Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Autrans ververst 90% van de olie net als Jo gaat doen.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
nog geen apparaat gekocht, wel een debiet- of olieafgiftemeter. Bestand tegen alle vloeistoffen, werkdruk tot 110 bar. Totaal teller en gewone teller. Kijk daar kan ik wat mee.
Niemand (buiten dit forum om) snapt waarom ik dit wil
Morgen meer,
Niemand (buiten dit forum om) snapt waarom ik dit wil

Morgen meer,

Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
zeggen ze tegen de klant… Ze gebruiken daar wel een grotere hoeveelheid olie voor. Gewoon drie of vier maal de normale procedure. Dus 3 of 4 maal 4 liter aftappen en bijvullen.chathanky schreef:Autrans ververst 90% van de olie net als Jo gaat doen.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dat heet dan flushen toch? het doorspoelen van de automaatbak.
Is toch geen slechte methode?
Dit wordt idd verteld. Ik heb laatst contact gehad, een aantal pagina`s terug is dat terug te lezen.
Is toch geen slechte methode?
Dit wordt idd verteld. Ik heb laatst contact gehad, een aantal pagina`s terug is dat terug te lezen.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
spoelen van de AL4 via de adapter wordt een drama. De koeler zit op een erg lastige plek. Daar wordt nu een andere adapter voor ontwikkeld.
Spoelen van de 4HP20 gaat via de twee banjobouten waar de koeler mee vastzit op de bak. Dat lijkt redelijk eenvoudig te gaan.
Spoelen van de 4HP20 gaat via de twee banjobouten waar de koeler mee vastzit op de bak. Dat lijkt redelijk eenvoudig te gaan.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je vier keer achter elkaar ververst, kom je op iets van 11% restolie. Dan klopt die 90% tennaastebij.chathanky schreef:Dat heet dan flushen toch? het doorspoelen van de automaatbak.
Is toch geen slechte methode?
Dit wordt idd verteld. Ik heb laatst contact gehad, een aantal pagina`s terug is dat terug te lezen.
Voor die klus heb je wel aanzienlijk meer tijd nodig dan wanneer je de methode toepast zoals dat maandag j.l. gebeurde.
De door Autrans genoemde 3 uur verbaast me dan ook niet.
En daarmee heb je ook meer olie verbruikt dan via de machine.
Groet,
JW

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Met die extra liters los je wellicht wat vervuiling op doordat je een aantal keren doorspoelt. Hoewel het met normale olie wel wat langer duurt om aanslag op te lossen zal het niet echt veel oplossen.
De aansluiting zit dan gekoppeld aan je aftapplug.
De aansluiting zit dan gekoppeld aan je aftapplug.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wat je op die manier doet is eerst 3 liter aftappen.
Dan vul je 3 liter bij en laat je de motor een poosje lopen, zeg maar een kwartier. Dan is die 3 liter verse olie goed gemengd met de resterende 4 liter oude olie. Je zit dan op 57% oude olie
Vervolgens tap je weer 3 liter af en gooit er nieuwe in, daarmee kom je op 32% oude olie,
Na nog twee keer zit je dan via 18% op 11% oude olie.
Dat telkens bijvullen moet je m.i. via de opening bovenin doen. En daarvoor moet elke keer het luchtfilter er af.
Groet,
JW
Dan vul je 3 liter bij en laat je de motor een poosje lopen, zeg maar een kwartier. Dan is die 3 liter verse olie goed gemengd met de resterende 4 liter oude olie. Je zit dan op 57% oude olie
Vervolgens tap je weer 3 liter af en gooit er nieuwe in, daarmee kom je op 32% oude olie,
Na nog twee keer zit je dan via 18% op 11% oude olie.
Dat telkens bijvullen moet je m.i. via de opening bovenin doen. En daarvoor moet elke keer het luchtfilter er af.
Groet,
JW

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als ik wel eens foto`s en filmpjes heb gezien gaat het via de aftapplug.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Kraantje ertussen zetten? 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Of voor de laatste vulling plaats je eerst het peilbuisje voordat je definitief gaat peilen.
Ik denk dat Jo dat ook kan toepassen mocht blijken dat er bij zijn methode toch bijgevuld moet worden.
Bij jou bleek dat er te weinig olie in zat, dat had met peilbuis kunnen worden aangevuld.
Ik denk dat Jo dat ook kan toepassen mocht blijken dat er bij zijn methode toch bijgevuld moet worden.
Bij jou bleek dat er te weinig olie in zat, dat had met peilbuis kunnen worden aangevuld.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dus voor de laatste vulling moet dan eerst de aftapplug weer aangebracht worden.
Vervolgens moet dan via het peilbuisje die 3 en wat meer liter olie erin gepompt worden, via een heeeel dun slangetje of zoiets.
En dan razendsnel dat slangetje er uit trekken, en de plug in het peilbuisje schroeven......
Lijkt me een prima werkmethodiek
Groet,
JW
Vervolgens moet dan via het peilbuisje die 3 en wat meer liter olie erin gepompt worden, via een heeeel dun slangetje of zoiets.
En dan razendsnel dat slangetje er uit trekken, en de plug in het peilbuisje schroeven......
Lijkt me een prima werkmethodiek

Groet,
JW

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als je dat raar vindt..... 
Waar olie uit kan lopen kun je het er met een vulaansluiting er ook weer in pompen.

Waar olie uit kan lopen kun je het er met een vulaansluiting er ook weer in pompen.
