Pagina 27 van 36
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 00:57
door Menno
Laat hem dan veren als een C5 wokkel, want een C4 onderstel heeft die al en da's geen suc6

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 08:40
door Rowi
C4 en DS5: allebei C4 onderstel, en toch zo verschillend van vering. Ik neem aan dat je techneut moet zin om dit te kunnen begrijpen.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 10:42
door Bibendum
Ik heb het gamma Citroëns gekend met alle mogelijke veringen.De HP vering was uiteraard de comfortabelste.Maar alles evolueert en de HP is al een beetje bijgebeend.In tegenstelling wat er gezegd is geworden gebruiken andere (grote) merken bij mijn weten niet (of geen)HP vering maar wél luchtvering (o.a.Mercedes S-klasse).Ook Citroën bij de C4P Exclusive!!De eerste serie luchtbalgen was een miserie maar nu hebben ze (bij de mijne toch)nieuwe luchtbalgen gestoken (fabrieksgarantie en gratis) van een andere en betere fabrikant.En ja bij belading blijft deze C4P ook op peil rijden en kun je met een schakelaar (zoals bij de C5)het niveau hoger of lager zetten achteraan.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 11:29
door JW-C5
Op de nieuwe C4P's zijn die balgen al niet meer leverbaar.....
Groet,
JW
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 12:34
door Breeze
Menno schreef:De CX Break is leuk als lijkwagen

, maar nog niet zo'n gedrocht als een BX Break
JW-NHS schreef:Met dat laatste ben ik het eens.
Maar als Breeze meeleest zal daar wel "commentaar" op komen.
LOL, daar hoef ik toch zeker geen "commentaar" op te leveren

.
JW-NHS schreef:Overigens vond ik ook de XM Break niet geslaagd.
Mee eens.
Adri
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 14:00
door GW-tje
En die Xm was als break een ongekend heerlijk werkpaard. Van mij een dikke 9 voor comfort en functionaliteit.
Eigenlijk is het bij mijn liefde voor Citroën net andersom. Ik vind alle breaks met HP geweldig.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 22:34
door jpiek
HP is voor en Break natuurlijk ook ideaal, zowel qua nivellering van de vering als door de smalle wielkasten...
Toch zou ik liever een C5 break rijden dan een XM break..
Effin, ik rij nu al een tijdje een C8, en dan ben je qua (laad) ruimte achterin gewoon uitgepraat
...maar wat ik al wel vreesde: ik MIS de HP Vering !!!

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 09 feb 2014 22:43
door c5jan
Ik miste het met de Evasion alleen bij een enkele flinke hobbel... daar is hp toch beter voor.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 10 feb 2014 21:26
door JWHofnar
Nog even over de Cactus. Een nette prijs: (
klik)
JW
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 10 feb 2014 22:10
door Citroenfan39
Inderdaad een nette prijs voor de C4 Cactus!
In het artikel wordt er echter gesuggereerd dat de Cactus zou zijn gebaseerd op de C4 hetgeen niet zo is.
De C4 Cactus heeft het onderstel van de C3 en is daar in feite ook op gebaseerd. Dit las ik in een artikel in het Duitse AutoBild.
Ook las ik in het Duitse AutoBild dat op het toekomstige vlaggeschip van Citroën de DS6 de hydractieve vering niet meer wordt toegepast maar wordt vervangen door een electronisch geregelde vering. Deze zou nog beter raad weten met korte oneffenheden dat de hydractieve variant.
Ik ben benieuwd. De introductie van de nieuwe DS6 zal eind 2015 plaatsvinden volgens het artikel die trouwens illustraties toont die ook al in het Franse zusterblad AutoPlus zijn gepubliceerd.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 21 aug 2014 11:18
door trance

Heeft er al een forum lid met de nieuwe Citroën C4 Cactus gereden? Wat zijn de bevindingen? Ik zit te dubben tussen een C3 of de Cactus voor mijn dochter op basis van privé lease basis,dus de nog nieuwe C5 gaat niet de deur uit.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 21 aug 2014 22:34
door Chevron
Mijn ouders hadden in mijn jeugd een CX Pallas. En wat ik nog kan herrineren, bijzonder model en het reed heerlijk. Zelf heb ik ervaring met vele merken. Maar toen ik een proefrit maakte met onze phase 2 keek mijn vrouw mij aan met een grijns...dit is hem voor jou. Ook om dat ik met een grijns reed.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 22 aug 2014 09:52
door trance
Ik sluit mij aan bij Sjever dan komt een ander merk ook in aanmerking met voorkeur een BMW.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 26 sep 2014 15:23
door peterh
Opvallend hoeveel mensen aangeven dat als Citroën de hydropneumatiek laat vervallen, BMW plotseling een optie wordt. Dat is ook precies hoe ik ertegenaan kijk.
Ik mis in de poll dan ook de optie "Het is niet alleen de hydropneumatiek, maar wel voor een belangrijk deel". Het is met name dat bijzondere veergedrag waardoor de C5 zich vandaag de dag met flink duurdere auto's kan meten.
Vijfentwintig jaar geleden was dat anders... toen konden alleen sommige Rolls Royces en een paar Mercedessen tippen aan het comfort van een DS of een CX. Maar ook toen was een Rolls Drophead gewoon een vulgaire pooierbak in vergelijking met een open Henri Chapron DS.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 26 sep 2014 15:32
door Menno
Menno schreef:Vind hem nog steeds mooi en goed rijden !!!
Het is dat mijn vrouw het niets vindt anders had er nooit een C5-3 gekomen

Waar ik overigens geen seconde spijt van heb gehad, heerlijke auto!
Naast een leuke XM blijft een CX ook nog altijd een wens ....
Paar maanden verder en die XM is er , ik mis de C5-3 geheel niet , een oude XM heeft veel meer karakter

, de 205 tussendoor was verstandsverbijstering denk ik, de XM die daarop volgde is gesloopt, de huidige is een blijver
Nu nog m'n vrouw zover krijgen, want hoewel die XM nu wel geaccepteerd is moet ik voor een CX ben ik bang meer registers opentrekken
BMW, sommige zijn leuk , maar bedankt , daar rijdt iedereen al in.
Mocht ik overstappen dan is het een maserati QP of leuke oude jaguar
En voor de vraag in de poll, voor mij is een echte Citroen er 1 die op vloeistof en gas veert!
Uiteraard zijn er zonder ook genoeg leuke ( ook onder de nieuwe ) , benieuwd wat de C5-4 gaat worden , hp beschikbaar of niet ...