Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nee, dat is het nu juist wat ik steeds wil zeggen :shock:
de initialisatie op dag één zou het probleem niet hebben opgelost.

Er was ook geen probleem met de mengselregeling zelf! De afwijkende bougie kleur komt van het uitschakelen van de injector.

Er is een oorzaak weggenomen, zoals ik al zei mogelijk ionisatie vanuit de ontsteking waarvoor de Magneti-Marelli redelijk gevoelig kan zijn. Dat blijft echter koffiedik kijken (door oa. de inconsequente stappen en niet reproduceerbare meetgegevens). Een initialisatie daarna zorgt voor het wissen van geleerde waarden en een nieuwe schone uitgangspositie.

Of het mengsel klopt kan je zien met de 4-gastester, je kunt daarbij ook kijken naar de Long term fuel trim (LFT) onder OBD. Dit zal waarschijnlijk wel OK zijn anders had je al lang een P0170 mengselregeling-fout gehad.

Nogmaals:
De initialisatie procedure heeft ook niet zoveel met het mengsel in closed loop te maken, maar meer met de mengselaanpassing in open loop, zoals ik in dit draadje ook al een paar keer heb gemeld. Dat is dan de basis van waaruit de motor in closed loop gaat leren (LFT).

Edit: je oorspronkelijke problemen met het stationaire toerental in koude toestand komen wel hier vandaan en hadden door een initialisatie kunnen worden opgelost. Echter ook dit heb ik in dit draadje aangegeven op het moment dat je daar melding van maakte ;)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
"Of het mengsel klopt kan je zien met de 4-gastester, je kunt daarbij ook kijken naar de Long term fuel trim (LFT) onder OBD. Dit zal waarschijnlijk wel OK zijn anders had je al lang een P0170 mengselregeling-fout gehad."

Carrec deed ook een 4-gas test. Daar wisten ze niets uit op te maken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Misschien dit topic maar afsluiten Jan. Je auto rijdt vooralsnog weer storingsloos dus geniet er van!
Als je in de toekomst toch weer storingen krijgt dan kun je beter een nieuw topic openen. (Deze is al ietwat vervuild namelijk ;) )
Ik hoop dat je lang en storingsvrij kunt rijden met je wagen. Fijn dat het nu eindelijk is opgelost!!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik ga dit topic wel missen denk ik ;)
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik ga het ook missen, wat moet ik anders lezen als het systeem op het werk eruit ligt :lol:
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Sluiten vind ik prima.
Op de prangende vraag wat nu eigenlijk de oorzaak was komt zo te zien geen geloofwaardig antwoord.
Zo'n setje NGK Silverlines kan ik iedereen aanbevelen, dat is toch wel winst uit dit avontuur.

Ik rijd storingsvrij te genieten.

@moderator: Kan op slot.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gesloten