Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En dat heb jij betaald? Had je toch beter ergens anders eerst kunnen informeren en laten doen en een dag later af laten melden.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik was voor 100 euro klaar...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dan inderdaad eerst nog eens navragen wat een ander ervoor vraagt en de directie van de Kwik-Fit vragen naar een verklaring van deze ripp-of deal. Restitutie eisen tot een normaal tarief.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Alleen al het setje kabels en geleiders kost iets meer dan 155 Euro, ex BTW.Ploffie schreef:Ik was voor 100 euro klaar...
Dat je er maar 100 Euro voor betaald hebt moet dan te danken zijn aan een foutje van de reparateur dan wel een zeer goedgeefse bui....
Groet,
JW
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
De geleiders waren er niet bij en de monteurs goeie vrinden.
Was wel in 2010.
Was wel in 2010.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Op mijn rekening van het vervangen van de handremkabels in mei 2011 staat:
2 kabel geleiders € 44,52 ex BTW
2 handremkabels € 112,88 ex BTW
Met die honderd Euro totaal ben je dus behoorlijk gematst, en ik zou dat niet als maatstaf willen kenschetsen.
Groet,
JW
2 kabel geleiders € 44,52 ex BTW
2 handremkabels € 112,88 ex BTW
Met die honderd Euro totaal ben je dus behoorlijk gematst, en ik zou dat niet als maatstaf willen kenschetsen.
Groet,
JW
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Bij onze ph1 heb ik kabels en gelijders vervangen maar allen het hitteschild los genomen.
Risico is dat je de bedrading van de uitlaatgassonde om zeep helpt.
Omdat via deze methode wel geforceerd moet worden om de gelijders op hun plaats te krijgen.
En met dat schild los blijft er maar heel weinig ruimte in die bedrading die dan ook nog schuurt langs dat schild.
Risico is dat je de bedrading van de uitlaatgassonde om zeep helpt.
Omdat via deze methode wel geforceerd moet worden om de gelijders op hun plaats te krijgen.
En met dat schild los blijft er maar heel weinig ruimte in die bedrading die dan ook nog schuurt langs dat schild.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Nou, we zijn drie jaar verder.WackoH schreef:Vandaag tijdens de APK bleek de rechter handremkabel stuk.![]()
Ik denk erover om ook maar gelijk de linker kabel te vervangen omdat dit zo'n typisch C5 kwaaltje is. Of komt het links veel minder vaak voor dan rechts?
Wat vinden julie?
Sinds de vervangingen heeft de handremhendel steeds een beetje raar gedaan (zat in het begin erg strak, sinds vorig jaar weer erg los).
Een paar weken klaagde m'n vrouw over weinig vermogen. Bleek dat gewoon een remblok was blijven hangen!!
Nu werkt geen van beide zijden meer... Dat is raar want ik voel wel spanning in de remhandel. Maar er beweegt niets bij de blokken (en de auto remt ook niet).
Dit helpt natuurljik niet echt in het vertrouwen in de dorpsgarage... Ik vermoed dat ze er een veer bij gezet hebben om de kabel extra terug te trekken bij het lossen.
Ik ga wellicht nu zelf ene poging wagen, al schijnt het niet eenvoudig te zijn.
De hele remmerij heeft aandacht nodig. Scheve remklauw achter (waardoor schijf scheef is gesleten), blokken rondom versleten. En dan die handrem...
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Zou ik bij je in de buurt wonen WachoH, bood ik graag mijn hulp, aan.
Maar gezien het feit dat je aangeeft dat dit jou eerste keer wordt dat je dit wilt aanpakken, mag ik je raden om de hulp/meekijkende en ervaren ogen in te roepen van iemand hier op dit forum die dit varkentje al eens heeft gewassen.
Bij montage van mijn nieuwe onderdelen ben ik niet scheutig geweest om juist veel vet te proberen in te brengen in de schachten waar de nieuwe kabels inkomen.
En nu achteraf bedenk ik mij, dat zou er een krimpkous bestaan die in omvang groot genoeg is om dat gedeelte af te schermen waar de kabel de schacht in gaat, zou ik die ook aanbrengen ter verhoging van de levensduur.
Suczeven
en 
Maar gezien het feit dat je aangeeft dat dit jou eerste keer wordt dat je dit wilt aanpakken, mag ik je raden om de hulp/meekijkende en ervaren ogen in te roepen van iemand hier op dit forum die dit varkentje al eens heeft gewassen.
Bij montage van mijn nieuwe onderdelen ben ik niet scheutig geweest om juist veel vet te proberen in te brengen in de schachten waar de nieuwe kabels inkomen.
En nu achteraf bedenk ik mij, dat zou er een krimpkous bestaan die in omvang groot genoeg is om dat gedeelte af te schermen waar de kabel de schacht in gaat, zou ik die ook aanbrengen ter verhoging van de levensduur.
Suczeven


Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Dank LA,
Ik heb inmiddels flink wat draadjes over dit thema gelezen. Op basis daarvan had ik niet alleen nieuwe kabels, maar ook geleiders bestelt.
Inmiddels ben ik tot het inzicht gekozen dat de remklauwen (ook?) niet in orde lijken (apart draadje hierover geopend): Het hendeltje van de handrem blijft vastzitten.
Maar ik blijf het raar vinden dat
- ik helemaal geen beweging in de kabeleindje bij de remklauwen voel als de handrem wordt aangetrokken terwijl de binnenkabel gewoon slap hangt
- dat beide tegelijkertijd vast zouden gaan zitten. Ik heb de uiteinden nog niet los gehad (ik moet er nu nog mee rijden). In het weekend ga ik er serieus naar kijken.
Groeten,
Jacco
Ik heb inmiddels flink wat draadjes over dit thema gelezen. Op basis daarvan had ik niet alleen nieuwe kabels, maar ook geleiders bestelt.
Inmiddels ben ik tot het inzicht gekozen dat de remklauwen (ook?) niet in orde lijken (apart draadje hierover geopend): Het hendeltje van de handrem blijft vastzitten.
Maar ik blijf het raar vinden dat
- ik helemaal geen beweging in de kabeleindje bij de remklauwen voel als de handrem wordt aangetrokken terwijl de binnenkabel gewoon slap hangt
- dat beide tegelijkertijd vast zouden gaan zitten. Ik heb de uiteinden nog niet los gehad (ik moet er nu nog mee rijden). In het weekend ga ik er serieus naar kijken.
Groeten,
Jacco

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Zijn de kabels nog wel goed aangesloten aan de handrem in de auto, misschien losgeschoten.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ja hoor, beide zitten goed vast.
ik denk dat enerzijds de binnenkabel stroef door de buitenkabel loopt. Maar anderzijds vooral dat het handrem-mechaniek op de klauwen vast zit.
ik denk dat enerzijds de binnenkabel stroef door de buitenkabel loopt. Maar anderzijds vooral dat het handrem-mechaniek op de klauwen vast zit.

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Ben benieuwd of je ze nog gangbaar krijgt, ik heb voor de mijne een nieuwe klauw besteld de rechterkant zit ook muurvast, ik zie er niet veel heil in dat ik hem gangbaar krijg.
Gezien de tijd en resultaat lijkt mij een nieuwe voordeliger, en ik weet ook niet of er een revisie set voor te krijgen is.
Gezien de tijd en resultaat lijkt mij een nieuwe voordeliger, en ik weet ook niet of er een revisie set voor te krijgen is.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat heb ik ook gedaan, er zijn bij mij een paar weken geleden nieuwe klauwen op gegaan.
Daarover heb ik wat uitvoeriger verteld in dit draadje, jou bekend
Groet,
JW
Daarover heb ik wat uitvoeriger verteld in dit draadje, jou bekend

Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Dat gaat dus om een PH2, dus die hebben er ook last van?
en met een automaat gebruik je haast geen handrem.
en met een automaat gebruik je haast geen handrem.
toch maar weer een citroen!!!