V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door Roman »

pieter melissen schreef:
exroosje schreef:er zijn dingen die ik niet begrijp, volgens carbase is de ph1 sedan 13 cm korter dan de ph2. Echter beide breaks zijn even lang (4.76). Waar zit dat lengteverschil?
neus, en achterzijde.
de binnenzijde van de kofferbak is iets langer,,
toevallig hebben herman en ik dat eens vergeleken op een meeting.. ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door exroosje »

Dan klopt er dus toch iets niet bij Carbase. Ergens op deze site kun je in de instructieboekjes lezen dat de break ph2 4.84 is vs 4.74 ph2 berline. Ook de break is dus wat langer bij ph2, omdat de neus ook ca 6 cm langer is. De Berline heeft inderdaad ook 8 cm extra aan de achterkant,die de break niet heeft. Dit heeft bv tot gevolg dat de achterklep van de ph2 niet naar binnen maar naar buiten loopt. Dit levert in de kofferbak overigens maar 4cm op omdat de bumper ook dikker is.

Dat de neus 6cm langer is is te merken onder de motorkap. De lammpen zitten nog verder naar voren zodat je er helemaal niet meer bij kunt

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door EvilTwin »

AW carbase? klopt sowieso nooit...
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
pieter melissen
pieter melissen
Re: phase typen

Bericht door pieter melissen »

EvilTwin schreef:AW carbase? klopt sowieso nooit...
ach ja...

Overigens als dus Ph2 break 15 cm langer is geworden, maar toch dezelfde kofferruimte heeft (565 liter) wat is dan de vooruitgang, behalve een extra gewicht van meer dan 90 kg? Een mooiere neus? Of moeten we de kilos weer meesjouwen vanwegen de 5 sterren crash test? Of vanuit de onderbuik geredeneerd, was het nodig om de alreeds gigantische wegenbelasting nog verder op te schroeven?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door Citroënnetje »

Mooiheid weegt ook het een ene ander...... ;)
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
pieter melissen
pieter melissen
Re: phase typen

Bericht door pieter melissen »

Citroënnetje schreef:Mooiheid weegt ook het een ene ander...... ;)
Ik heb net naar Sonja Bakker en Paul Rosenmuller zitten kijken, zijn het daar vast niet mee eens :D
. Ik ben geen masochist maar ik vind eigenlijk de Ph1 en de Ph2 niet echt om aan te zien.....Gelukkig zie ik dat niet als ik er zit en kan genieten van de redenen waarom ik de auto toch gekocht heb.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: phase typen

Bericht door Witbrik »

Van mij hoeft het niet groter/zwaarder. Maar idd gebeurt zulks al snel door crashtests en we willen eindigen met zoveel mogelijk sterren. Het kan denk ik wel anders,..........hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? :o
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: phase typen

Bericht door Witbrik »

pieter melissen schreef:
Citroënnetje schreef:Mooiheid weegt ook het een ene ander...... ;)
Ik heb net naar Sonja Bakker en Paul Rosenmuller zitten kijken, zijn het daar vast niet mee eens :D
. Ik ben geen masochist maar ik vind eigenlijk de Ph1 en de Ph2 niet echt om aan te zien.....Gelukkig zie ik dat niet als ik er zit en kan genieten van de redenen waarom ik de auto toch gekocht heb.
Als Sonja zo door gaat rijdt ze C6 met chauffeur (wil ik wel doen 8-) )
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door EvilTwin »

Witbrik schreef:hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? :o
Ik denk dat je de hoeveelheid aluminium die er al in zit onderschat :idea:

heeft de Ph.II niet ook een Alu motorkap, zoals de C4?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door Citroënnetje »

Hahaha,

Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. :!:
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door Roman »

EvilTwin schreef:
Witbrik schreef:hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? :o
Ik denk dat je de hoeveelheid aluminium die er al in zit onderschat :idea:

heeft de Ph.II niet ook een Alu motorkap, zoals de C4?
de PH3 al eens van de onderzijde gezien???
daar zie je pas alu... :smt023
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door Roman »

Citroënnetje schreef:Hahaha,

Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. :!:

nee hoor, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.... :smt023
Rowi
Rowi
Re: phase typen

Bericht door Rowi »

Citroënnetje schreef:Hahaha,

Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. :!:
Ja, hoogstwaarschijnlijk :D
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: phase typen

Bericht door Witbrik »

Duck schreef:Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)

of zijn er meer verschillen, van de Xantia wist ik dit wel
bij de C5 nog niet

Groet en vast bedankt voor de info
Ik vind het wel een goeie vraag, ik heb al veel nieuwtjes gelezen in de antwoorden :smt023
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: phase typen

Bericht door zandvoorta »

Ik had de keus, Ph1 2.0HDi break of Ph2 1.6HDi break ivm wegenbelasting tot 1450 kg. Vind de neus van de Ph1 toch mooier, Ph2 komt op mij een beetje "plasticachtig" over :oops: Verder vind ik het dashboard van de Ph2 wel mooier maar het middenstuk juist van de Ph1. Veel te veel knopjes in Ph2 en met de 1.6HDi te veel loze knopjes. En ik rijd toch liever met een 2.0 dan met een 1.6je :mrgreen: En het leuke van de eind Ph1 is lekker veel luxe. Heb dus eigenlijk bewust nog voor een Ph1 gekozen :smt038

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Plaats reactie