Pagina 23 van 51
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 28 mei 2012 11:17
door JW-C5
[OT] Twee achterveercilinders in één keer, bij je zwager? [/OT]
Groet,
JW
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 28 mei 2012 13:43
door GW-tje
Yep, de dame lag met beide billen op de straat. Maar ze is ook al van 2001 dus ik ga haar niet bestraffen.

Heb op marktplaats een revisieset (nieuw) op de kop getikt en samen met de cilinder van fjh die nog te koop was moet het helemaal goedkomen. Leuke klus om te oefenen voor mijn eigen dame, dat zal ook niet heel lang meer duren, denk ik. En ik geloof ook niet dat de klus moeilijker zal zijn dan het vervangen van de lekzak bij een DS. Eigenlijk is die constructie nauwelijks gewijzigd.
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 28 mei 2012 22:33
door BJG
Rivisiesetje?
Kun je mooi proberen om die harde afdichtingsring er heel in te krijgen, wil je ff posten als het gelukt is?
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 28 mei 2012 22:37
door GW-tje
Oh, leuk, hoor heb ik weer.....is dat een harde kunststof ring of een viltring. In het laatste geval doordrenk ik hem eerst met olie. En als het gelukt is ga ik dat zeker posten.
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 28 mei 2012 23:32
door Oldenhage
het is al lastig om het ringetje er uit te krijgen…
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 29 mei 2012 07:40
door Herman
Wat voor draadje is dit????????????

Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 11 aug 2012 22:02
door henri_wolf
Hallo, ook bij mij is de module van de kachelventilator kapot. Iemand enig idee waar ik en tegen ongeveer welke prijs ik een nieuwe kan krijgen ? Ik las eerder bij de Brezan voor 40 euro; iemand een onderdeelnummer. Ook ben ik benieuwd naar de dealeronderdeelprijs ex. inbouw. Dank u.
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 11 aug 2012 22:24
door EW
Een paar euro voor de nieuwe mosfet en even solderen...
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 12 aug 2012 10:50
door willemb
Klaverblaadje schreef:
Dus niet weggooien die defecte module.
Yep, dat deden er meer, mijn post staat hier:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 63#p244563" onclick="window.open(this.href);return false;
Sindsdien geen problemen met kachelmodule meer gehad.
Groeten en succes,
Willem
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 15 aug 2012 20:34
door donderkont
Heren (en damens), Mag ik Julie hartelijk danken.
Mijn kachelmodule doet het ook weer, Dankzij dit forum
Groetjes Frans

Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 15 aug 2012 20:37
door willy4
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 20 dec 2012 21:07
door alen
Iemand in de beurt van Rotterdam die deze mosfet bij mijn C5 zou willen instaleren? Tegen vergoeding, natuurlijk

Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 20 dec 2012 21:19
door Klussie
Ben vandaag net langs je gereden

Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 20 dec 2012 23:00
door GW-tje
Als je dat niet lukt, Alen, ze zijn niet héél erg duur meer.
Check:
Heater blower resistor Citroen C5
Re: aanjager / kachelmodule
Geplaatst: 02 jan 2013 15:12
door Nebulus
- Gelukkig 2013

-
Gisterochtend deed de aanjager het niet meer, PH1 2002. Beetje vreemd symptoom: het display toont een fan met een paar waaiertjes die na een paar seconden uit gaan. Beslagen ruiten zijn het gevolg.
Dus dat moet opgelost. Stap 1: ik denk
check het forum. En tot mijn verbazing (nou ja eigenlijk ook niet) blijk ik niet de eerste te zijn. Er zijn zelfs hele volksstammen die dit al hebben gehad. Met enig zoekwerk denk ik dat ik de oplossing heb gevonden en dat ik er uit ga komen.
De module: eerst kijken of alle verbindingen er nog goed zijn op de print, desnoods mosfet vervangen (bestellen bij Best), en als dat ook niet wil dan de module vervangen.
Een schouderklopje naar
deze post wil ik nog even uitdelen en een waardering voor
deze video.
Reden van mijn bericht: ik heb via de zoekfunctie van dit forum zoveel info gevonden, da's vrij veel as you know, en ook stond ergens een verzoek om een *pdf'je zodat anderen niet alles hoeven door te spitten. Een video maken lijkt me wat lastiger al hebben we natuurlijk allemaal een 2 liter HD telefoon in de camera ... ehm..
Zal ik mijn acties vastleggen met foto's en er een tutorialtje van maken?
Ik hoor het wel, moet toch nog een dag of 2 binnen zitten i.v.m. ziekte
