Is bij veel auto,s een euvel heb het ook bij De Jeep gehad , toen een andere gezocht op dat forum
werkt goed

Jawel.gctwnl schreef:Helaas, helaas. Ik vond al dat hij wat slapjes was nadat ik alles had teruggehangen, maar binnen een week was hij weer helemaal slap. Dus, óf er is nog iets anders mis, óf ik heb het oprollen niet goed gedaan. Ik zal hem dus nogmaals moeten loshalen (dit keer minder werk) en hem goed moeten oprollen.
Kan iemand mij vertellen hoe je precies moet oprollen zodat de spanning er weer goed op komt?

OK. Ik moet gewoon erg dom zijn, want het lukt niet. Als ik de lange pen met veer en al (inderdaad, die zat niet op het nylon ding, dus de heb ik er weer opgeschoven) er af heb, dan draait hij vrij en los rond, er komt geen spanning op de veer. Op een bepaald moment zat er een beetje spanning op maar ik heb geen idee hoe. Wat houd je nu vast bij het draaien en wat is los? Zit het zwarte kapje vast aan de pen of niet?Klussie schreef:Jawel.gctwnl schreef:Helaas, helaas. Ik vond al dat hij wat slapjes was nadat ik alles had teruggehangen, maar binnen een week was hij weer helemaal slap. Dus, óf er is nog iets anders mis, óf ik heb het oprollen niet goed gedaan. Ik zal hem dus nogmaals moeten loshalen (dit keer minder werk) en hem goed moeten oprollen.
Kan iemand mij vertellen hoe je precies moet oprollen zodat de spanning er weer goed op komt?
De rechter houder schroef je los van de plank.
Je haalt hier de hoes uit de houder zoals op de foto.
Nu draai je de houder een paar slagen tegen de richting van de klok in.
Plaats de houder weer los terug op de plank en nu kan je voordat je de boel weer vastzet controleren of hij weer goed oprolt.

Klussie schreef: