Het was geen voorraadauto voor zover ik weet (hij stond niet bij de dealer; wat er bij de terminal of fabriek staat weet ik niet). De levertijd was 6 weken. Over de levering was uitgebreid gesproken; de auto moest namelijk voor een bepaalde datum geleverd worden omdat hij beroepshalve gebruikt wordt en er in de kofferbak nog allerlei rubber 'aftimmering' gemaakt moest worden. De auto stond klaar, maar ze hadden met het kentekenbewijs wel wat aangerommeld, dus ben ik zelf nog met dealerplaten naar het bedrijfsgebouw gereden om het spul in te bouwen.peterh schreef: Bij nader inzien is er nog een derde mogelijkheid, namelijk dat je ons niet alle informatie geeft, en dat het gewoon een voorraadauto was.
Als je -net als ik- enige tijd bij de faculteit bedrijfskunde hebt rondgelopen, zal je vast wel weten wat het just-in-time principe is en hoe organisaties daarmee omgaan. Op het moment dat de order binnenkomt kunnen ze soms al op het uur nauwkeurig zeggen hoe laat de voorstoelen geleverd worden en in de auto geschroefd worden of welk onderdeel dan ook.Beste Guido, geef eens eerlijk antwoord op de volgende vraag:
Als jij autofabrikant zou zijn, werkend met redelijk krappe netto-marges, en in een markt die doorlopend onder druk staat, zou jij dan harde toezeggingen doen over wanneer je denkt een bepaalde auto in elkaar te kunnen schroeven?
Dus ja, dat valt te plannen en -sterker nog- dat wordt ook gewoon gedaan. Deze hele manier van organisatieindeling is zelfs ontwikkeld in de autoindustrie.
Dus ik zou zeggen: verdiep je eens in de manier waarop automobielfabrikanten hun productielijnen sturen en beheersen. Ik denk dat er een wereld voor je opengaat

Veel fabrikanten geven wel rondleidingen in hun fabrieken. Ik zou zeggen: grijp je kans

Da's mijn eerlijke antwoord. En ik heb ook zo in werking gezien (niet bij citroen overigens)
In het geval van de TS heeft citroen gewoon een fout gemaakt (auto helemaal niet besteld ofzo; de menselijke factor is vaak het meest kritisch

Als je als autofabrikant niet in kaart hebt wanneer je welke auto produceert en wanneer deze van de band rolt dan heb je òf te maken met handmatig stukswerk (een lamborghini oid), of met een fabrikant die heel snel failliet gaat