Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik kan er geen vinden , misschien JW.
en je gaat toch geen rally rijden denk ik ????
en je gaat toch geen rally rijden denk ik ????
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Links = 4828 10
Rechts = 4828 11 NFP
Je kunt aan elke willekeurige Citroëndealer vragen om bij zijn collega's in de dead-stock te kijken wie er nog 1 op de plank heeft liggen.
Maar.....ik denk niet dat je ze zult missen wanneer je ze niet monteert.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
@JW-C5: Mijn complimenten JW, jouw kijk op de vervangingsmarkt blijkt realistischer dan de mijne.
Groet, Jan

Groet, Jan

Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Best knap dat GW ze gevonden heeft......mij lukt het ook nog steeds niet...... 
Edit: Nu wel

Edit: Nu wel

Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=594A258D
anders kun je deze ook monteren veeeel goedkoper
anders kun je deze ook monteren veeeel goedkoper
Berichten: 500
Lid geworden op: 11 jul 2015 23:03
Auto: Mondeo
Brandstof: Benzine
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:
Moet daar dan niet een EGR klep bij om de schroeigassen weer opnieuw te kunnen gebruiken?
Ford Mondeo 1.5 2018
Citroen DS3 1.2 VTI 2014
Citroen C3 Origins 2020
Auto historie:
C5 Break 2.0 16v 2007
Xantia 3.0 v6 1999
Visa Leader 1.1 RE 1986
C4 Grand Picasso 1.6VTI
C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Citroen DS3 1.2 VTI 2014
Citroen C3 Origins 2020
Auto historie:
C5 Break 2.0 16v 2007
Xantia 3.0 v6 1999
Visa Leader 1.1 RE 1986
C4 Grand Picasso 1.6VTI
C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ha ha ha. Maar het werkt als noodoplossing prima denk ik 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Nog even wat vragen voordat ik komend weekend met mijn achterremmen aan de gang ga.
Zo lees ik hier dat er soms loctite langs de bouten in de klauw is gespoten; drie posts verder staat dat die loctite gelost kan worden door de zaak tot 250 graden te verwarmen. En nee, ik snap dat vastzitten van de bouten niet per definitie betekent dat de boel vastzit met loctite; daarvoor heb ik genoeg ervaring.
Mocht ik nou die loctite tegenkomen, dan zal ik dus tot verhitting over moeten gaan. Maar waar in de buurt zit kunststof waar ik dan op moet letten? En waar zit de ABS-sensor en zo? Die boel wil ik natuurlijk niet naar de knoppen helpen.
En loop ik het risico dat de remolie gaat koken bij die temperatuur? Dan drijft dat mijn remolie uit de klauw en de leiding. Daarna zal ik dan dus moeten ontluchten, neem ik aan?
Zo lees ik hier dat er soms loctite langs de bouten in de klauw is gespoten; drie posts verder staat dat die loctite gelost kan worden door de zaak tot 250 graden te verwarmen. En nee, ik snap dat vastzitten van de bouten niet per definitie betekent dat de boel vastzit met loctite; daarvoor heb ik genoeg ervaring.
Mocht ik nou die loctite tegenkomen, dan zal ik dus tot verhitting over moeten gaan. Maar waar in de buurt zit kunststof waar ik dan op moet letten? En waar zit de ABS-sensor en zo? Die boel wil ik natuurlijk niet naar de knoppen helpen.
En loop ik het risico dat de remolie gaat koken bij die temperatuur? Dan drijft dat mijn remolie uit de klauw en de leiding. Daarna zal ik dan dus moeten ontluchten, neem ik aan?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als er loctite aan de bouten is kun je een probleem hebben , daarom heb ik ook een versterkte pot sleutel aangeschaft .
en heb je ook een luchthamer nodig en iets om te verwarmen en dan heb ik nog eens 15 min per bout nodig gehad.
maar dat weet je rap dat er loctite aanwezig is, dan gaat hij goed los
en heb je ook een luchthamer nodig en iets om te verwarmen en dan heb ik nog eens 15 min per bout nodig gehad.
maar dat weet je rap dat er loctite aanwezig is, dan gaat hij goed los
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
De jouwe is een ph2.
Dan kom je dat niet tegen.
Als je klauw er nog netjes uit ziet en er recht onderstaande....zijn ze waarschijnlijk goed onderhouden en kom je geen problemen tegen.
Succes.
Dan kom je dat niet tegen.
Als je klauw er nog netjes uit ziet en er recht onderstaande....zijn ze waarschijnlijk goed onderhouden en kom je geen problemen tegen.
Succes.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Is dat wat we hier een dopsleutel noemen?willy4 schreef:... een versterkte pot sleutel ...

En wat is er 'versterkt'aan zo'n ding? Als je er eentje neemt met een zeskantige binnenkant -dus niet zo'n twaalfkantige-, is die dan niet sterk genoeg?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik denk dat Willy een lucht impact dop bedoeld.
Ik kreeg ze (tot op heden) los met een goede zeskantdop en ratel (1/2 duims)
Ik kreeg ze (tot op heden) los met een goede zeskantdop en ratel (1/2 duims)
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Behalve dat ik voor het zwaardere werk liever een wringijzer gebruik dan een ratel. Die trek je misschien kapot.
En met de hand kun je het met meer gevoel doen dan met een luchtsleutel.
En met de hand kun je het met meer gevoel doen dan met een luchtsleutel.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja , dat is een dopsleutel.
als er geen loctite aanwezig is gaan ze gewoon los en heb je geen probleem
als er geen loctite aanwezig is gaan ze gewoon los en heb je geen probleem
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als je een ratel er op stuk trekt....is het troep.