Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Klinkt idd alsof ze blijven aanlopen... Garage en garantie, schat ik zo in...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Even verder zoeken over eigenaren die de automatisch handremfunctie hebben laten uitschakelen en toen van het probleem af waren.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Ben net terug van de garage en dit is wat ze zeggen.
Dat je de remmen hoort schuren tegen de schijven zou blijkbaar normaal zijn.
Volgens hen slijten de achterste remmen ook sneller dan de voorste. Dat zou te wijten zijn aan de remkrachtverdeling, abs, esp, asr, etc. Ze raden dan ook aan om regelmatig de achterste remmen te controleren, want daarin zitten geen sensors die de slijtage controleren. Ze hebben al meermaals klanten gehad waarbij de achterste remblokken tot op het ijzer afgesleten waren..
Dat je de remmen hoort schuren tegen de schijven zou blijkbaar normaal zijn.
Volgens hen slijten de achterste remmen ook sneller dan de voorste. Dat zou te wijten zijn aan de remkrachtverdeling, abs, esp, asr, etc. Ze raden dan ook aan om regelmatig de achterste remmen te controleren, want daarin zitten geen sensors die de slijtage controleren. Ze hebben al meermaals klanten gehad waarbij de achterste remblokken tot op het ijzer afgesleten waren..
Berichten: 8135
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
De achterste remmen harder slijten dan de voorste?
Dat is pas echt gel%l
Dat is pas echt gel%l
MG4 uit 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX AutoC5 Berline 2005 (ja kan hem kopen
)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX AutoC5 Berline 2005 (ja kan hem kopen

C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik zou maar eens een echte garage opzoeken met de tip van Klaverblaadje in de hand.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
de blokjes zitten echt vlak tegen de schijven!!!! heb het eens getest toen de C5 met de wielen van de grond stond.. als je aan het wiel draaide remde het af !!!bdc schreef:Is het overigens normaal dat als je traag langs een muur rijdt of uitbolt, dat je de remmen hoort slepen/schuren (ze piepen niet)?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
heb het al eens voorgelegd in de garage , en daar vertelde ze me dat het normaal was...
Ik kan wel met het wiel draaien, maar als ik het loslaat stopt het vrijwel direct met draaien.
Ik kan wel met het wiel draaien, maar als ik het loslaat stopt het vrijwel direct met draaien.

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Inderdaad, dat zeiden ze bij mij ook dat het normaal is dat de blokjes tegen de schijven schuren.
Misschien moet ik het ook eens proberen met de wielen van de grond.
Misschien moet ik het ook eens proberen met de wielen van de grond.

MrEdet schreef:Vandaag voor de eerste beurt ( 30.000) naar de garage.
Moest remmen achter vervangen worden, voor was nog voldoende.
Is dat reeel bij 30.000 km? Oke wel een automaat, maar in 5 mnd gereden, dus veel snelweg km, en nog 3 weken vakantie gehad.
( En hij had het ook over de terugroep actie van de sierstrip die hij gelijk had uitgevoerd )
Zo begon het als hierboven, inmiddels weer 30.000 km verder, maar geen remmen hoeven te vervangen!
Wel ruitenwisser, comfort verlichting beide zijde en senor onder rem pedaal om de automaat te kunnen verzetten naar D ( dat probleem is trouwens niet opgelostm senor onder pook wordt ook nog vervangen) en natuur de 60.ooo km beurt gehad.
In de garage hoorde ik trouwens dat er veel problemen zijn met de schakelaar en een stuk kabel vanonder de rem pedaal, hier worden meerderen dingen aangwestuurd, o.a. airbags
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
sensor onder de rempedaal is bij mij ook al vervangen.... sindsdien geen storing meer gekregen.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
De mijne staat toch bij 20000km????????????????verschil? mag je langer met een HDI rijden? vreemd?MrEdet schreef:Vandaag voor de eerste beurt ( 30.000) naar de garage
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
ik heb het ooit eens nagevraagd, en ze vertelde mij dat een C5 die weinig km doet op 30000 mag binnenkomen en één die er veel doet op 20 of 25000 km ?
.
ik ga liever te vroeg dan te laat binnen
heb de mijne op 18.000 beurt gegeven .

ik ga liever te vroeg dan te laat binnen


Afgelopen maand de 2e beurt laten uitvoeren, beide keren gewoon 30000 gereden en daarna een afspraak gemaakt bij de dealer. Nu waren de remmen rondom aan de beurt, normaal volgens de dealer zeker bij de BVA6.
Een dag na de beurt stond ik echter na net 10 km (waarvan 5 snelweg) te hebben gereden stil voor een verkeerslicht en de rookwolken komen linksachter onder de auto vandaan! Oorzaak: vastgelopen achterremmen en dus volledig verbrand. Uiteindelijk bleek de sensor van de handrem kapot te zijn waardoor de remmen bleven aanlopen. Omdat deze nieuw waren was dat niet een beetje maar behoorlijk met verbrande remmen als gevolg. Uiteindelijk zijn niet alleen de blokken maar tevens de schijven aan beide achterwielen en de handremsensor vernieuwd.
Een dag na de beurt stond ik echter na net 10 km (waarvan 5 snelweg) te hebben gereden stil voor een verkeerslicht en de rookwolken komen linksachter onder de auto vandaan! Oorzaak: vastgelopen achterremmen en dus volledig verbrand. Uiteindelijk bleek de sensor van de handrem kapot te zijn waardoor de remmen bleven aanlopen. Omdat deze nieuw waren was dat niet een beetje maar behoorlijk met verbrande remmen als gevolg. Uiteindelijk zijn niet alleen de blokken maar tevens de schijven aan beide achterwielen en de handremsensor vernieuwd.

Weer op onderhoud geweest, was de 90.000.
Remmen rondom en voor ook de schijven.
Tevens links een lekke veer, en wederom recht een lekke veer. Rechts is al eens vervangen een maand of 4 geleden! ( is trouwens garantie, maar ben je wagen enkele dagen kwijt)
Remmen rondom en voor ook de schijven.
Tevens links een lekke veer, en wederom recht een lekke veer. Rechts is al eens vervangen een maand of 4 geleden! ( is trouwens garantie, maar ben je wagen enkele dagen kwijt)