Toen ik vroeger (1990) op gas ging rijden, kreeg ik die tip al mee...CitroFrance schreef:...
Mijn oplossing na pomp 3 : Rijden op de dagteller/tankmeter. Vanaf 450-475 km en/of het rode lampje op de meter tanken en zorgen dat je genoeg benzine in je tank hebt (gezien de betrouwbaarheid van de benzinemeter).
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:03
Auto: C5 Break 1,8 lpg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 127000
Kleur: grijs
Hallo,
heb mijn C5 van 2003 met 1,8 motor in 2006 gekocht op 60000km en heb er nu 112000.
Heb hem direct op LPG laten zetten en rijdt probleemloos, enkel om de 20000km het filtertje vervangen, 2minuten werk en zo'n €10.
Heb de installatie met 4 injectortjes op de luchtinlaat en tank 70l bij De Visser in Stekene (België, bij Antwerpen) laten plaatsen voor zo'n €2000, installatie idem als bij Van Menen, (werken samen?).
Heb er "valvesaver" bij gevraagd en gekregen, maar de regeling om de juiste hoeveelheid mee in de aanzuiglucht te geven lukt niet goed, na een tijdje steeds te weinig).
In het begin gaf de brandstofmeter van de benzine niet de aanwezige hoeveelheid aan maar wat de BC dacht wat er na een aantal km's rijden nog in zou moeten zijn. Is gratis bij gasinstallateur opgelost door het plaatsen van een "resetmodule" boven de tank via de opening onder de achterbank.
Dit is mijn vierde auto op gas sinds een CX in de jaren tachtig en nooit grote problemen gehad.
Het 2x per jaar laten afregelen is met de huidige computergestuurde installaties ook niet meer nodig.
Wat mij betreft, de 1.8 is een prima motor op LPG.
heb mijn C5 van 2003 met 1,8 motor in 2006 gekocht op 60000km en heb er nu 112000.
Heb hem direct op LPG laten zetten en rijdt probleemloos, enkel om de 20000km het filtertje vervangen, 2minuten werk en zo'n €10.
Heb de installatie met 4 injectortjes op de luchtinlaat en tank 70l bij De Visser in Stekene (België, bij Antwerpen) laten plaatsen voor zo'n €2000, installatie idem als bij Van Menen, (werken samen?).
Heb er "valvesaver" bij gevraagd en gekregen, maar de regeling om de juiste hoeveelheid mee in de aanzuiglucht te geven lukt niet goed, na een tijdje steeds te weinig).
In het begin gaf de brandstofmeter van de benzine niet de aanwezige hoeveelheid aan maar wat de BC dacht wat er na een aantal km's rijden nog in zou moeten zijn. Is gratis bij gasinstallateur opgelost door het plaatsen van een "resetmodule" boven de tank via de opening onder de achterbank.
Dit is mijn vierde auto op gas sinds een CX in de jaren tachtig en nooit grote problemen gehad.
Het 2x per jaar laten afregelen is met de huidige computergestuurde installaties ook niet meer nodig.
Wat mij betreft, de 1.8 is een prima motor op LPG.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Sorry hoor dit is onzin. Kop, kleppen, zettingen horen bij de motor. Die blijven exact gelijk of je op rijdag één er LPG in stopt of bij 100.000 km.CitroFrance schreef:Helaas geen tip over achterafinbouw. Dit hangt over het algemeen af van je blok en de materialen waarvan deze gemaakt is. Denk hierbij aan kop, kleppen, zettingen etc.
Het oude Vialle pompprobleem is hier ook al genoemd. Tevens is genoemd dat door een andere schakeling die tank niet meer droog te rijden is, ook niet geforceerd.
Zoals je kan lezen vraagt de OP over informatie omtrent gasinstallaties die hij NU kan aanschaffen voor een bestaande C5. De oude AG en Vialle problematiek moeten we dan ook niet uit de kast halen.
Gr. Ronald
Ps. Turbo heeft op 15-1 zijn keus hier uitgesproken, draadje maar op slot ?
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Voordat het op slot gaat een heel andere vraag.
Ik zag dat iemand met een C5 Ph3 na 6000 km een lpg heeft laten inbouwen. Heeft dit consequenties voor de fabrieks garantie van de motor en/of andere onderdelen of neemt de verstrekker van de gas installatie de volledige motorgarantie over?
Ik zag dat iemand met een C5 Ph3 na 6000 km een lpg heeft laten inbouwen. Heeft dit consequenties voor de fabrieks garantie van de motor en/of andere onderdelen of neemt de verstrekker van de gas installatie de volledige motorgarantie over?