V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
de boskabouter schreef:
Is er een groot verschil in verbruik tussen 2.0 HDI automaat en de 2,2 HDI automaat ?
Kijk je bij de 2.0 HDi naar de PH1 110PK met AL4, of naar de PH2 136PK met AM6?

Die verschillen nogal, wat heet.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Een 4 bak 2.2 hdi rijdt 1 op 13 gemiddeld ...
De 110pk met al4 is zuiniger !

Een ph2 2.0 hdi met 136pk en 6 traps automaat is nog mooier !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Hallo allemaal,

Nog even wat vragen, het valt me op dat er relatief veel 2,2 HDI exclusieve automaat uit 2005 en 2006 op internet te koop zijn, met rond de 200.000 km op de teller.
Voor redelijke prijzen, zijn ze minder aantrekkelijk omdat ze met 1566 kg in een hogere belasting klasse vallen, of een hoger verbruik van diesel ?
Komen er soms rond deze kilometerstand bij de 2.2 diesel grote kosten aan ?
Is elke 2,2 HDI uit phase 2 altijd uitgevoerd als HDIF met FAP systeem, of is er ook nog een eerste versie geweest met alleen een recht toe recht aan roetfilter? ( zoals bij de 2.0 hdi van de xantia ?)
Hebben jullie goede ervaringen met FAP roetgebeuren, of is het ellende, en duur ?
Ik heb me op deze site ingelezen over het Fap systeem, en het klinkt allemaal heel erg complex met al die regelingen en elektronica, uitgerekend bij een merk die toch al niet bekend staat om zijn elektronica betrouwbaarheid.
Of zie ik overal beren op de weg die er niet zijn. ? :roll:

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe.

Groet paulus,
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik neem aan: wegenbelasting, distributie etc., roetfilter, schijven....
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
de boskabouter schreef: ...
Is elke 2,2 HDI uit phase 2 altijd uitgevoerd als HDIF met FAP systeem, of is er ook nog een eerste versie geweest met alleen een recht toe recht aan roetfilter? ( zoals bij de 2.0 hdi van de xantia ?)
...
De Xantia HDi's hebben nooit een roetfilter gehad. Er zit wel een katalysator onder.
En alle 2.2 HDi's hebben FaP's, ook die van de PH1.

Dat ze voor niet te veel worden aangeboden zal mede komen omdat dit een wat achterhaald model is met z'n 4HP20.
De PH2 2.0 HDi 136 heeft meer te bieden, en is er met de AM6 automaat.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
:smt190 Nogmaals.........C5 2.0 HDI automaat 6............geweldige dame :smt190
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2015 18:46
Auto: C5 break 2.2HDI exlusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: 09870
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Aluminium
C5club Newbie
C5club Newbie
Het zal moeten blijken of het iets is Boskabouter, maar ik heb haar gekocht! :citrofiel :shock:
Ik was ook een beetje wantrouwig, maar NAP klopt en APK is logisch.
De CM2000 was stuk en die hebben ze daar alsnog vervangen, dus geen rare airbag meldingen meer.
Het enige wat er aan mankeert is dat de parkeersensoren geen teken van leven geven, ook geen foutmeldingen op de BC.
Na 1000km. ermee te hebben gereden rijdt ze als een zonnetje en begint minder te verbruiken. 1:11(Heeft dus lang stilgestaan). De leren bekleding ziet er als nieuw uit, dus dat geeft nog meer vertrouwen dat er niet mee geknoeid is.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Hoi sneltoch,

leuk dat je hebt gereageerd!
Ik wens je heel veel veilige kilometers, ze zag er inderdaad heel mooi uit.
Dus toch het winnende lot uit de loterij :smt038
Na die van jou heb ik geen C5 meer gezien in die staat en met die kilometers ( en die prijs ).
Misschien ben ik wel te wantrouwend :cry:
Maar ik heb gelukkig geen haast, de xantia rolt nog, dus we zoeken rustig verder. :D

Bij een van mijn eerste auto's 25 jaar geleden, ben ik ontzettend opgelicht door een handelaar.
Ik was helemaal verliefd op een Golf I Diesel uit 1982 ( sorry allemaal ).
Vrienden die mee waren vonden het maar een slecht barrel, ik was echter helemaal verliefd en wist maar één ding, deze moest ik hebben. Er zat ook nog een bijna nieuwe APK op, dus dat kon niet mis.
Een gladde verkoper er nog bij, en de deal was rond.
De balans, 1500 gulden weg, auto met een gescheurde kop, lek koelsysteem, 2 kapotte schokbrekers. Na 3 maanden naar de sloop gebracht.
Maar ik denk dat de meeste van ons wel een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt. :twisted:
Het ergste van het verhaal, ik had net 6 maanden daarvoor diploma voor automonteur gehaald.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2015 18:46
Auto: C5 break 2.2HDI exlusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: 09870
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Aluminium
C5club Newbie
C5club Newbie
Of het het winnende lot is moet nog blijken, en je moet natuurlijk met dit soort auto's geluk hebben dat er geen grote reparaties aankomen. Maar ja, daar is ook de prijs naar. Ik heb met 1000 euro direkt onderhoud rekening gehouden en daar kun je nog al wat voor laten doen via de juiste kanalan. Mijn vorige C5 2.0HDI was van 2003 met 250000km en was een rammelbak vergeleken met deze, dus de tekenen zijn gunstig :lol:
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Wel, mijn zoektocht heeft mij tot hier gebracht:
Het gaat een C5 Break worden,
Budget tussen 2500 en 3000 euro.
Een Diesel met max 235.000 km.
Bouwjaar 2004 en 2005.

Keuze I, standaard HDI 2.0 uit 2004 ph1, handversnelling. 128 euro wegenbelasting p/m.
Keuze II, Ligne Prestige HDI 2,2 uit 2005 ph2, automaat. 152 euro wegenbelasting p/m.

voordeel keuze I geen gezeur roetfilter, lager diesel verbruik,
voordeel keuze II luxere auto, mooier model.

financieel gezien ben ik met 20.000 km per jaar met optie II ongeveer 600 euro duurder uit als met optie I.
Nu mijn grote vraag: Is die extra luxe 600 euro waard ? :-|
Wie heeft er nog wijze woorden, of mogelijk een punt wat ik nog mee kan nemen in mijn overweging ?
groetjes Paulus
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Oehoeboeroe?

Wat meer wetenschap over het verleden van de wagens c.q. de onderhoud en gebruik historie kan een beter advies aan jou opleveren.
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik zou de best onderhouden auto kiezen , danwel diegene die het beste rijdt ;-)

Onderhouds historie is pré bij oudere auto's !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Hallo even een update,

Ik heb er in inmiddels wel een stuk of 5 gezien, maar de tranen springen je in de ogen.
Bij diverse handelaren geweest, wat ik daar zag staan was diep triest, allemaal qua kilometers stand teruggedraaid !
lang leve de NAP.
De handel zit op dit moment helemaal op slot, de C5's die op bekende sites zoals marktplaats/autoscout/gaspedaal/autotrader staan, stonden er bijna allemaal ook al in januari toen mijn zoektocht begon.
Maar ja het is ook niet zo moeilijk te verklaren, het is nog steeds crisis, en bijna niemand koopt nieuw, dus dan schuift het niet door in autoland, en blijft iedereen vrolijk met zijn oude auto doorrijden, behalve ik, want mijn oude Xantia is letterlijk uit elkaar aan het vallen :cry:
Ik ben bang dat over enkele weken veel mensen op zoek gaan naar een goedkope diesel station voor op vakantie, en de zoektocht nog moeilijker wordt.
Toch maar weer verder zoeken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Bij diverse handelaren geweest, wat ik daar zag staan was diep triest, allemaal qua kilometers stand teruggedraaid !

in belgie is dat bijna onmogelijk ;)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Ik heb er een gevonden :smt193
Een 2.2 HDI uit 2005 met 240.000 km van een particulier.
Zag er goed uit, prijs was oké, en afgelopen vrijdag tijdens de proefrit van een dik uur reed de auto als een zonnetje. Enige minpunten: knipperlicht handle kwam niet altijd terug en banden redelijk afgesleten.
De deal was rond en zaterdag zou ik hem s'middags ophalen. :D :D
Ik was helemaal blij totdat ik zaterdag om 10 uur de verkoper aan de telefoon had, ik hoefde niet meer te komen, hij had besloten de auto niet weg te doen. :smt089
voordeel van het hele verhaal, ik weet nu precies wat ik wil, een 2.2 HDI automaat :D
we zoeken weer verder.
Plaats reactie