Pagina 21 van 29
Re: Nieuwe wisserbladen
Geplaatst: 22 okt 2010 11:55
door JW-C5
Dat zijn SWF bladen.
Daarover is al vaker wat geschreven, niet in positieve zin als ik me goed herinner. Maar gewoon even opzoeken op het forum, dan weet je of goedkoop = duurkoop is of niet.
Groet,
JW
Re: Nieuwe wisserbladen
Geplaatst: 22 okt 2010 12:10
door pmnztm
Net een setje besteld bij wisserbladen.nl
Ik zag overigens op hun site, dat ze 'partners' hebben, en dat zijn allemaal merkenclubs, zoals de onze, de C5club.
Misschien iets te regelen met kortingen oid??
Groet
Peter
Re: Nieuwe wisserbladen
Geplaatst: 22 okt 2010 12:19
door viper
bij wisserbladen.nl 26,00 kwijt inc verzendkosten??
ik heb nu van die flade bladen die je zo over het pinnetje schuift. 1 sec werk
ik neem aan dat deze bladen ook zo bevestigd worden?
Re: Nieuwe wisserbladen
Geplaatst: 22 okt 2010 12:21
door JW-C5
Op XCNL werd over die wisserbladen in
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?p=215581&" onclick="window.open(this.href);return false; geschreven:
pvanessen schreef:khaba schreef:Heeft iemand ervaring met de wissers van wisserbladen.nl, zowel flatblade als standaard-wissers? Zijn nml. redelijk goedkoop.
Yep, maar ik vind het ronduit bagger, gevalletje goedkoop = duurkoop. Trekken veel strepen, en zitten niet goed op de ruit, wapperen aan de einden van het blad etc.
Ik ben dus benieuwd naar jouw ervaringen met deze wissers.
Groet,
JW
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 23 okt 2010 19:42
door Maarten
Ik had ze op de Mégane, van wisserbladen.nl (flatblades).
Hoewel de Mégane maar 4 weken meeging, heb ik niks van strepen trekken gemerkt.
Mijn ruitenwissers van de C5 zijn alweer aan vervanging toe. Zitten er net een jaar op denk ik...
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 23 okt 2010 20:09
door Ploffie
Bij mij ook alweer, na anderhalf jaar.
Als ik de wissers in rechtopstand zet zie ik dat de linker niet meer omslaat...
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 23 okt 2010 20:12
door Maarten
Ook maar meteen even een setje van wisserbladen.nl besteld...
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 23 okt 2010 20:44
door Ploffie
Flatblades regeren ook niet, daar ben ik wel achter.
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 23 okt 2010 20:45
door Herman
Ploffie schreef:Flatblades regeren ook niet, daar ben ik wel achter.
Nee dat doet Mark Rutte wel!
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 23 okt 2010 21:48
door Ploffie
Nou, dan knoop ik hem wel op dak en mag hij mijn ramen lappen als het regent.
Samen met zijn mammie eventueel...
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 08 nov 2010 20:40
door pmnztm
Ik heb net de nieuwe flatblades van Wisserbladen.nl gemonteerd en moet zeggen, dat het hele goede blades zijn, ze wissen perfect, met een goede druk op de ruit
Zien er echt goed uit, en tegen een prijs die bij de dealer ruim 2x zoveel is!
Zie onderstaande mail die ik ontvang, dus ook nog 5% korting voor de C5club leden!!
------------
Geachte heer Michael,
Ik ben blij dat u tevreden bent!
Bedankt voor de link! Interessant om te weten is dat clubleden 5% korting krijgen op de hele bestelling (ongeacht grote) Het enige wat hiervoor nodig is dat het forum en de gebruikersnaam in de bestelling vermeld word.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Peter
wisserbladen.nl
Aantrekkelijk lijkt me..
Zeker de moeite waard om te proberen, ik heb iedergeval geen spijt van!
Groeten,
Peter Michael
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 09 nov 2010 08:04
door Maarten
Wel even vermelden: dit zijn niet de flatblades. Die kan hij helaas niet leveren met de aansluiting die op de C5 (late ph1 en ph2) zitten. Ik heb er daar met hem over gemaild, en hij hoopt dat ze misschien vanaf begin volgend jaar leverbaar zijn.
Blijkbaar is de aansluiting met dat pinnetje redelijk uniek voor de C5 en de Espace.
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 09 nov 2010 23:59
door pmnztm
??????? Sorry, ik heb toch echt flatblades ontvangen, en niet de reguliere wisserbladen.
De normale aansluiting die een ph1 heeft, dus met het 'haakje' aan het einde, gaat prima.
Tevens zitten er nog verloopstukken bij voor andere typen wisserarmen.
Sorry, maar ik ga dan niet melden, dat dit geen flatblades zijn.
tevens probeer ik ook andere gebruikers van het forum te 'tippen' wat waardevol kan zijn, maar misschien niet voor jouw.
groet
Peter
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 10 nov 2010 03:45
door Robster76
De flatblades van Wisserbladen.nl zijn gelijk aan deze op eBay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze heb ik besteld en zonder problemen goed kunnen monteren op mijn C5. Hoewel ze goed wissen, heb ik wel gemerkt dat ze niet van dezelfde kwaliteit zijn als originele wissers. Van de set van eBay is ook de rechter wisser net iets te lang, waardoor deze net tegen de motorkap komt. Kan verder geen kwaad overigens. Ook is me opgevallen dat ze snel beginnen te 'piepen'. Verder ben ik (zeker voor die 12 euro) best aardig tevreden.

Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 10 nov 2010 07:59
door Maarten
OK, lichte nuance op mijn post: dit zijn niet de flatblades die op de gemodificeerde wisserarmen moeten. De late ph1-ers en ph2-ers hebben een andere aansluiting dan de gewone haakaansluiting. De wisserbladen van wisserbladen.nl passen dus niet op dit aansluittype.
Ter extra verduidelijking: ik bedoel dus dat die wisserbladen
niet passen als je deze arm hebt:
aansluiting.jpg