Nou; hou je vast! Gisteren de auto opgehaald bij GJO.
- De rembekrachtiger zat vol met remolie, dat had Johan eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt...
- Dus de hoofdremcilinder was ook naar z'n grootje
- De remklauw LA zat vast en is vervangen. meteen een nieuwe remblokken er op.
- De HD pomp deed niets meer en de zekering brandde meteen door bij vervanging.
- Daarom de pomp weggebracht naar een revisie bedrijf omdat doorgaans alleen de electronica dan vervangen hoeft te worden.
- Niet in mijn geval dus; de pomp EN electronica waren verbrand. Dus een andere pomp er in.
- De wiellager was versleten
- En tenslotte 4 nieuwe banden
(de laatste twee waren al voorzien dus geen verrassing)
Maar dan ben ik dus wel heel blij dat ik dit via Johan heb kunnen laten doen want anders was het wel een heeeeel duur grapje geworden. Niet dat het nu goedkoop was overigens maar:
- Er is een -niet Citroen- bekrachtigen op gezet omdat die vele malen goedkoper maar net zo goed is
- De wiellager is inclusief Fusee stuk vervangen omdat de ervaring leert dat dit goedkoper uitpakt (fusee en ABS stekker overleven het vaak niet)
- Ook de remklauw is een gereviseerde gebruikte om de kosten te drukken.
Dan de HD pomp. Dat is een gereviseerde gebruikte dus eigenlijk gewoon nieuw te noemen alleen was het van een ander type. Hierdoor moest er een by-pass worden gemaakt omdat de auto wel omhoog ging maar achter niet meer wilde zakken.
Dit heeft nog eens een paar uur extra sleutelwerk gekost maar dat heeft hij niet gerekend.
De totaalsom van dit hele akkefietje heeft me een lieve €3115,- gekost
Daar staat dus tegenover dat, moest ik dit bij een dealer hebben laten doen, ik waarschijnlijk enkele honderden zo niet duizenden Euro's meer kwijt was geweest
Ik ben heel blij dat ik mijn voiture weer terug heb want voor de terugreis uit Frankrijk mocht ik meerijden met een Volvo estate 240 Turbo automaat uit 1983. Leuke wagen maar dankzij dit 3,5 uur durende ritje waardeer ik de stilte en het veercomfort van mijn C5 weer des te meer!!