Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
owh thnx heb ik dus ha3 + hehehe
sport knop beholijk merkbaar ideaal als het kei hard waait en in nederland "vaak"en zoals vandaag handig"helaas is auto in garage" hahaha
ik zal als de auto terug is meteen lds vloeistof nakijken want volgens mij staat ie dan altijd te laag oops:
Dat is het minimum (1), maar net zo belangrijk is het dat men -na het bijvullen- het stuur van aanslag naar aanslag doet en nogmaals checkt en eventueel nog wat erbij gooit.
Dus indien beneden mini, bijvullen tot maxi (2) en stuur draaien.
Dit is een Ph.II reservoir, maar de C5-3 is hetzelfde dacht ik. (idem C6)
Op de onderstaande foto's zie je de markeringen van het LDS tankje in mijn C5. Ondanks dat ik een Ph1. C5 heb, is dit volgens mij een Ph2. tankje(vervangen vorig jaar nadat het tankje te vol gevuld bleek te zijn door de lokale dealer...). Is mijn aanname correct dat de lange streepjes het maximumniveau aangeven en de korte streepjes het minimum? En dat het niveau hier dus correct is, niet te hoog en niet te laag? Dit is afgelezen in de laagste stand, maar niet met een drukloos gemaakt systeem.(want dat kan alleen met een Lexia, schijnbaar?)
Nog even een vraag die bij dit oude topic aansluit.
Moet de LSD vloeistof ook worden ververst? En zoja met welke interval moet dat gebeuren, en is het zelf te doen? Of moet ik dat bij een dealer laten doen?
Op de tank zit namelijk een degelijke waarschuwingssticker?
Die waarschuwing zit er omdat er buiten check tijdens normaal onderhoud niks aan het systeem hoeft te worden gedaan. Merk je echter dat het niveau zakt, dan is er iets fundamenteels mis en moet je er mee naar de garage. Met een 10jr oude auto klinkt dat natuurlijk wat vreemd omdat er nu wel mensen zijn die er zelf iets aan willen doen.
Bij fundamenteel mis moet je denken aan HD leiding/aansluiting lekt, bol lek, cilinder lek, etc. Allemaal zaken die sommige handigen onder ons wel zelf willen doen. Maar dat is nog steeds geen afdoende reden om het systeem volledig leeg te hoeven of willen maken.