Nou, weer een stapje verder.
Krukas poelie verwijderd, multisnaar verwijderd, onderste afdekking van de distributiesnaar verwijderd. luchfilter behuizing verwijderd.
Ik kon de krukas blokkeren door de starterkrans te blokkeren door een 'gat' wat net naast de startmotor zit, daarna was de poelie zo los gedraaid en hij was vrij eenvoudig te verwijderen.
Ik heb alle kleppen op kunnen meten; en het lijkt mee te vallen, bij alle kleppen meet ik ca. 32.6mm vanaf de klepschotel aan de bovenzijde tot de bovenzijde van cilinderkop. Het scheelt onderling slechts enkele honderdsten millimeter.
Ik kan alle kleppen een stukje kunnen indrukken (ca. 5mm, want meer kracht kan ik niet zetten) en ze komen allemaal terug naar dezelfde hoogte als voor het indrukken. Alle kleppen kan ik ongeveer even ver indrukken, ik merk geen verschil tussen de kleppen qua kracht wat ik moet zetten en hoe diep ik ze kan indrukken. Ze komen ook allemaal terug naar dezelfde hoogte.
Dus het lijkt mij dat de kleppen nog OK zijn.
klephoogte_1.jpg
klephoogte_2.jpg
klephoogte_3.jpg
En bij alle andere kleppen is het ook circa dezelfde waarde; allemaal rond de 32,6mm
Mijn vraag voor nu is de volgende:
Ik kan alleen met geen mogelijkheid het gat vinden waarin je het vliegwiel op tijd kan zetten. Er moet ergens aan de versnellingsbak (automaat) zijde een gaatje zitten waarmee je het vliegwiel kan blokkeren op het BDP van cilinder 1 en 4. Dat gaat moet ca. 8mm groot zijn en daar moet je een stift (of boor) in kunnen zetten.
Ik heb het BDP gevonden mbv een spaak (zie bovenstaande foto's) maar ik zou graag toch de timingstift kunnen plaatsen voordat ik hem weer in elkaar ga zetten.
Ik zoek dus het gaatje van het onderstaande plaatje, kan iemand mij duiden waar dat zit in het blok??
Timing-gaatje.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.