Pagina 3 van 4

Re: originele radio's

Geplaatst: 24 mei 2008 21:08
door Rene
Een geschakelde plus trekt maar een paar miliampere.
De vaste plus doet het zware werk. die haal je dus uit je multiplex.

Er MOET een tussenstekker tussen

Re: originele radio's

Geplaatst: 24 mei 2008 21:57
door gerry30
Aangezien de radio is ingebouwd bij een audio inbouwstation mag ik er toch vanuit gaan dat ze weten hoe het moet. Ook mijn Citroen dealer zelf heeft de monteur erbij gehaald en die zei dat het zo moest. Bij deze inbouw worden alleen de isoconnetoren gebruikt maar de geschakelde is dus uitgeschakeld.

Re: originele radio's

Geplaatst: 24 mei 2008 22:27
door Rene
Oke, de tijd zal het leren.


Ik weet niet beter dan dat je de drie multiplexdraden NIET aan de radio mag hangen.

Re: originele radio's

Geplaatst: 24 mei 2008 22:35
door gerry30
Laat ik het zo zeggen. Ga as maandag maar eens in de telefoon hangen en de dealer bellen. Betaal liever wat meer voor een kabeltje dan dat me de bsi eruit klapt en een nieuwe moet hebben. Zal jullie op de hoogte stellen over hoe en wat. Zal alleen geen dealer hier in de buurt worden aangezien ik nu al drie verhalen heb over hoe een radio in te bouwen. De dealer in Enschede zegt dat je niets hoeft te doen en hem zo in kan klikken, de dealer in Hengelo zegt dat je hem aan moet sluit door een nieuwe + 15 aan te leggen (zo is het nu) en hier op forum is er een kabel nodig????????!!!!!!!!!!!!!!! :smt089 :smt017 :smt017

Re: originele radio's

Geplaatst: 29 mei 2008 21:19
door C5V6EXCLUSIVEBREAK
Ik weet het ook niet hoor! moet morgen naar Reusink om 2 sproeierkapjes te halen voor m,n C
Zal wel es vragen dan :smt023 ;)

Re: originele radio's

Geplaatst: 29 mei 2008 21:53
door THEFXR
Die tussenstekker/connector is niet meer leverbaar.
De dealer waar ik het vroeg,zei dat je gewoon een 12v van de accu moest trekken en 5A zekering ertussen.

@rene over welke 3 draden heb je het? (12v,12v geschakeld en de massa)

Re: originele radio's

Geplaatst: 29 mei 2008 23:53
door gerry30
THEFXR schreef:Die tussenstekker/connector is niet meer leverbaar.
De dealer waar ik het vroeg,zei dat je gewoon een 12v van de accu moest trekken en 5A zekering ertussen.

@rene over welke 3 draden heb je het? (12v,12v geschakeld en de massa)
Nou heb gisteren toch echt een Bsi kabel besteld bij mijn dealer. Is vandaag binnen ga hem maandag halen. Helaas zag hij spoken, toen ik hem bestelde bij hem, aangezien de werkplaatschef en de magazijnchef beide niet wisten waar ik het over had. Moesten bellen om erachter te komen wat ik bedoelde. De werkplaatschef keek mij echt aan alsof ik een gek was en vond het maar onzin. Dus ben toch echt benieuwd hoe dit zit????

Re: originele radio's

Geplaatst: 22 okt 2009 00:06
door Kees de Zwever
murgen schreef:Van de originele (2002) radio viel het afgelopen half jaar steeds vaker de FM-ontvangst weg. Ik begrijp dat dit vaker voorkomt en een 2e hands op marktplaats dus hetzelfde probleem zou kunnen hebben. De garage deed een prijsopgave van 237 euro voor een vervangende (gerepareerde) dus 2e hands fabrieksradio.

Ik heb ook navraag gedaan en heb gekozen voor een Pionieer DEH-4000UB die ongeveer 118 euro kost. Daar komt een verloopset bij om je stuurbediening te kunnen blijven gebruiken én mijn Nokia bluetooth carkit moest er op worden aangesloten. Al met al zo'n 240 euro maar nu wel een radio waar je in het frontje een usb-stick kan stoppen. Die stick zit aan m'n autosleutel en zo heb ik uren (dagen) muziek bij me. :smt023 4 Gbyte :)

Dit model heeft een rode verlichting voor de bediening en een grijs display met zwarte karakters. Maar met het inbouwframe eromheen ziet het er ook niet slecht uit. Zal binnenkort foto plaatsen. Geluid is trouwens super.


Ik heb het zelfde probleem met de FM ontvangst.
Enig idee waar dit probleem zit ?
Ik wil de stuurbediening loskoppelen om te kijken of het probleem hier zit.

Is dat de groene stekker ?

Re: originele radio's

Geplaatst: 22 okt 2009 00:41
door GuidoK
bedoel je de groene stekker achterop de radio?
Die is het niet. (groen is telefonie in het mini-isoblok als het goed is)
De stuurbediening komt bij mijn weten gewoon vanaf de CAN bus interface, en dat is volgens mij een bepaalde pin in de zwarte iso stekker (weet ff niet welke uit m'n hoofd)
Als je die eruit trekt, zal ook het display wegvallen, en gaat de radio misschien wel uit.

Re: originele radio's

Geplaatst: 22 okt 2009 07:51
door ivtulden
gerry30 schreef:Ik zal wel eens gaan experimenteren met een paar radio's. Ben er dealer van (Jvc, Sony, Kenwood en Pioneer) dus proberen zal geen probleem zijn. Ging me eigenlijk om origineel maar dat gaat dus niet lukken dan maar de mooiste met mijn wensen proberen. Als het zover is zal ik foto's plaatsen hoe en wat.

Bedankt

Gert-jan

als dealer van deze merken is het mogelijk dat je aan leden van dit forum wellicht met een leuke korting kan leveren?

Re: originele radio's

Geplaatst: 22 okt 2009 08:26
door Kees de Zwever
Heeft iemand een link waar ik het geschrevene van Gert-Jan kan vinden ?
Via de zoekfunctie lukt het me niet.

Re: originele radio's

Geplaatst: 22 okt 2009 09:58
door Menno
gewoon op pag. 1 van dit draadje ....

Re: originele radio's

Geplaatst: 23 okt 2009 22:36
door gerry30
Mede rijders,

op 20 maart 2008 zijn we dit draadje begonnen. Nu, 23/10/2009, heb ik nog steeds de pioneer in de auto zitten. De radio is nooit afgemeld in de bsi (ook geen bsi kabel gebruikt), constante stroom uit zekeringkast gehaald en nog steeds geen storingen of iets dergelijks. Alleen radio voor 2e keer defect.

Re: originele radio's

Geplaatst: 23 okt 2009 22:39
door Herman
Je moet wat meer rijden hij is nog niet eens ingereden? :D

Re: originele radio's

Geplaatst: 24 okt 2009 10:13
door Menno
Afmelden is niet nodig, enkel aanmelden ( fabrieks-radio )....