Pagina 21 van 36

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 10:00
door c5breaker
De 5008 heeft neem ik aan dezelfde diesel erin zitten. Die wil wel vooruit.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 10:32
door c5jan
De 3008 is ook nog een best ruime bak overigens. Als Citroen zijn C5-tourer-lifestyle-wagon koers niet overboord gooit vrees ik toch ooit bij iets anders aan te belanden. Ik heb gewoon een auto met een lomp grote achterbak nodig. Zo comfortabel als leverbaar.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 10:45
door c5breaker
De 3008 vind ik niet mooi, vandaar dat die afvalt. Doordat de C5 break van mij ook zoveel ruimte heeft, mag die blijven. Het is gewoon een heerlijke wagen, is toch al afgeschreven en brengt niet zoveel meer op. We zijn er nog niet overuit wat het gaat worden, dus kijken we regelmatig even rond. Verkopers zijn gelijk blij en bieden spontaan een proefrit aan.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 12:35
door Citroenfan39
Ik rijd sinds een week zelf in een C5 met wokkelvering en moet zeggen dat het veercomfort me iedere dag weer verbaast. Heb zelf ook regelmatig proefgereden in diverse C5's met hydractief maar, alhoewel het bijzondere (zwevende) karakter van het hydractieve systeem mij zeer aanspreekt, moet ik toch toegeven dat de wokkelvering het hydractieve systeem zeer zeer dicht benaderd en er nog maar weinig voor onderdoet. Sterker nog, ik durf te beweren dat de wokkelvering van mijn phase 3 soepeler veert dan het hydractieve systeem van de phase 2. Het grote nadeel van de wokkelvering is natuurlijk wel dat het de automatische niveauregulering mist waardoor je bij bijvoorbeeld het trekken van een caravan al snel vastzit aan een stel hulpveren achter.
Natuurlijk had ik ook een Peugeot 508 1.6 E-HDI kunnen kopen maar die is toch een heel stuk stugger geveerd en dat terwijl een 508 tov. zijn concurenten al redelijk soft geveerd is. De soepele wokkelvering van de C5 vind je bij geen enkel ander merk en daardoor verkies ik Citroën nog steeds boven een ander merk en blijft ze voor mij bijzonder door haar vering. :smt038

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 12:36
door Roman
Heb afgelopen zondag de nieuwe honda crv cityrunner bekeken..
Voor de prijs van de c4aircross heel veel meer auto..
C4p hoef ik iig nooit meer..na 12 maanden zo'n ding te hebben gehad :oops:

C4is een superwagen maar ondergewaardeerd :cit2

C5 wokkel is vele malen fijner rijden dan de wokkel varianten van andere merken.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 12:38
door c5jan
Ja, maar zodra je één keer je achterbak volgooit met iets anders dan wokkels weet je ook weer wat voor voordelen hp nog meer had ... :smt190

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 13:06
door MichielC5
Maar hoe vaak gooi je er zoveel in dat hp een noodzaak is? En hoe doen andere merken dat dan?
HP of geen HP, Citroen blijft toch wel een apart merk.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 13:23
door Roman
c5jan schreef:Ja, maar zodra je één keer je achterbak volgooit met iets anders dan wokkels weet je ook weer wat voor voordelen hp nog meer had ... :smt190
Vorige week nog de grote dichte aanhanger achter de c4 gehangen ivm een verhuis..
Ok de auto zakt door, maar het ging ook hoor...
Bij de c3p had ik hulpveren geplaatst en dat ging ook super...
Dus er zijn oplossingen zat...
Trouwens is citroen ook niet alleen hp..
De 2cv is ook legendarisch en heeft ook wokkels

Let op persoonlijk vind ik ook dat Hp bij citroen hoort..
En zou het ook jammer vinden als dit verdwijnt..
Maar schijnbaar vindt het grote autokopende publiek dit niet :smt089

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 13:30
door Rowi
Citroenfan39 schreef: ik durf te beweren dat de wokkelvering van mijn phase 3 soepeler veert dan het hydractieve systeem van de phase 2
Heb er maar even in mogen rijden, maar ik ben het er mee eens. Geldt ook voor de C4.
Roman schreef:C4 is een superwagen maar ondergewaardeerd
Helemaal mee eens :smt023

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 15:28
door Rowi
Wat bij mij dan toch de vraag opwerpt waarom ze deze soepele vering niet ook in de DS serie plaatsen, met in de topmodellen (DS5 en wat er nog achteraan komt) de keuze tussen deze en hydractieve vering.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 18:15
door jpiek
@Roman: vanwaar je stelligheid geen C4P meer te willen ?

Als er voor mijn C8 tzt een andere moet komen wordt dat ws. een C4GP, weer een C8 (maar dan van na 2006) of misschien zelfs een VW Touran ofzo...

eSpace valt af, Caddy's, kangoo's e.d. ook, zijn mij teveel bedrijfswagens...

(als je MPV met ca 90 doorvoerruimte in de laadbak nodig hebt, heb je niet heel veel keuze... :oops: )

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 18:31
door MichielC5
C4GP is een mooie auto. Maar geen EB6V graag...

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 19:24
door c5jan
Roman schreef: Trouwens is citroen ook niet alleen hp..
De 2cv is ook legendarisch en heeft ook wokkels
Niet helemaal, dwz het principe is iets anders dan bij gewone wokkelbakken.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 19:27
door c5jan
MichielC5 schreef:Maar hoe vaak gooi je er zoveel in dat hp een noodzaak is? En hoe doen andere merken dat dan?
HP of geen HP, Citroen blijft toch wel een apart merk.
Minstens wekelijks. En aan spiegels en koplampen verstellen heb ik zo´n hekel...

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 02 feb 2014 20:07
door Roman
jpiek schreef:@Roman: vanwaar je stelligheid geen C4P meer te willen ? )
12 maanden en de nodige ellende in een nieuwe c4p.
Uiteindelijk heeft de dealer zich enorm ingespannen om de auto terug in te nemen..
Dingen die door citroen als produkt eigenschap worden weggewimpeld..
En als het dan een produkteigenschap is dan sorry hoef ik zo n auto niet meer..
Terwijl de evasion mij destijds aan citroen gekoppeld heeft..

Maar goed gelukkig zijn er ook mensen die er heel tevreden van zijn..