
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Goed bezig, Wackoh! 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2008 20:48
Auto: C5 Berline 1.8 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 276000
Kleur: blue
KPH: C5club sticker
Locatie: Zierikzee
Donderdag de eerste mooie dag dit jaar! Stopt de aanjager ermee!
Even ingelezen in dit draadje (zeg maar gerust DRAAD) .
Vanmorgen de kachelmodule eruit gewerkt. Een contactpunt maakte slecht contact. 1 druppel soldeer en weer terug geplaatst. Tot mijn grote vreugde werkt HET weer!!!!
Vriendelijk bedankt voor jullie info!
Was het leven altijd maar zo gemakkelijk
Groetjes
Coen
Even ingelezen in dit draadje (zeg maar gerust DRAAD) .
Vanmorgen de kachelmodule eruit gewerkt. Een contactpunt maakte slecht contact. 1 druppel soldeer en weer terug geplaatst. Tot mijn grote vreugde werkt HET weer!!!!
Vriendelijk bedankt voor jullie info!

Was het leven altijd maar zo gemakkelijk

Groetjes
Coen
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna


...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Fijn dat het weer werkt. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2010 20:25
Auto: c5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
mijn module is er ook mee gestopt heb ondertussen ook een nieuwe mosfet besteld , zou het niet handig zijn om een pdfje te maken van de stappen om deze module te repareren? ik moest nu ook 22 pagina's doorspitten 

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Lars vraagt het toch beleeft?!
Hij is geen belanghebbende meer want hij heeft de 22 pagina's doorgespit
Misschien was dit wel een omfloerste manier op zich als vrijwilliger voor deze actie naar voren te schuiven. Hij heeft i.i.g. gelegenheid goede foto's te maken.
Hij is geen belanghebbende meer want hij heeft de 22 pagina's doorgespit

Misschien was dit wel een omfloerste manier op zich als vrijwilliger voor deze actie naar voren te schuiven. Hij heeft i.i.g. gelegenheid goede foto's te maken.

Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Inmiddels ben ik in afwachting van een mosfetje.
Is er een bypass mogelijk?
Ik kan me namelijk voorstellen dat je bijvoorbeeld twee van de pootjes van de mosfet doorverbindt met een schakelaar zodat je in ieder geval een noodreparatie kunt doen.
(weet niet of ik nou op tijd de spullen heb voor ik de auto weer nodig heb)
Is er een bypass mogelijk?
Ik kan me namelijk voorstellen dat je bijvoorbeeld twee van de pootjes van de mosfet doorverbindt met een schakelaar zodat je in ieder geval een noodreparatie kunt doen.
(weet niet of ik nou op tijd de spullen heb voor ik de auto weer nodig heb)
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Vanavond bij thuiskomst lag er een pakketje bij de post met de MOSFET uit bovenstaande link.badmuts schreef:
http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... uctId=2164" onclick="window.open(this.href);return false;" heeft 'm goedkoop.
Ik ga deze bestellen en monteren en laat weten of het werkt.
De boel er weer uit gehaald, kastje open en martelen om de oude MOSFET eruit te krijgen.
Dat viel nog niet mee: elke keer weer liep me de boel dicht, maar uiteindelijk is het me gelukt.
De nieuwe plaatsen was werkelijk een eitje en de boel doet het (in ieder geval voorlopig) weer!
Nou zien hoe lang het goed gaat. Donderdag mag ik met tropisch weer 600 km rijden...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2009 22:19
Auto: C5 break 2.0 16v prestige
Opties: parkeersensoren, trekhaak parrot ck3100
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10049
Productienummer: 0281
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 159000
Kleur: gris fulminator
Een tipje voor het vervangen van de mosfet:
Als je geen tinzuiger kun je ook het mosfetje losbreken. Gewoon het klipje losmaken en de mosfet wiebelen totdat de pootjes afbreken. Met een pistoolbout kun je de achtergebleven pinnetjes er uit drukken. De nieuwe mosfet niet tegen het koelblok zetten en solderen. Als de solderingen zijn gelukt de mosfet (voorzien van geleidende pasta) tegen het koelblok drukken en het klipje weer plaatsen.
Plastic kap erop en weer in de auto zetten.
Als je geen tinzuiger kun je ook het mosfetje losbreken. Gewoon het klipje losmaken en de mosfet wiebelen totdat de pootjes afbreken. Met een pistoolbout kun je de achtergebleven pinnetjes er uit drukken. De nieuwe mosfet niet tegen het koelblok zetten en solderen. Als de solderingen zijn gelukt de mosfet (voorzien van geleidende pasta) tegen het koelblok drukken en het klipje weer plaatsen.
Plastic kap erop en weer in de auto zetten.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
De Mosfet krijg je er dan niet in zonder geweld: de pootjes krijg je dan niet of nauwelijks in de gaatjes.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Je moet de tin wel laten vloeien, EW bij het insteken. Maar zoals gezegd door Staircase: Litze rules!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De mosfet zit gesoldeerd op een dubbelzijdige print.
Voor het lossolderen is een tinzuiger wel heel handig, heb je die niet dan een zware soldeerbout. Het tin moet vloeien aan beide zijden. Bij het aanbrengen dien je ook beide zijden weer te solderen anders werkt het niet of blaas je de nieuwe mosfet alsnog op. Ook het gebruik van een te zware bout of door verkeerd gebruik van de soldeerbout kun je de nieuwe mosfet beschadigen. Te heet stoken van de mosfet betekent het beschadigen van de nieuwe mosfet.
Desolderen kan met een zware bout maar aanbrengen van de nieuwe verdiend wel wat voorzichtigheid.
Het beste is om de oude tin weg te zuigen met een litze of een vacuumpompje.
Voor het lossolderen is een tinzuiger wel heel handig, heb je die niet dan een zware soldeerbout. Het tin moet vloeien aan beide zijden. Bij het aanbrengen dien je ook beide zijden weer te solderen anders werkt het niet of blaas je de nieuwe mosfet alsnog op. Ook het gebruik van een te zware bout of door verkeerd gebruik van de soldeerbout kun je de nieuwe mosfet beschadigen. Te heet stoken van de mosfet betekent het beschadigen van de nieuwe mosfet.
Desolderen kan met een zware bout maar aanbrengen van de nieuwe verdiend wel wat voorzichtigheid.
Het beste is om de oude tin weg te zuigen met een litze of een vacuumpompje.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Afijn, ik ben vandaag ook aan de beurt! Bij mijn zwager 2 achterveercilinders en bij mij een mosfetje naar z'n grootje. Wel een beetje voorspelbaar, hoor zo'n C5.
Mosfetje besteld bij Ome Dick en van de week weer even knutselen. Ik ben wel blij dat dit allemaal nog voor de vakantie kapot gaat.

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km