In de lexia menu parameters kun je het gemiddelde zien over de laatste 5 regeneraties, misschien interessant om eens te kijken.EvilTwin schreef:Als mijn auto het zelf bij zou houden
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Vandaag de eerste keer bewust een regeneratie meegemaakt. Voelde het kort inhouden en heb toen zoals jij voorstelde ter controle de knop van de achteruitverwarming aangezet. Je hoort dan inderdaad geen relais klikken maar wel bij het uitzetten een dubbele klik uit en weer aan zoals jij omschrijft.BJG schreef:@Nosmo:
Ik weet dat het vlak voor de regeneratie is omdat de motor binnen 25 km begint te regenereren. Dat regenereren merk ik als volgt:
1. klikje in bsi (achterruitverwarmingsrelais gaat aan)
2. Kort inhouden
3. iets ander motorgeluid
4. iets heftiger reageren op gas los en lastwisseling dan normaal
ter controle kun je de knop achterruitverwarming bedienen, je hoort dan bij aanzeten niets (is immers al aan) en bij uitzetten 2 klikjes (uit en weer aan) in de bsi. dan weet je zeker dat de auto aan het regenereren is.
Normaal is aan 1 klik uit weer 1 klik

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik heb een aantal verdere controles gedaan aan het additiefsysteem van mijn auto.
Ik schreef al dat de tankdop niet goed werd getetecteerd waardoor er wrs niet genoeg additief werd ingespoten. Daarna heb ik het volgende gedaan:
1. De tankdopsensor vervangen
2. Leiding van de additiefpomp naar tank doorgeblazen, leek wel of de injector eerst dicht zat geplakt.
3. Opbrengst van additiefpomp gecontroleerd volgens citroen procedure. Deze is goed.
4. Eerst een stuk plankgas gereden op de autobahn. Een week later Geforceerde regeneratie tijdens rijden van het roetfilter uitgevoerd via lexia.
Na ong 1000 km vrijwel zonder rookwolken de eerste voorlopige conclusie:
Doordat er geen additief werd bijgevuld (tankdopsensor) verbrandde het roet in het filter niet volledig bij de regeneratie. Mogelijk was de openingsdruk van de eolys injector al langer te hoog waardoor deze geheel niet opende en er geen eolys werd geinjecteerd. De computer registreert wel een geinjcteerde hoeveelheid omdat deze puur gekoppeld is aan de tijd dat de pomp wordt aangestuurd.
Mogelijkheid is ook dat door het niet werken van de eolys injector vanwege de defecte tankdopsensor deze vastgeplakt.
Ik blijf het in de gaten houden qua roetuitstoot, en als het toch anders wordt ben ik weer terug op dit topic.
Ik heb inmiddels wel hier en daar geinformeerd en weet al wel dat het fap van de 1.6 doordat het kleiner is en verticaal geplaatst is af en toe wel een klein beetje roet kan laten gaan, dit in tegenstelling tot de andere grotere faps van de 20 en 22 27 en 30 hdi motoren
Ik schreef al dat de tankdop niet goed werd getetecteerd waardoor er wrs niet genoeg additief werd ingespoten. Daarna heb ik het volgende gedaan:
1. De tankdopsensor vervangen
2. Leiding van de additiefpomp naar tank doorgeblazen, leek wel of de injector eerst dicht zat geplakt.
3. Opbrengst van additiefpomp gecontroleerd volgens citroen procedure. Deze is goed.
4. Eerst een stuk plankgas gereden op de autobahn. Een week later Geforceerde regeneratie tijdens rijden van het roetfilter uitgevoerd via lexia.
Na ong 1000 km vrijwel zonder rookwolken de eerste voorlopige conclusie:
Doordat er geen additief werd bijgevuld (tankdopsensor) verbrandde het roet in het filter niet volledig bij de regeneratie. Mogelijk was de openingsdruk van de eolys injector al langer te hoog waardoor deze geheel niet opende en er geen eolys werd geinjecteerd. De computer registreert wel een geinjcteerde hoeveelheid omdat deze puur gekoppeld is aan de tijd dat de pomp wordt aangestuurd.
Mogelijkheid is ook dat door het niet werken van de eolys injector vanwege de defecte tankdopsensor deze vastgeplakt.
Ik blijf het in de gaten houden qua roetuitstoot, en als het toch anders wordt ben ik weer terug op dit topic.
Ik heb inmiddels wel hier en daar geinformeerd en weet al wel dat het fap van de 1.6 doordat het kleiner is en verticaal geplaatst is af en toe wel een klein beetje roet kan laten gaan, dit in tegenstelling tot de andere grotere faps van de 20 en 22 27 en 30 hdi motoren
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Hmmm, volgens mij staat de F in FAP voor Fine, fijn dus.
De ouderen onder ons kennen ze nog wel, de Peugeots en Mercedessen met zwarte achtetbumper door de uitstoot van dieselverbranding.
Hartstikke vies om te zien en aan te raken, maar geen groot milieuprobleem. Die deeltjes zijn namelijk groot en zwaar en slaan daardoor makkelijk en snel neer, op je bumper en op de weg, waar ze weer wegspoelen.
Het milieu en gezondsheidsrisico zit in de kleine deeltjes, die juist nu met de moderne diesels geproduceerd worden en die je dus niet uit de uitlaat ziet komen. Doordat ze zo klein en licht zijn slaan ze niet snel neer en blijven dus hangen in de lucht, die wij weer inademen. Juist voor die deeltjes is FAP ontwikkeld.
Alles wat wij zien aan roetuitstoot is dus het irrelevante gedeelte van de uitstoot voor milieu en gezondheid.
Gr. Ronald
De ouderen onder ons kennen ze nog wel, de Peugeots en Mercedessen met zwarte achtetbumper door de uitstoot van dieselverbranding.
Hartstikke vies om te zien en aan te raken, maar geen groot milieuprobleem. Die deeltjes zijn namelijk groot en zwaar en slaan daardoor makkelijk en snel neer, op je bumper en op de weg, waar ze weer wegspoelen.
Het milieu en gezondsheidsrisico zit in de kleine deeltjes, die juist nu met de moderne diesels geproduceerd worden en die je dus niet uit de uitlaat ziet komen. Doordat ze zo klein en licht zijn slaan ze niet snel neer en blijven dus hangen in de lucht, die wij weer inademen. Juist voor die deeltjes is FAP ontwikkeld.
Alles wat wij zien aan roetuitstoot is dus het irrelevante gedeelte van de uitstoot voor milieu en gezondheid.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
@Ronald...astjeblieft niet weer dat allang doorgeprikte verhaal over "nog fijnere deeltjes".
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p256847" onclick="window.open(this.href);return false;
Het FaP (een gesloten filter) is effectief over het gehele bereik van uitstoot (naar grootte) en pakt dus prima de deeltjes aan bij de piek en die piek ligt op 80nanometer, oftewel vér onder wat we als fijstof definiëren: PM10 slaat op alles onder 10micrometer.
Sterker nog het gebied rond 80nm noemt men ultrafine particles (UFP).
PM10 (thoracic fraction) <=10 μm
PM2.5 (respirable fraction) <=2.5 μm
PM1 <=1 μm
Ultrafine (UFP or UP) <=0.1 μm
PM10-PM2.5 (coarse fraction) 2.5 μm – 10 μm
http://en.wikipedia.org/wiki/PM10#Scale_classification" onclick="window.open(this.href);return false;
NB De grootte van deze deeltjes wordt voornamelijk bepaald door het verbrandingsproces. Een veel oudere Diesel heeft marginaal grotere deeltjes door lagere inspuitdrukken, maar dat scheelt geen orde van grootte.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p256847" onclick="window.open(this.href);return false;
Het FaP (een gesloten filter) is effectief over het gehele bereik van uitstoot (naar grootte) en pakt dus prima de deeltjes aan bij de piek en die piek ligt op 80nanometer, oftewel vér onder wat we als fijstof definiëren: PM10 slaat op alles onder 10micrometer.
Sterker nog het gebied rond 80nm noemt men ultrafine particles (UFP).
PM10 (thoracic fraction) <=10 μm
PM2.5 (respirable fraction) <=2.5 μm
PM1 <=1 μm
Ultrafine (UFP or UP) <=0.1 μm
PM10-PM2.5 (coarse fraction) 2.5 μm – 10 μm
http://en.wikipedia.org/wiki/PM10#Scale_classification" onclick="window.open(this.href);return false;
NB De grootte van deze deeltjes wordt voornamelijk bepaald door het verbrandingsproces. Een veel oudere Diesel heeft marginaal grotere deeltjes door lagere inspuitdrukken, maar dat scheelt geen orde van grootte.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Even een vraagje, misschien off topic, MOET ik een regeneratie merken als ik rij? Ik hoor af en toe enkele relaisklikjes die ik niet kan thuisbrengen (zonder dat ik iets doe), steeds op de autostrade, maar verder merk ik helemaal niks hiervan. Mijn C5 is van 2007 dus ik vermoed dat er wel degelijk een FAP op zit. Mijn Vin moet ik eens checken. Maar tot nu toe heb ik er (gelukkig waarschijnlijk) nog nooit iets van gemerkt.
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Berichten: 199
Lid geworden op: 29 aug 2010 12:18
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Ik denk dat de meeste HDiF-rijders de regeneratie niet eens opmerken. De motor reageert iets bokkiger op het gaspedaal (merk je dus niet bij constant rijden), en als de radio aanstaat moet je net toevallig het relais horen klikken anders is de kans groot dat je niets merkt. Alleen freaks zoals ik willen precies weten wanneer de regeneratie begint, hoe lang het duurt, wat er gebeurt etc. Normale mensen hoeven zich geen zorgen te maken 

Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik merk het wel degelijk met rijden hoor...
een heel ander gedrag wat de auto vertoont en ik heb dan het gevoel dat de motor zich iets inhoudt...
een heel ander gedrag wat de auto vertoont en ik heb dan het gevoel dat de motor zich iets inhoudt...
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Wat bedoel je met inhouden, snelheid die omlaag gaat of minder reserve als je volgas geeft?
Ik vraag me af of dat "inhouden" niet eigenlijk opgevangen zou moeten worden door het MM. Het gaspedaal is tenslotte niet meer dan een vermogensregelaar...
Ik merk het in elk geval nooit, maar als ik bijv. 140 op de cruise rij dan zie ik wel het instantane verbruik omhoog gaan bij regeneratie.
Ik vraag me af of dat "inhouden" niet eigenlijk opgevangen zou moeten worden door het MM. Het gaspedaal is tenslotte niet meer dan een vermogensregelaar...
Ik merk het in elk geval nooit, maar als ik bijv. 140 op de cruise rij dan zie ik wel het instantane verbruik omhoog gaan bij regeneratie.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
of hij echt inhoud weet ik niet..
maar ik voel met acc.. dat het niet zo soepel gaat als normaal..
net of hij niet wil...
gewoon op cruise snelheid merk ik ook niks..
maar ik voel met acc.. dat het niet zo soepel gaat als normaal..
net of hij niet wil...
gewoon op cruise snelheid merk ik ook niks..
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Als mijn 1.6 bezig was met regeneratie en ik stopte, dan ging de ventilator nog héél lang door.
Is dat bij de Ph3 ook nog zo?
Is dat bij de Ph3 ook nog zo?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Kijk, weer iets wat ik ooit gemerkt heb maar er verder niet bij stilgestaan!! Ik dacht dat er iets aan de koeling was, maar aangezien het maar vrij uitzonderlijk gebeurt...bedankt jongens, ik heb weer bijgeleerd!!
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Berichten: 199
Lid geworden op: 29 aug 2010 12:18
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
@BJG: Mijn gemiddelde over de laatste 5 regeneraties is deze week van 4800BJG schreef:In de lexia menu parameters kun je het gemiddelde zien over de laatste 5 regeneraties, misschien interessant om eens te kijken.


Ik weet toch echt zeker dat hij elke 1000-1200 km succesvol regenereert.
Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline