V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Ik bedacht me net ook, omdat je een tourer hebt, die heeft dacht ik rechtsachter in de kofferbak een schakelaar, om de auto lager te zetten, is daar misschien wat mis?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
kees05 schreef: Je heb nog geen bericht gegeven over die plaatjes op de draagarmen, er moet een verschil zitten van +- 4mm in hoogte van de kogeltjes onderling, waar dat slangetje aan gekoppeld wordt.
Hallo Kees, dit begrijp ik even niet.
En als ik zo de sensoren onder de auto bekijk, lijkt het me dat hier nog niet aan gesleuteld is.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
kees05 schreef:Ik bedacht me net ook, omdat je een tourer hebt, die heeft dacht ik rechtsachter in de kofferbak een schakelaar, om de auto lager te zetten, is daar misschien wat mis?
Zal het eens proberen, werkt dat niet alleen op de achtervering?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
In een eerdere post had ik aangegeven, als de draagarmen vervangen zijn door imitatie, kunnen deze plaatjes gelijk zijn tussen links/rechts.
Maar orgineel zit er verschil in hoogte tussen links en rechts.
Bij mij had dat tot gevolg, dat de auto te hoog stond en niet gecorrigeerd kon worden met de diagbox, met de melding, die ik eerder beschreef.
Ik kwam hier achter, door die waardes te controleren met de diagbox.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Update:
Rechter hoogte sensor vervangen. Met losse stekker kwam de auto voor al meteen omhoog.
Als de computer 1 sensor ziet neemt ie blijkbaar die hoogte?
Diagbox aangesloten en inleren hoogte gelukt. Van 67cm naar 72,5cm (spatbord)
Wat me opviel is dat de bevestiging van de sensor links en rechts verschilt. Vreemd..........?
Merk nu ook dat ik de de derde bol moet vervangen.
2 veerbollen al vervangen.

Groet Ben
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Die tussenbol is makkelijk, t.o.v. andere types, hij zit achter het rechtervoorscherm.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
kees05 schreef:Die tussenbol is makkelijk, t.o.v. andere types, hij zit achter het rechtervoorscherm.
Weet ik, heb het bij mijn C6 al een keer gedaan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Als je eventueel voor IFHS kiest zou je de C575FR van de 2.2 hdi erop kunnen zetten, heb je iets meer druk dan de standaard 70 bar
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Bedankt voor het meedenken !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
kees05 schreef:Als je eventueel voor IFHS kiest zou je de C575FR van de 2.2 hdi erop kunnen zetten, heb je iets meer druk dan de standaard 70 bar
Wat is het voordeel van die hogere druk?

Ik heb al een IFHS bol klaar liggen.....
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Kort gezegd, komt het erop neer, dat de vering wat soepeler is.
Eigenlijk tegenover gesteld dan wanneer de bollen druk verloren hebben, dat de vering stugger is.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Is inmiddels de storings melding v.d. nokkenas sensor opgelost?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
De P0343 error is tot op heden weggebleven. De stekker nog eens schoon gemaakt.
Hopen dat het zo blijft.
De P1335 is er nog.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Lees daarvoor dit draadje eens door.
viewtopic.php?f=54&t=23934" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Geinig, dat is mijn eigen post.
Plaats reactie