Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
hoofdprobleem is dat de airco leeg is. 1 Bar is gewoon leeg.
Dus eerst maar eens afpersen, lekzoeken, dan vullen en verder kijken.
Dus eerst maar eens afpersen, lekzoeken, dan vullen en verder kijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
daar van afgezien heb ik ook geschreven dat deze gaat uitvallen,wat doet de ventilator daarmee
van de condensor?
van de condensor?
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
van die frik functie heb ik niet opgeslagen
ik heb begrepen dat willy ze kan vullen?
airco werk nog lichtjes
ik heb begrepen dat willy ze kan vullen?
airco werk nog lichtjes
lexia aanwezig
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bij 1bar kan die niet meer werken,die word direkt uitwerking gesteld door het lage druk contact
dat ander is geen probleem
dat ander is geen probleem
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
zal gewoon wat frisse wind zijn dan , nu die klep werkt
mvg jean
mvg jean
lexia aanwezig

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
volgens mij word deze topic nu over genomen door een ander (c5jean) met het zelfde problem, terwijl ik met de vraag kwam. is het mogelijk dat die gene zelf een topic opent?
nog iets ter verduidelijking en ant word op een eerder gestelde weder vraag.:. net voordat ik op vakantie ging heb ik alles laten vullen, de heen reis naar Frankrijk werkte alles nog prima. ter plaatse werd het koelen steeds minder en hoorden we een hol klinkend geluid uit de ventilator schacht komen. helaas kan ik nu niet het een en ander controleren om dat ik tot volgende week op zee zit.
weet iemand trouwens het nummer van de reais die er betrekking op hebben? ik bedoel de magnetische koppeling e.d. of het elektrische schema van de componenten?
nog iets ter verduidelijking en ant word op een eerder gestelde weder vraag.:. net voordat ik op vakantie ging heb ik alles laten vullen, de heen reis naar Frankrijk werkte alles nog prima. ter plaatse werd het koelen steeds minder en hoorden we een hol klinkend geluid uit de ventilator schacht komen. helaas kan ik nu niet het een en ander controleren om dat ik tot volgende week op zee zit.
weet iemand trouwens het nummer van de reais die er betrekking op hebben? ik bedoel de magnetische koppeling e.d. of het elektrische schema van de componenten?
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
beste is iemand er laten na kijken die er verstand van heeft 
je moet al beginnen met het aansluiten met manometers,die zul je waarschijnlijk niet hebben

je moet al beginnen met het aansluiten met manometers,die zul je waarschijnlijk niet hebben
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
of uitlezen met lexia
ik wil je maar helpen naar een oplossing
en samen kom je het verst
mvg jean
ik wil je maar helpen naar een oplossing
en samen kom je het verst
mvg jean
lexia aanwezig

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
Hallo Heren
eerst nog sorry voor Jean, ik had niet door dat over mijn vraag ging.
Ik ben net weer terug van mijn werkzaamheden op zee en heb afgelopen weekend het een ander na gekeken, aller eerst heb ik de linker-stelmotor van de kachel gelijmd waar ik ook problemen mee had maar hier op het C5 forum de oplossing heb gevonden.
nu terug naar mijn airco. Ik heb de drukken gecontroleerd door even simpel snel op de ventielen te drukken, het koelmiddel spoot er direct met grote kracht uit, dus er is bij mij geen lekkage.
Ook heb ik de spanning naar mijn compressor gecontroleerd wat +/- 14 volt bij draaiende motor is, en bij het los halen en weer monteren hoor ik de magnetische koppeling inkomen. ook hoor ik dan de motor even zwaarder lopen dus ik denk dat mijn compressor niet meer comprimeert. Is dit ook nog op een andere manier te testen?
Ik hoor het graag van jullie
eerst nog sorry voor Jean, ik had niet door dat over mijn vraag ging.
Ik ben net weer terug van mijn werkzaamheden op zee en heb afgelopen weekend het een ander na gekeken, aller eerst heb ik de linker-stelmotor van de kachel gelijmd waar ik ook problemen mee had maar hier op het C5 forum de oplossing heb gevonden.
nu terug naar mijn airco. Ik heb de drukken gecontroleerd door even simpel snel op de ventielen te drukken, het koelmiddel spoot er direct met grote kracht uit, dus er is bij mij geen lekkage.
Ook heb ik de spanning naar mijn compressor gecontroleerd wat +/- 14 volt bij draaiende motor is, en bij het los halen en weer monteren hoor ik de magnetische koppeling inkomen. ook hoor ik dan de motor even zwaarder lopen dus ik denk dat mijn compressor niet meer comprimeert. Is dit ook nog op een andere manier te testen?
Ik hoor het graag van jullie
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zou kunnen, maar dan moet je toch echt de drukken controleren met een manometerset.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
die van jean werkt weer 

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

wat was er aan de hand?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
te weinig gas,er was nog niets aangedaan
dan is het best mogelijk dat het langs de dichting weg gegaan is,omdat er nog 1 bar op was
dan is het best mogelijk dat het langs de dichting weg gegaan is,omdat er nog 1 bar op was
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Toch is er al bij 50g koudemiddel een druk die overeenkomt met de dampspanning (5 bar bij 20 graden) dus veel zat er niet meer in dan.
Goed in de gaten houden, en als hij echt lek is merk je het wel.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als er echt niets meer opzit, ga ik op zoek naar een lek