Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Op advies van BJG, overdruk genoteerd 330, na regeneratie 35! Eerste regeneratie was niet genoeg, meteen weer gedaan, motor bijna in rood. Toen wel goed.
Testrit duitsland 170 km uur, eerste keer zo hard, geen trilling, je merkt niks. Verbruik 16/100. Auto trekt veel beter op. Na 10 km toch weer die melding, gemeten en toen 65, toch iets meer. Gereset en foutcode gewist, toen max 130, in 3 automaat dus 3500 toeren. Geen foutmelding meer, weer gemeten : 65
Verbruik verder nog niet gemeten.
Ja, die foutmelding is dan ook wel bij max snelheid, doe ik anders ook nooit. Nieuwe filter is toch aangekomen, supersnel van Winparts, hou m nog effe, kijken of die 65 nog oploopt. Zit wel nieuwe turbo in, misschien iets fout, maar olieverbuik is o.
Testrit duitsland 170 km uur, eerste keer zo hard, geen trilling, je merkt niks. Verbruik 16/100. Auto trekt veel beter op. Na 10 km toch weer die melding, gemeten en toen 65, toch iets meer. Gereset en foutcode gewist, toen max 130, in 3 automaat dus 3500 toeren. Geen foutmelding meer, weer gemeten : 65
Verbruik verder nog niet gemeten.
Ja, die foutmelding is dan ook wel bij max snelheid, doe ik anders ook nooit. Nieuwe filter is toch aangekomen, supersnel van Winparts, hou m nog effe, kijken of die 65 nog oploopt. Zit wel nieuwe turbo in, misschien iets fout, maar olieverbuik is o.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Verbruik 16 liter per 100 km? Met een diesel??
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je 170 rijdt is een 4 traps diesel niet zuinig meer , die testritjes met veel toeren en hoge snelheden is funest voor verbruik.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Ja joh, station, 1650 kg, dan lust ie wel ondanks turbo interkoeler common rail enz. Bij optrekken max, neemt ie 1 op 3

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is toch heel netjes als je zo aan het trappen bent.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
jazeker
Ik wil iedereen weer bedanken, dit is mijn 2de dikke revisie act, met dik plezier, en zonder hulp via vooral pb met Willy, echt: dan kreeg ik het nooit voor mekaar .
BJG heeft mij de aankoop van een roetfilter bespaard a 190 euro, enz enz. Echt top dit forum. Zo word je wel een Citrofiel
Ik wil iedereen weer bedanken, dit is mijn 2de dikke revisie act, met dik plezier, en zonder hulp via vooral pb met Willy, echt: dan kreeg ik het nooit voor mekaar .
BJG heeft mij de aankoop van een roetfilter bespaard a 190 euro, enz enz. Echt top dit forum. Zo word je wel een Citrofiel
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Wat is eigenlijk een normaalwaarde voor die milibars: die van mij kruipt naar de 70, maar auto geeft geen foutcode, en hij trekt veel beter op
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
over het verbruik nog (jaloursmakend
), voor 1 liter betaal ik hier 98 cent, en de belasting is ook de helft, Duitsland.
Die auto is trouwens een get-away-car: je kunt er uitstekend in slapen, hebben we laatst gedaan. Werden we in Limburg verklikt, kwam de politie ons wekken. Nauwelijks vragen waar uit welke 'oranje'regio we vandaan kwamen.
Maar goed: als de Covid onzin toeneemt, zegt mijn vriendin haar full time baan op, en gaan we met deze auto zwerven

Die auto is trouwens een get-away-car: je kunt er uitstekend in slapen, hebben we laatst gedaan. Werden we in Limburg verklikt, kwam de politie ons wekken. Nauwelijks vragen waar uit welke 'oranje'regio we vandaan kwamen.
Maar goed: als de Covid onzin toeneemt, zegt mijn vriendin haar full time baan op, en gaan we met deze auto zwerven
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Maar wat was nu de oorzaak van de storing?wimt schreef:jazeker
Ik wil iedereen weer bedanken, dit is mijn 2de dikke revisie act, met dik plezier, en zonder hulp via vooral pb met Willy, echt: dan kreeg ik het nooit voor mekaar .
BJG heeft mij de aankoop van een roetfilter bespaard a 190 euro, enz enz. Echt top dit forum. Zo word je wel een Citrofiel
Alleen regeneratie zal het waarschijnlijk niet zijn geweest want dat doet de autonormaal zelf.
Of heb je het roetfilter als vervangen aangegeven?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Eerlijk gezegd weet ik dat nog niet. Filter had ik dus met hoge druk goed uitgewassen, toch zat ie dus even later potdicht, gezien 335 millibar. Dus voor het schoonmaken had ik die storing niet eens.
Maar goed, ook vandaag weer flink wat gereden, allemaal binnenwegen, auto blijft super reageren op gas, zal m morgen weer eens doormeten.
Dus je hebt gelijk, snap het ook nog niet. Lijkt erop, dat de hoge drukspuit op 1 of andere manier toch een dikke koeklaag ergens voor heeft gespoten. Water leek er vlot doorheen te gaan, maar ja. Kom erop terug.
Had toen iig niks aangegeven vooraf in Lexia
Maar goed, ook vandaag weer flink wat gereden, allemaal binnenwegen, auto blijft super reageren op gas, zal m morgen weer eens doormeten.
Dus je hebt gelijk, snap het ook nog niet. Lijkt erop, dat de hoge drukspuit op 1 of andere manier toch een dikke koeklaag ergens voor heeft gespoten. Water leek er vlot doorheen te gaan, maar ja. Kom erop terug.
Had toen iig niks aangegeven vooraf in Lexia
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
in welke richting heb je die uitgespoten.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
tegendraads, wel 10 min, constant oranje vloiestof, eerst ook koolstof, niet zo veel. Op het laatst gewoon helder water
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik dacht ook dat het aan te raden was lichtjes op de buiten kant te kloppen.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Ja, had ik later ook gelezen, niet gedaan.
Nu weer getest: zit op 200 millibar, en 44 km geleden autom. geregenereerd, dat is denk ik na een 150 km al.
Wat is normaal qua millibar?
Afijn, auto trekt net zo hard op, 30 km verder weer gemeten, nu slechts 80 millibar (telkens bij 3000 toeren onbelast)
Niet weer geregenereerd.
?
Merk verder niks
In de luwte van een vrachtauto, 90km constant, haalt ie 1 op 20
Nu weer getest: zit op 200 millibar, en 44 km geleden autom. geregenereerd, dat is denk ik na een 150 km al.
Wat is normaal qua millibar?
Afijn, auto trekt net zo hard op, 30 km verder weer gemeten, nu slechts 80 millibar (telkens bij 3000 toeren onbelast)
Niet weer geregenereerd.
?
Merk verder niks
In de luwte van een vrachtauto, 90km constant, haalt ie 1 op 20
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Vind het verdacht. Uitlaat is redelijk beroet, verdenk de verstuivers. Alleen, voor de distributiewissel en turbowissel was er geen roet vorming: egr en uitlaatspruitstuk waren vrijwel brandschoon, dus kunnen de verstuivers het niet zijn denk ik.
verstuiverdruk begint heel laag, dacht 100 bar of zo, bij 300 toeren 700 bar: is dat normaal? Ik laat straks iemand gas geven, om te kijken of tie rookt, en effe een doekie voor de uitlaat houden. En ga nog wat meten met Lexia
verstuiverdruk begint heel laag, dacht 100 bar of zo, bij 300 toeren 700 bar: is dat normaal? Ik laat straks iemand gas geven, om te kijken of tie rookt, en effe een doekie voor de uitlaat houden. En ga nog wat meten met Lexia