook de kleppen voor de achterpassagiers. Vanaf dat moment heb ik een beter gevoel over de ventilatie; de vallende koude lucht heb ik niet meer zo sterk ervaren. Ik moet wel zeggen dat ik aan de temperatuurknop blijf draaien, ergens tussen de 20 en 22,5 graad.