Pagina 3 van 3

Re: Nieuwe koppeling - hoeveel en waar?

Geplaatst: 08 jul 2010 00:15
door Gerard
Eind goed al goed?
Voor wie het verhaal gevolgd heeft, ter lering ende vermaek:
1) De aansluiting van de leiding op de koppelingscilinder zal sinds de nieuwe drukgroep altijd al gelekt hebben. De wegenwacht (zucht, ja alweer, pedaal deed niets meer) voelde nattigheid en heeft hem met improvisatie dichtgekregen, reservoirtje was bijna leeg... Vandaag het rubbertje laten vervangen (niet los te bestellen!). Hoop nu op een probleemloze vakantie...
2) Ja, de auto moest opnieuw worden uitgelijnd, en opnieuw gebalanceerd (voor). Na de drukgroep alles weer monteren in de
oude positie is blijkbaar niet nauwkeurig genoeg voor de C5 en ze hebben vermoedelijk de voorwielen verwisseld met nadelig effect op de banden en de balans.
3) Heb inmiddels geprobeerd de snelheidsmeter goed te zetten, maar ik krijg alleen een flinke kier onder het tellerhuis maar dan wil het er nog steeds niet uit. Ben ik te voorzichtig?

Re: Nieuwe koppeling - hoeveel en waar?

Geplaatst: 08 jul 2010 07:24
door Klussie
Heb inmiddels geprobeerd de snelheidsmeter goed te zetten, maar ik krijg alleen een flinke kier onder het tellerhuis maar dan wil het er nog steeds niet uit. Ben ik te voorzichtig?
Op het "glas" van het tellerhuis staan 2 kleine puntjes.
Achter deze puntjes zitte de metalen veertjes waarmee het huis vastzit.
Als je al een flinke kier hebt kan je ter hoogte van de puntjes met een schroevendraaier de veertjes indrukken waardoor deze loskomt.

Je bent nu dus idd iets te voorzichtig

S^6