C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Hydractive 3+ is idd te herkennen aan het sportknopje:

C5 Ph.I/II, amber oplichtende knop tussen de groene hoogteknoppen:
Afbeelding

C5-3 ook tussen de hoogteknoppen:
Afbeelding

NB gewoon hydractive is niet leverbaar op de C5-3 dus de tank heeft geen markeringen behalve het minimum (onderraand netje)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2009 01:22
Auto: C5 break 2.0 16v hpi exclusive
Opties: xenon,7900UB,sub, regensensor,lichtsensor,alu dorpellijsten.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122550
Kleur: antraciet
Locatie: hoogeveen
owh thnx heb ik dus ha3 + hehehe
sport knop beholijk merkbaar ideaal als het kei hard waait en in nederland "vaak"en zoals vandaag handig"helaas is auto in garage" hahaha
ik zal als de auto terug is meteen lds vloeistof nakijken want volgens mij staat ie dan altijd te laag :oops: oops:
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
heb LDS laten bijvullen in garage en ze hebben gevuld tot het netje juist de vloeistof raakt.
volgens mij het minimum?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat is het minimum (1), maar net zo belangrijk is het dat men -na het bijvullen- het stuur van aanslag naar aanslag doet en nogmaals checkt en eventueel nog wat erbij gooit.

Dus indien beneden mini, bijvullen tot maxi (2) en stuur draaien.

Dit is een Ph.II reservoir, maar de C5-3 is hetzelfde dacht ik. (idem C6)

Afbeelding
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Op de onderstaande foto's zie je de markeringen van het LDS tankje in mijn C5. Ondanks dat ik een Ph1. C5 heb, is dit volgens mij een Ph2. tankje(vervangen vorig jaar nadat het tankje te vol gevuld bleek te zijn door de lokale dealer...). Is mijn aanname correct dat de lange streepjes het maximumniveau aangeven en de korte streepjes het minimum? En dat het niveau hier dus correct is, niet te hoog en niet te laag? Dit is afgelezen in de laagste stand, maar niet met een drukloos gemaakt systeem.(want dat kan alleen met een Lexia, schijnbaar?)

Afbeelding
Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat komt overeen met het plaatje daarboven, ik heb alleen indertijd (1) en (2) omgewisseld.
Dit niveau lijkt me wel te kloppen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:28
Auto: C5 2.0 HDI Difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09695J
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 280000
Kleur: Ice Blauw
Locatie: Akkrum (Friesland)
Nog even een vraag die bij dit oude topic aansluit.
Moet de LSD vloeistof ook worden ververst? En zoja met welke interval moet dat gebeuren, en is het zelf te doen? Of moet ik dat bij een dealer laten doen?
Op de tank zit namelijk een degelijke waarschuwingssticker?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat hoeft niet.

Die waarschuwing zit er omdat er buiten check tijdens normaal onderhoud niks aan het systeem hoeft te worden gedaan. Merk je echter dat het niveau zakt, dan is er iets fundamenteels mis en moet je er mee naar de garage. Met een 10jr oude auto klinkt dat natuurlijk wat vreemd omdat er nu wel mensen zijn die er zelf iets aan willen doen.

Bij fundamenteel mis moet je denken aan HD leiding/aansluiting lekt, bol lek, cilinder lek, etc. Allemaal zaken die sommige handigen onder ons wel zelf willen doen. Maar dat is nog steeds geen afdoende reden om het systeem volledig leeg te hoeven of willen maken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Plaats reactie