Dit is al heel lang gebruikelijk (idd door het audi unintended acceleration debacle/hoax)JW-NHS schreef:Ook in de VS heb ik regelmatig met auto's gereden, uiteraard automaten.Klaverblaadje schreef:Ik ben het regelmatig tegengekomen en ken het in ieder geval van diverse Chrysler producten.EW schreef:Waren er niet meerdere automaten die niet eens starten als je je voet niet op de rem hebt?
In Amerika is een handbak niet zo gebruikelijk, bij veel merken en uitvoering moet je daar eerst de koppeling intrappen voor je kunt starten.
De laatste was in de jaren 80, toen was die vergrendeling er nog niet.
Wellicht is dat er op gekomen toen er die problemen waren met Audi's, die naar men zei zomaar uit zichzelf gingen rijden.
Bij mijn weten is dat niet het geval in Europa, of is de geïmporteerde Chrysler 300 daar een uitzondering op?
En hoe zit het dan bij andere import ami's?
Ook bij handbakken! (Jaguar S-type V8 5bak en X-type V6 5bak, USA versies)
Voor mij maakt het niks uit, mij is geleerd ALTIJD met de voet op de rem te starten en op de koppeling: kom je ook niet in de verleiding om op het gas te trappen.
Sterker nog, ik ga zelfs in een stilstaande auto op de rem staan als ik ingestapt ben, je kunt nooit weten...
Als je echte HP auto's gewend bent leer je wel de remmen in de gaten te houden.

Het kan vreemde situaties opleveren, een auto (VW) met startknop start alleen met de voet op de rem, omdat ik dus altijd op de rem trap, deed ik dit ook bij VW op de stand (IAA) er stapte een dame in van VW met de keycard en om iets te laten zien, vervolgens drukte ze de startknop in, zich niet realiserend dat ik op de rem stond en de auto dus kon aanslaan, wat hij dus prompt deed

Dat kan prima. 30 à 35dkm hoort bij grote Citroënen (voorremmenblokken uiteraard). De C5 Ph.I/II is de uitzondering. Op de Xm kon ik de klok erop gelijk zetten: 33dkm eerste geluid (diep grommen), 34dkm verklikkerlampje aan voor de remblokken.het vermoeden dat de remblokken ook niet helemaal in orde zijn (geluid bij afremmen); zou eigenlijk nog niet mogen met 32000 km.