Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Weet je dat zeker?
Dat zou betekenen dat ie constant data stuurt per gsm?
Wie betaald die bundelkosten?
Niet logisch aangezien je al een smartphone nodig hebt met de benodigde gps, netwerkverbinding en rekencapaciteit.
Dat zou betekenen dat ie constant data stuurt per gsm?
Wie betaald die bundelkosten?
Niet logisch aangezien je al een smartphone nodig hebt met de benodigde gps, netwerkverbinding en rekencapaciteit.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Over het versturen van gegevens via het G2 netwerk, ja, dat weet ik heel zeker. Het staat namelijk gewoon op de site van de ANWB:
Denk aan je brandstofverbruik, rijgedrag, de technische staat van de auto en waar deze allemaal geweest is. Maar hoe komt die informatie bij jou als bestuurder terecht? Daarvoor zorgt een ingebouwde simkaart. Deze verstuurt alle gegevens naar een platform en dit platform zorgt ervoor dat de data op overzichtelijke wijze op een app en website gepresenteerd wordt.
En over het versturen/ontvangen van gegevens voor de app via je mobiele internetbundel, ja dat weet ik ook heel zeker.
Zie 3e vraag bij Veelgestelde vragen (FAQ).
Bovendien is het vanuit innovatie en IT beheer oogpunt erg logisch om alle intelligentie cq. logica centraal te houden, en bovendien zo dicht mogelijk bij de data zelf. Meestal noemen we dat "in de cloud" of "cloud platform". De apps en websites hebben slechts de functie om toegang te krijgen tot functionaliteit en bijbehorende opgewerkte data. Een voorbeeld van functionaliteit is bv het het ophalen van ruwe data voor een rittenlijst, en deze te verwerken en verrijken tot een mooi maandoverzicht, om deze vervolgens presentabel te maken. Al deze logica wil je per definitie niet op een mobile telefoon hebben, maar in de cloud. De telefoon is dan slechts voor het aanroepen van die functionaliteit, en het tonen op het scherm.
Bijna alle apps die samenwerken met de cloud zijn erg "dom". En de achterliggende cloud platformen zijn juist extreem intelligent, en vernieuwen in een verschroeiend tempo. Voor gebruikers is dat fijn, want dat houdt apps klein en snel, en zorgt ervoor dat ze weinig energie verbruiken. De enige keerzijde is dat er dataverbruik is, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer.
Denk aan je brandstofverbruik, rijgedrag, de technische staat van de auto en waar deze allemaal geweest is. Maar hoe komt die informatie bij jou als bestuurder terecht? Daarvoor zorgt een ingebouwde simkaart. Deze verstuurt alle gegevens naar een platform en dit platform zorgt ervoor dat de data op overzichtelijke wijze op een app en website gepresenteerd wordt.
En over het versturen/ontvangen van gegevens voor de app via je mobiele internetbundel, ja dat weet ik ook heel zeker.

Bovendien is het vanuit innovatie en IT beheer oogpunt erg logisch om alle intelligentie cq. logica centraal te houden, en bovendien zo dicht mogelijk bij de data zelf. Meestal noemen we dat "in de cloud" of "cloud platform". De apps en websites hebben slechts de functie om toegang te krijgen tot functionaliteit en bijbehorende opgewerkte data. Een voorbeeld van functionaliteit is bv het het ophalen van ruwe data voor een rittenlijst, en deze te verwerken en verrijken tot een mooi maandoverzicht, om deze vervolgens presentabel te maken. Al deze logica wil je per definitie niet op een mobile telefoon hebben, maar in de cloud. De telefoon is dan slechts voor het aanroepen van die functionaliteit, en het tonen op het scherm.
Bijna alle apps die samenwerken met de cloud zijn erg "dom". En de achterliggende cloud platformen zijn juist extreem intelligent, en vernieuwen in een verschroeiend tempo. Voor gebruikers is dat fijn, want dat houdt apps klein en snel, en zorgt ervoor dat ze weinig energie verbruiken. De enige keerzijde is dat er dataverbruik is, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Door automobilisten bij wet standaard te beschermen tegen de datahonger van verzekeraars en data brokers. Maar deze bescherming deels of geheel en bovendien tijdelijk op te heffen zodra je gedrag aantoonbaar over de schreef gaat. De enige instanties die dat mogen bepalen zijn politie/ justitie/rechters (resp. vaststellen/aanklagen/veroordelen). Niet de verzekeraars.JW-C5 schreef:....met daarbij de kanttekening dat ik in principe wel een voorstander ben van een systeem waarbij de voorzichtige rijder een lagere verzekeringspremie gaat betalen dan iemand die altijd "de randen opzoekt".
...
Hoe je dat zou moeten invullen zonder de privacy te schenden is nog niet duidelijk.
Praktisch zou dit kunnen door als je een paar forse snelheidsboetes hebt gehad, met een slok op hebt gereden, of een verwijtbaar ongeluk hebt veroorzaak, etc, er tijdelijk een kastje in je auto wordt geplaatst die je gedrag monitort. Uiteraard heb je op dat moment duidelijk minder privacy, maar je hebt het er dan ook naar gemaakt. Kom je boven bepaalde drempelwaarden uit (bv nieuwe snelheidsoverschrijdingen), dan volgen verdergaande maatregelen, waaronder mogelijk aanpassing van verzekeringspremie. In een aantal landen werkt dit al zo, soms ook met dash cams die de automobilisten filmen. Die filmbeelden kunnen dan bekeken worden in geval van nieuwe problemen, bv vermoedelijk dronken rijden of veroorzaken van ongeluk. Na een vastgestelde periode van goed gedrag wordt de apparatuur verwijderd.
Een dergelijk systeem richt zich alleen op aangetoonde overtreders, en laat de massa ongemoeid. Dit in tegenstelling tot wat verzekeraars en de overheid doen, die willen de massa (incl. overtreders) monitoren a la Orwell in 1984. Dus ook als ze niets verkeerd doen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zeer zeker , maar de massa ziet enkel lagere premie en gooit dan alle principes over boord ...
Terwijl premies hier in in NL al bijzonder laag zijn in vergelijk met andere Europese landen.
Terwijl premies hier in in NL al bijzonder laag zijn in vergelijk met andere Europese landen.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Tja, dat is dus de essentie. 

Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Nou nou, wat een verhalen allemaal. Privacy (inderdaad, ze kunnen zien waar de auto -en dus niet per definitie jij- allemaal naartoe gaat), het nut (dat zal voor iedereen anders zijn) en de verbinding (geheel zelfstandig, heeft helemaal niets met je eigen mobiele telefoon te maken; heeft eigen simkaart en dataverbinding).
Vanmiddag heb ik de man van de ANWB hier gehad en hebben we de dongel getest. Er waren wat issues met sommige merken/types auto waarbij een rit niet als één rit gezien werd maar waarbij elke rit in stukjes van X minuten werd geknipt. Op de een of andere manier dacht de software dat er een nieuwe rit begon (met 120 km/h op de snelweg???).
Hoe dan ook: de dongel werkt uitstekend in mijn C5 (ph2 2 liter diesel met FAP, 2007). en ze namen aan dat dit dan waarschijnlijk ook wel zal werken voor andere C5's. We hebben van alles geprobeerd; korte en lange ritten gewoon rijden en hard optrekken en remmen. Het wordt keurig geregistreerd. De dongel heeft kennelijk dus ook een eigen G-sensor(s).
Wat nu? Deze gegevens worden morgen in het systeem ingevoerd. Omdat het in drie landen uitgerold wordt, duurt het nog een week of twee voordat de database is bijgewerkt en wij via de site van de ANWB een dongel kunnen bestellen. Ik zal er zeker eentje gaan bestellen en houd jullie op de hoogte.
Vanmiddag heb ik de man van de ANWB hier gehad en hebben we de dongel getest. Er waren wat issues met sommige merken/types auto waarbij een rit niet als één rit gezien werd maar waarbij elke rit in stukjes van X minuten werd geknipt. Op de een of andere manier dacht de software dat er een nieuwe rit begon (met 120 km/h op de snelweg???).
Hoe dan ook: de dongel werkt uitstekend in mijn C5 (ph2 2 liter diesel met FAP, 2007). en ze namen aan dat dit dan waarschijnlijk ook wel zal werken voor andere C5's. We hebben van alles geprobeerd; korte en lange ritten gewoon rijden en hard optrekken en remmen. Het wordt keurig geregistreerd. De dongel heeft kennelijk dus ook een eigen G-sensor(s).
Wat nu? Deze gegevens worden morgen in het systeem ingevoerd. Omdat het in drie landen uitgerold wordt, duurt het nog een week of twee voordat de database is bijgewerkt en wij via de site van de ANWB een dongel kunnen bestellen. Ik zal er zeker eentje gaan bestellen en houd jullie op de hoogte.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
En voor diegenen die zich afvragen wat je aan die ANWB-stekker hebt:
Behalve statistieken van je rijgedrag kan je altijd je auto terugvinden doordat z'n GPS altijd online is.
En in de toekomst wordt het nog leuker: binnenkort ook connected parkeren, waarbij de auto zelf afmeldt bij het verlaten van een parkeerplaats. Da's wel handig. Ik gebruik de parkeerapp van de ANWB al, dus dit zie ik wel zitten. Dan kan zelfs mijn vrouw ermee overweg...
Behalve statistieken van je rijgedrag kan je altijd je auto terugvinden doordat z'n GPS altijd online is.
En in de toekomst wordt het nog leuker: binnenkort ook connected parkeren, waarbij de auto zelf afmeldt bij het verlaten van een parkeerplaats. Da's wel handig. Ik gebruik de parkeerapp van de ANWB al, dus dit zie ik wel zitten. Dan kan zelfs mijn vrouw ermee overweg...
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
Voor de zakelijke rijders is het misschien handig te weten dat er ook een automatische rittenregistratie voorzien is, waarbij per rit aangegeven kan worden of het een zakelijke of priverit was. De gegevens kunnen ook geexporteerd worden, al weet ik niet of dat in een formaat gebeurt dat door de belastingdienst geaccepteerd wordt.
Mocht je onverhoopt stilvallen met pech in voor jou onbekend gebied, dan hoef je niet eerst op zoek naar straatnaambordjes of iets dergelijks, je kunt de anwb via de app oproepen. Zij zien zelf waar je precies staat en kunnen ook alvast de foutcodes van je boordcomputer uitlezen zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.
Boes vroeg nog naar de kosten:
De stekker zelf kost eenmalig 50 euro in de introductiefase (normaal 100 euro). Het gebruik van de dienst, inclusief apps en data transfer, is 5 euro/maand dus 60 euro/jaar. Lidmaatschap van de anwb is overigens verplicht.
Mocht je onverhoopt stilvallen met pech in voor jou onbekend gebied, dan hoef je niet eerst op zoek naar straatnaambordjes of iets dergelijks, je kunt de anwb via de app oproepen. Zij zien zelf waar je precies staat en kunnen ook alvast de foutcodes van je boordcomputer uitlezen zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.
Boes vroeg nog naar de kosten:
De stekker zelf kost eenmalig 50 euro in de introductiefase (normaal 100 euro). Het gebruik van de dienst, inclusief apps en data transfer, is 5 euro/maand dus 60 euro/jaar. Lidmaatschap van de anwb is overigens verplicht.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Titel van het draadje gewijzigd in "ANWB Connected plug". Zo dekt de vlag de lading tenminste, kunnen andere lezers van het forum zien waarover het gaat en kunnen we het zelf beter terugvinden.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Kunnen we, als we willen, toch ook in de Kampioen vinden?
Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 751
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik ontvang geen kampioen omdat ik jonger dan 24 jaar ben met jongeren voordeel 

Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Dat gaat vanzelf over. 

Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Ik krijg geen Kampioen omdat ik lid ben van de KNAC. Die helpen ook oude auto's (mbv de Wegenwacht, dat dan weer wel).
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
De KNAC is een onderdeel van de ANWB maar die is meer voor de elite 

Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik heb als jarenlang trouwe ANWB klant onlangs al mijn verzekeringen daar opgezegd. Sinds een jaar of twee is het een heel ander bedrijf geworden. In he verleden echt geweldige service van de ANWB gehad en al menig pech gevallen in het buitenland (Xantia en XM) heel goed opgelost en zonder enig gezeur en gemekker. En dan ook nog eens tegen heel schappelijk tarief.
Helaas zijn de dingen nu anders geworden. Je moet als echtpaar ieder een eigen lidmaatschap hebben en zaken regelen zoals dat lidmaatschap of verzekeringen on-line is blijven hangen in de jaren 80; eerst een account aanmaken dat per post een inlogcode ontvangen en vervolgens activeren waarbij je er achter komt dat het niet eens werkt, echt te dol voor woorden!
Ik las altijd met enig cynisch plezier het clubblad. d.w.z. uitsluitend de ingezonden brieven waar mensen, leden dus, zich druk maken over futiele zaken die op schrift gesteld buitengewoon hilarisch blijken te zijn (en uiterst Calvinistisch, ergo heel ANWB). Zoiets als deze: ”ik heb altijd een bordje in mijn auto liggen waarop staat; “uw lamp is defect” Zo kan ik mede weggebruikers attenderen op defecte lampen… (Echt waar ja?!)
Maar helaas is de ANWB, en begrijp me goed; ik heb het altijd een fantastische en service gerichte club gevonden, heden ten dagen een beetje stuurloos geworden in mijn opinie.
En nu ik dit allemaal lees bevestigt het mijn mening dat ze een verkeerde kant op aan het sturen zijn.
Jammer want hoe dan ook het is wel een heel Hollands maar oh zo mooie organisatie. Ik blijf uiteraard wel wegenwacht lid. Maar als er een goed alternatief komt zal ik die zeker overwegen.
Helaas zijn de dingen nu anders geworden. Je moet als echtpaar ieder een eigen lidmaatschap hebben en zaken regelen zoals dat lidmaatschap of verzekeringen on-line is blijven hangen in de jaren 80; eerst een account aanmaken dat per post een inlogcode ontvangen en vervolgens activeren waarbij je er achter komt dat het niet eens werkt, echt te dol voor woorden!
Ik las altijd met enig cynisch plezier het clubblad. d.w.z. uitsluitend de ingezonden brieven waar mensen, leden dus, zich druk maken over futiele zaken die op schrift gesteld buitengewoon hilarisch blijken te zijn (en uiterst Calvinistisch, ergo heel ANWB). Zoiets als deze: ”ik heb altijd een bordje in mijn auto liggen waarop staat; “uw lamp is defect” Zo kan ik mede weggebruikers attenderen op defecte lampen… (Echt waar ja?!)
Maar helaas is de ANWB, en begrijp me goed; ik heb het altijd een fantastische en service gerichte club gevonden, heden ten dagen een beetje stuurloos geworden in mijn opinie.
En nu ik dit allemaal lees bevestigt het mijn mening dat ze een verkeerde kant op aan het sturen zijn.
Jammer want hoe dan ook het is wel een heel Hollands maar oh zo mooie organisatie. Ik blijf uiteraard wel wegenwacht lid. Maar als er een goed alternatief komt zal ik die zeker overwegen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline