Ook met een simpele scoop is het in principe mogelijk dit te zien. Het is lastig triggeren op een wiselspanning zoals afgegeven door de inductieve krukassensor.
Daarom loopt het beeld meestal langzaam voorbij en zie je het alsnog.
Dat gaat niet op. Een motor loopt stationair zo'n 700 a 800 rpm.Genem schreef:Is het niet zo, toerental delen door aantal pulsen als leidraad om de timebase in te stellen?
Dit was het soort antwoord waarnaar ik op zoek was. Met het hele treintje tegelijk in beeld zie je de fout niet omdat het te klein wordt. Met uitrekken en verschuiven kom je er wel. Kende die functie nog niet.JW-C5 schreef:Als je dan alleen synct op dat BDP signaal, en het hele treintje laat zien op het scherm, zie je het niet.
Maar als je het treintje uit elkaar trekt door de sync te verplaatsen, zie je het wel. En met enig puzzle-werk kun je dan ook nog vaststellen welke "tand" ontbreekt. Dat kun je dan op het vliegwiel terugzoeken en kijken waarom dat het geval is.
Volgens mij kan je wel zien of hij pauze houdt op de opgaande flank (twee tanden naast elkaar) of op de neergaande flank (missing teeth).BJG schreef:Het is een inductieve sensor. Dus je ziet geen blokgolf maar een wisselspanning.
Hij wordt technisch gesproken niet geinventeerd maar zal even laag blijven.
Ik zal eens kijken of ik nog een scoop beeld ergens heb van zo'n signaal.