Pagina 3 van 4
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 27 feb 2018 13:11
door JW-C5
.....te vinden
in dit hoofdstuk van BJG-Diagnostics.
Groet,
JW
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 27 feb 2018 16:19
door GW-tje
Afdoppen van de PCV naar het inlaattraject is voor de THP misschien een (deel)oplossing. Bij de VTi motoren die geen extra PCV heeft is dit geen optie. Voor beide motoren ondervangt de Oilsaver een slechte keerklep en houdt de overmaat aan olie in de ontwijkende gasstroom tegen. Samen met van tijd tot tijd een motorflush is dat een aanmerkelijk voordeliger oplossing dan een nieuw kleppendeksel, wat ook niet afdoende functioneert.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 27 feb 2018 16:26
door Roman
Bjg zal het wel weten maar ik heb eens begrepen dat het bij de vti lekt bij de zuigerveren,
Doe maar eens een lek test.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 27 feb 2018 19:04
door exroosje
Afdoppen carterventilatie heeft niet voorkomen dat mijn 1e motor vervangen moest worden.
Bij mij lekte inderdaad de olie langs de klep seals.
De motor begon na de 1e ketting vervanging wat olie te verbruiken (toen was alles nog schoon) en bij de 2e keer was de zaak ook dusdanig vervuild dat er granulaatreiniging nodig was.
Waardoor gaan die klepseals lekken ? Verband met de kettingvervanging? Wie het weet mag het zeggen.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 27 feb 2018 19:23
door BJG
Jouw motor is denk ik niet vervangen vanwege lekkende klepseals.
Het probleem zijn vastzittende, en ik denk daarom zelfs gebroken, zuigerveren geweest.
En ik denk dat de service adviseur van de importeur een goede training heeft gehad...
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 27 feb 2018 19:52
door JW-C5
....zo gaat dat dan.....
Win-win heet dat, klant tevreden, min of meer, en de importeur is niet met de billen bloot gegaan
Groet,
JW
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 28 feb 2018 09:29
door gerben
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de garage voor een granulaat reiniging (Over een maand. Het is blijkbaar erg druk) Ben benieuwd of dit gaat helpen.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 10:43
door GW-tje
Nog héél even inhaken op de VTi. Ik krijg de laatste tijd van steeds meer bedrijven aanvragen voor Oilsavers. Vorige week zat daar een garagebedrijf tussen die bij een VTi hadden geflushed en de zuigerveren hadden vernieuwd.......
Nog steeds verbruikte deze motor 1,5 liter olie op 3000 km. Ten einde raad wordt er dan toch een Oilsaver besteld.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 12:38
door willy4
er zijn wel meerdere zaken dan zuigerveren.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 12:48
door BJG
Wat is nu het olieverbruik na monteren van de oilsaver bij deze motor?
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 13:00
door GW-tje
Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver. In mijn eigen C5, waar hij nu sinds december 2015 in gemonteerd zit, is het olieverbruik daadwerkelijk gehalveerd. Ik kan nu ruim 8000 km met 1 liter olie rijden.
Momenteel zijn er zo'n 120 in omloop. Grappig is, dat er een verschuiving plaatsvindt van particulieren naar garagebedrijven die ze bestellen. Soms met 7 stuks tegelijk.
Tot nog toe: geen klachten en 0 problemen. Ik adviseer wel om eerst de motor goed te flushen.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 13:03
door c5maarten
Op het CIFO zag ik toch ook een ervaring bijkomen dat de oilsaver bij de VTI niet het gewenste effect had. Ik ben ook eens benieuwd naar meer ervaringen icm een VTI. Mijn schoonouders hebben een c3 met 1.4 VTI. Verbruik is na 8 jaar nog bijna 0, auto heeft slechts 55000 km gelopen, dit verbaasd me wel gezien het lage aantal gebruik km's.
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 13:06
door willy4
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20
Berichten: 145
Auto: C5 2.0 16v Berline Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234567
Kleur: Ganache
Naar boven
Re: Mijn Exclusive LPG C5 uit 2004
Auto rijdt nog steeds lekker
Het oil saver dingetje heb ik er uit gehaald, na plaatsing begint de motor na enkele dagen heel beroerd te lopen, foutmeldingen enz. Bij verwijdering zijn de problemen weg. Na een poosje weer terug geplaatst en al vlot weer het beroerde lopen. Dan maar olie bijvullen
Storing P0170 En de andere "je katalysator is aan het overlijden" zijn al een hele poos weg na het proberen van dit spul!
https://www.wynns.nl/product/catalytic-" onclick="window.open(this.href);return false; ... r-cleaner/
Nooit gedacht dat het zó goed zou werken
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 13:31
door Menno
Niet weer de discussie , wel / niet zo’n ding ....
Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Geplaatst: 09 mar 2018 15:55
door BJG
GW-tje schreef:Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver.
Vandaar de vraag:
ik zou graag willen weten hoeveel van het olieverbruik daadwerkelijk komt via de carterventilatie. Dat betekent dat je een inschatting kunt maken van het probleem.
vb Stel dat je 0,5 l/1000 km verbruik hebt via de PCV, dan zullen, normaal gesproken, dezelfde motoren datzelfde verbruik ongeveer hebben.
Verbruikt een motor dan 1,5 l/1000 km dan is mbv de oilsaver max 0,5 l winst te behalen en is er dus een probleem dat 1/1000 km verbruik ergens anders vandaan komt.
Begrijp je de logica?