Pagina 3 van 3
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 07:23
door Xiphy
Gemiddeld hier 1 op 9 dus zo vrolijk wordt je niet van het verbruik.
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 07:36
door tjob
Ik laatst 1 op 11,5 bij constant 140-150, maar moet erbij zeggen dat ik dan een uur non stop op de snelweg zit. 1x optrekken en 1x afremmen als ik op werk ben.
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 09:23
door KlaasS
ik mag dan op lpg rijden,met een automaat, ,maar de vorige tank reed ik 1:10
en dat vind ik zowaar heel niet slecht!
zeker als je bedenkt dat een xsara picasso 1.8 op lpg(handbak) het zelfdeverbruik heeft!
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 12:14
door JHV
De afgelopen winter met de kou en veel, lees bijna alleen stadswerk, kwam ik met onze automatische 4 bak(AL4), op een verbruik tussen de 1 op 12.5 en de 1 op 14.
Na een 3 ritten alleen snelweg, een 1600km, was het gemiddelde tussen de 1 op 16 en de 1 op 17.5 Waarbij de laagste was op een rustige dag Groningen - Belgie, en nagenoeg alleen op de CC. De gemiddelde snelheid was om en nabij de 110 km/h .
Ik kan me voorstellen dat doordat de overbrengen bij de 4 bak langer zijn, het verbruik in de stad wat hoger ligt en op de snelweg vergelijkbaar. In de stad 50km/h is in de 2e versnelling. Bij manueel schakelen kan het ook in de 3. Maar een 13 - 1400 toeren is niet echt prettig rijden.
Een buurman die hiervoor een C5 1800cc automaat had klaagde ook over het verbruik, was al snel 1 op 7 a 1 op 8.
Johan
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 13:23
door Jalu
JHV schreef:
Een buurman die hiervoor een C5 1800cc automaat had klaagde ook over het verbruik, was al snel 1 op 7 a 1 op 8.
Johan
Hm, met mijn V6 zit ik zelfs met veel korte ritjes nog rond de 1 op 9. (op benzine). Dan lijkt 1 op 7 me wel heel royaal met een 1.8i-16v. Langere ritten met de V6 en het gaat naar bijna 1 op 11...
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 13:34
door JHV
Ik had ook al aangegeven dat ze de auto eens flink moesten laten uitlezen en onderhouden.
Ze hadden wel klachten over de auto, maar onderhoud was blijkbaar niet zo nodig.
Daarnaast reden ze volgens mij met lood in de schoenen.
Johan
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 13:49
door willy4
hoe rekenen julie dat uit
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 15:55
door JHV
GV=GRA:GTL
G;gemiddeld
V;verbruik
A; afstand
L; liters
GR; gereden
GT; getankte
Re: automaat
Geplaatst: 28 feb 2010 15:59
door willy4
ok

Re: automaat
Geplaatst: 02 mar 2010 20:36
door M_F
KlaasS schreef:en het heeft niets met ""niet kunnen schakelen"" van doen
want mijn andere auto (porsche 924) is wel een schakelbak en dat moet ook zo
een automaat past bij het karakter van een C5
Dat is leuk. Ik heb een C5 automaat (heerlijk comfortabel zoeven) en voor het "sportieve" schakelen stap ik in mijn Porsche 944 van bouwjaar 1982.
Ik heb 6 jaar in een Passat gereden, 90 pk diesel, handgeschakeld. Liep 1 op 18. Omdat ik voor mijn werk veel meters maakte en vaak in de file stond, heb ik uiteindelijk gekozen voor de automaat. Het is zó lekker om niet te hoeven spelen met gas en koppeling, maar gewoon even de rem loslaten en weer intrappen. De C5, ph1, 110 pk diesel, automaat, haalt 1 op 16 bij rustig rijden. Met een Jetta, 105 pk, 7-traps DSG, haalde ik in een rit van 400 km 1 op 22. Maar dan rijd ik wel iets meer dan 100 km/u op de cruise control op de snelweg.

Re: automaat
Geplaatst: 02 mar 2010 20:50
door F van Erp
Als ik me niet vergis heeft de automaat in de 2de, 3de en 4 de versnelling iets van een "lockup" waardoor het verbruik iets minder zou moeten zijn.
Ik haal 1 op 10 op benzine en 1 op 8 en een beetje op LPG ( 2.0 liter )