C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bijvullen met DOT4
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Eind van de maand krijgt madam een grote beurt. Dan komt dat wellicht ook aan bod.
Dank voor de tip. Zal het voor de zekerheid navragen.

Hoort dit standaard bij een 30k-beurt?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zeker geen DOT5 bijdoen dan krijg je sludge (pap) ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@Citroentje,
Vervangen van de DOT4 remvloeistof staat elke twee jaar op de rol.

Bij mij komt dat aardig overeen met die 30.000km, maar of dat bij jou ook zo is..... ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Elke 2 jaar is bekend bij mij, maar is er ook een kilometrage aan gekoppeld ?
Die 30K haalt een dieselaar met gemak, voorheen heb ik er nooit bij stilgestaan wegens remmen op LHM, dat ververste ik elke 60K.

Overigens heb ik bij mijn C5 vorig jaar, ook meteen de koppelings-cylinder doorgespoeld.
Dat heb ik niet met druk gedaan, Citroen documenten vermelden dat dit niet mag i.v.m. kans op emulsie-vorming.
Procedure is nippel open, koppeling intrappen (pedaal blijft op de grond), nippel dicht, pedaal met de hand omhoog trekken en dit herhalen tot er schone vloeistof uitkomt, uiteraard tussendoor het reservoir steeds aanvullen met DOT4.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor de ABS mee te doen lexia en een toestel op een 2bar
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Citroentje hoeft geen koppelingscilinder van verse DOT4 te voorzien, gelukkig ;)

Verversen van het remcircuit, incl. ABS/ESP moet inderdaad met een Diagbox/Lexia, en dat 2 bar hulpstuk.
Een paar dagen geleden is de noodzaak daarvan ook al beschreven, als je dat niet doet blijft een hoop vuil en ouwe troep zitten in het ABS/ESP circuit :shock:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Oh ja, ik zie het een automaat :oops:

Wat die 2 bar betreft, als je een Ezi-bleed set gebruikt, dan kan dat teveel zijn, ze geven zelf max. 1.4 aan.
Zelf doe ik 1.6, een hogere druk schijnen de afdichtingen van het setje niet aan te kunnen, heb een keer 2 bar gebruikt, de DOT4 werd eruit geperst.
Het is aanbevolen als je 2 remmen gedaan heb, de band weer op druk te brengen naar 1.6 bar.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In een ander draadje is daar ook al eens over gesproken.
De unit kan 2 bar leveren, maar de vraag is of dat ook (altijd) moet gebeuren.

Wat ik niet weet is of bepaalde kleppen in de ABS/ESP unit een minimale druk nodig hebben om geopend te kunnen worden, en daarmee dan open staan zodat de DOT4 ververst kan worden.
Dat zou dan bepalend kunnen zijn voor de druk die je op het systeem moet zetten.

Als mijn rem-systeem volgend jaar weer ververst wordt zal ik er eens op letten.......

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie