Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
Koud of warm weer, geen verschil. De airco werkt ongeveer een uur, dan wordt de luchtstroom steeds minder. De compressor levert gewoon, er wordt ook koude geproduceerd. Dan ineens geen luchtstroom meer. Volgens mij kan de airco zijn koude niet kwijt en bevriest het geheel. Zet ik de auto stil of schakel de airco uit dan werkt het na enige tijd soms weer. Als de auto heeft stilgestaan ligt er een plas onder de auto.
Er zit niet teveel koelmiddel in. Garage heeft van alles onderzocht, geen resultaat.
Lex
Er zit niet teveel koelmiddel in. Garage heeft van alles onderzocht, geen resultaat.
Lex
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is de binnen filter al vervangen.
je kunt hem er ook al is uitlaten, ik heb ook al is voorgehad dat de binnen filter veel te weinig lucht doorlaat.
en daardoor kan de verdamper dicht vriezen.
je kunt hem er ook al is uitlaten, ik heb ook al is voorgehad dat de binnen filter veel te weinig lucht doorlaat.
en daardoor kan de verdamper dicht vriezen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vermindering van luchtstroom duidt inderdaad op bevriezing.
Het pollenfilter is verdacht natuurlijk, maar kijk ook even naar de verdampertemperatuursensor, die moet natuurlijk wel de juiste waarde doorgeven, anders krijg je dat probleem ook.
Die sensor is vrij eenvoudig te controleren.
Het pollenfilter is verdacht natuurlijk, maar kijk ook even naar de verdampertemperatuursensor, die moet natuurlijk wel de juiste waarde doorgeven, anders krijg je dat probleem ook.
Die sensor is vrij eenvoudig te controleren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
Pollenfilter wordt regelmatig vervangen. De verdampertemp. sensor weet ik niet. Volgens de garage zijn de sensoren gecontroleerd.
Lex
Lex
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
werkt de binnenluchtklep nog wel.
en de binnenlucht filter is eruit halen.
en de binnenlucht filter is eruit halen.

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
Binnenluchtklep zegt mij niets.
Als ik, nadat de C5 lang heeft stilgestaan, werkt alles naar behoren. Na een periode, tussen een half een twee uur, begint de ellende. Verder een heel fijne auto, natuurlijk wel wat gebruikelijke klachten.
Maar dit is echt een reden om afscheidt van de auto te nemen. De vorige had problemen met het motormanagement, twee jaar gedonder, niet op te lossen. Daarom die C5 ook weg. Hebben andere merken dit nu ook? Ik rijd al 57 jaar Citroën, na een fantastisch persoonlijk motiverend schrijven van de toenmalige Citroën directeur Amsterdam. Met de Xantia's is de ellende begonnen.
Als ik, nadat de C5 lang heeft stilgestaan, werkt alles naar behoren. Na een periode, tussen een half een twee uur, begint de ellende. Verder een heel fijne auto, natuurlijk wel wat gebruikelijke klachten.
Maar dit is echt een reden om afscheidt van de auto te nemen. De vorige had problemen met het motormanagement, twee jaar gedonder, niet op te lossen. Daarom die C5 ook weg. Hebben andere merken dit nu ook? Ik rijd al 57 jaar Citroën, na een fantastisch persoonlijk motiverend schrijven van de toenmalige Citroën directeur Amsterdam. Met de Xantia's is de ellende begonnen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Tja, die airco's van tegenwoordig ... veel te ingewikkeld geworden lijkt het. Ik had een lease Mitsubishi c crossert 2wd met beslagen ramen in de default stand van de airco.
Temperatuurregeling kende twee standen: linksom of rechtsom.
Diverse malen terug geweest bij de dealer, uiteraard niks gevonden.
Generatie xantia had nog een bom proof airco.
In de Evasion werkte de airco zoals die zou moeten. Wil je ook wel met 8 mensen aan boord.
De C5 1 was al een stapje te ver, de 2 nog net iets verder. De 3, moet er nog iets over lezen waardoor ik enthousiast wordt voor zo'n auto.
Temperatuurregeling kende twee standen: linksom of rechtsom.
Diverse malen terug geweest bij de dealer, uiteraard niks gevonden.
Generatie xantia had nog een bom proof airco.
In de Evasion werkte de airco zoals die zou moeten. Wil je ook wel met 8 mensen aan boord.
De C5 1 was al een stapje te ver, de 2 nog net iets verder. De 3, moet er nog iets over lezen waardoor ik enthousiast wordt voor zo'n auto.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Binnenluchtklep zegt mij niets.die is wel heel belangrijk.
de airco werkt grotendeels op binnen lucht , als die klep niet open gaat , dan gaat er niet genoeg lucht over de verdamper en vriest deze dicht en werkt de airco niet meer.
als de wagen stil staat ontdooid die ijsblok , en als ge de wagen dan terug start gaat de airco terug een tijdje werken tot deze terug dicht vriest
de airco werkt grotendeels op binnen lucht , als die klep niet open gaat , dan gaat er niet genoeg lucht over de verdamper en vriest deze dicht en werkt de airco niet meer.
als de wagen stil staat ontdooid die ijsblok , en als ge de wagen dan terug start gaat de airco terug een tijdje werken tot deze terug dicht vriest

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
Ja, zoiets had ik ook bedacht na een kleine twee jaar. Maar ik vind het belachelijk dat storingen tegenwoordig vaak niet op te lossen zijn.
Lex
Lex
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja nog vergeten , als er een invries beveiliging op zit gaat deze de airco ook uitschakelen daardoor als de klep niet opengaat.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
die zijn wel op te lossen ,maar niet iedereen weet hoe een airco werkt.Alexandre schreef:Ja, zoiets had ik ook bedacht na een kleine twee jaar. Maar ik vind het belachelijk dat storingen tegenwoordig vaak niet op te lossen zijn.
Lex
verleden week heeft nog een Mercedes garage gebeld omdat ze een probleem hadden met een airco.
vele die zo een stadion hebben om leeg te trekken en te vullen denken dat ze alles kennen .

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Moderne airco's schakelen automatisch tussen binnen en buitenlucht. Leuk voor de energie, maar frisse lucht is ook wat waard.
De recirculatieklep kan bij een ph2 geforceerd op buitenlucht worden. Handig als je net achter een oliestoker gereden hebt bijvoorbeeld.
Ik weet niet wat de ph3 daarvoor aan mogelijkheden heeft. Het zou kunnen helpen bij het afbakenen van het issue.
De recirculatieklep kan bij een ph2 geforceerd op buitenlucht worden. Handig als je net achter een oliestoker gereden hebt bijvoorbeeld.
Ik weet niet wat de ph3 daarvoor aan mogelijkheden heeft. Het zou kunnen helpen bij het afbakenen van het issue.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Storingen zijn altijd op te lossen.
Je hebt alleen een deskundig monteur nodig.
En inderdaad hebben veel monteurs te weinig kennis van oa airco systemen.
Er bestaan tegenwoordig niet voor niks diagnose specialisten.
Je hebt alleen een deskundig monteur nodig.
En inderdaad hebben veel monteurs te weinig kennis van oa airco systemen.
Er bestaan tegenwoordig niet voor niks diagnose specialisten.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Helaas is niet alles wat niet precies werkt zoals je wilt of verwacht een storing...
Airco's met automatische luchtmenging binnen/ buiten, ik moet er nog fan van worden.
Airco's met automatische luchtmenging binnen/ buiten, ik moet er nog fan van worden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mijn weten komt de lucht bij de PH2 normaliter van buiten.
Slechts als er "vuile lucht" gedetecteerd wordt schakelt hij (kortstondig) automatisch om.
En uiteraard ook als je 'm zelf handmatig op recirculeren zet.
Ik zal in het weekend de betreffende PH2 en 3 CitDocs opzoeken en daarover hier posten.
Groet,
JW
Slechts als er "vuile lucht" gedetecteerd wordt schakelt hij (kortstondig) automatisch om.
En uiteraard ook als je 'm zelf handmatig op recirculeren zet.
Ik zal in het weekend de betreffende PH2 en 3 CitDocs opzoeken en daarover hier posten.
Groet,
JW