Pagina 23 van 29

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 13:44
door Roman
exroosje schreef:Zoals je hier uit de ervaringen kunt lezen zijn, die zwabberworsten echter wel ernstig superieur aan de oudere metalen types, ook met de spoilers er op.

En je ze zijn prijzig, maar de kosten zijn te drukken door alleen de rubbers te vervangen. Weliswaar zal het overige gedeelte niet het eeuwige leven hebben, maar een paar keer kan toch zeker.
helaas hebben ze je oplossing ontdekt waardoor dit bij de PH3 niet meer mogelijk is... :smt089

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 13:47
door JW-C5
Op mijn C5, nu 4 jaar oud en 150kkm gereden, zit nog de oorspronkelijke set Bosch flatblades.
Die wissen nog goed, ik heb een setje vervangingsbladen liggen maar wacht nog even met de montage er van. Wellicht nĂ¡ de winter......

Ook op mijn Xant had ik ze gemonteerd, ze bevielen daar uitstekend :smt023

Groet,
JW

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 13:54
door exroosje
Roman schreef: helaas hebben ze je oplossing ontdekt waardoor dit bij de PH3 niet meer mogelijk is... :smt089
Dat zijn waarschijnlijk dan Valeos Daar is de spoiler een met het wisserblad. Als je eenmalig een setje Bosch scoort, dan zou je daarna de bladen moeten kunnen vervangen

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 14:16
door EvilTwin
Peebee schreef:Dat lijkt me toch een eerste vereiste als je ruitenwissers fabriceert,
dat je (een beetje) verstand van aerodynamica hebt :smt017
Dat verbaasde mij ook. Aerodynamica is maar een deel van het probleem, het zit hem ook in het drukverloop langs het blad, de druk van de arm, de exacte wisbeweging, slip-stick effecten van het rubber op de ruit, etc.
Maarten schreef:Je 'moet' niets, maar ik zou ze ook aanraden ;)
Moet niks idd. Ik zou ze afraden op de versies van voor nov2003 waar nog de originele "veertypes" voor beschikbaar zijn, wel met twee spoilers: bestuurders- & passagiers-kant.

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 19:43
door Marc
Ik heb juist voor de flatblades ph2 armen op mijn C5 gezet. En de flatblades zijn, in mijn geval, veel beter. Waar de oude wissers vaak (meerdere) strepen achterliet op de plaats(en) waar het rubber aan het wisserframe zat, hebben de flatblades (met maar een bevestigingspunt) dat probleem niet. Die wissen gewoon goed. In mijn optiek is de drukverdeling op de wisser veel gelijkmatiger dan bij de oude wissers. En nee, ik vergelijk hier heen Praxis wissers met Bosch flatblades. Voor de flatblades had ik gewone Valeo of SWF erop zitten. Nu dus de Bosch Aerotwin :smt023 . Aanrader.

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 20:44
door Robster76
Ik gebruik ook flatblades. Ze zijn echter niet zo 'strak' of elegant als de Bosch, maar het scheelt enorm in de prijs. Voor iedereen met een Ph1 of Ph2 welke de 'oude' standaard wisserarmen heeft, is dit een leuke en goedkope optie. Heb met mijn vorige set bijna 1 jaar gedaan:

http://www.ebay.nl/itm/Citroen-C5-01-06 ... 254wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 05 okt 2011 23:55
door Roman
JW-NHS schreef:Op mijn C5, nu 4 jaar oud en 150kkm gereden, zit nog de oorspronkelijke set Bosch flatblades.
JW
bosch op een nieuwe citroen??

bij al de nieuwe Citroen's die ik heb gehad zat er std Valeo op...

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 06 okt 2011 00:03
door cieterman
Bij mij zaten er standaard vanaf nieuw flatblade wissers op waar geen merk van te bekennen valt. Wel zijn de wisrubbers met enige moeite los te schuiven. Ze lijken dus eerder Bosch dan Valeo te zijn. Na een jaar of vier heb ik er nieuwe op laten zetten, ook weer met verwisselbare rubbers, maar de oude heb ik nog steeds als reserve, die wissen eigenlijk nog steeds goed. Das nog eens wat anders dan elk jaar nieuwe.

Groet, Cieterman :citrofiel

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 06 okt 2011 08:29
door Peebee
@Cieterman,

heb je toevallig een www-tje waar je ze besteld hebt, of een adresje?
Heb al een Engelse leverancier gezien,
misschien hier in NL ook te krijgen?

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 06 okt 2011 13:50
door exroosje
HEt citroen ph2 setje wat ik ooit bij JO heb gekocht zaten bosch exemplaren in

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 07 okt 2011 14:31
door Menno
Wissers waren overigens erg snel binnen van de Ebay verkoper , netjes ... :smt038
Schrok enkel van de verpakking, of iig wat er op stond : Geschikt voor een Opel Zafira :shock: :lol:
Maar kennelijk zijn die dus identiek want ze passen perfect :smt023

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 07 okt 2011 17:07
door Ploffie
Eh, er ontgaat mij vast iets, maar die auto heb je toch pas?
En dan nu al nieuwe wissers? :smt017

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 07 okt 2011 17:08
door Menno
Voorraad, nieuwe wissers zijn 80 euro, nu 29 bij de voordeur afgeleverd ...

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 07 okt 2011 17:16
door Ploffie
Leg je altijd een voorraadje onderdelen aan voor je auto?
Als je wilt kun je er dus zo een tweede bij bouwen met de onderdelen uit je schuur..

Re: Ruitenwissers

Geplaatst: 07 okt 2011 17:40
door Klussie
Handig hoor die Menno,
heeft soms goedkoop pdc's, stuurtjes, keypads etc. etc. ;)