Pagina 3 van 4

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 10 aug 2007 17:02
door arendonk
Das inderdaad een flink verschil zeg. Teveel vind ik. Even met de dealer om tafel.

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 10 aug 2007 21:47
door c5breakhdi
Een ideetje van de prijs van de onderdelen hier in België :
- drukgroepset : 231,45 euro + BTW
- diff keerring : 9,99 euro + BTW
- keerring : 7,67 euro + BTW
- koppelingzender : 25,59 euro + BTW
- klein materiaal : 4,20 euro + BTW
- 2 liter olie : 14,16 euro + BTW

BTW-tarief in België is 21 %.

Daar komen dan nog de werkuren bij... 546,80 euro + BTW voor ongeveer 13 uren...

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 10 aug 2007 22:45
door jpiek
Dan kom ik op 839,86 excl btw en 1016,23 incl. uit, nog fors...

Koppelingpedaal zit vast.

Geplaatst: 31 mar 2012 10:52
door Kees de Zwever
Hallo leden,

Volgens mijn vrouw is het koppelingspedaal naar onder gevallen, ze heeft het omhoog getrokken en nu zit het pedaal vast.
Ben zelf nog niet thuis dus kan nog even niets checken.

Houd dit in dat 100% de drukgroep moet worden vervangen of heb ik nog kans dat het probleem elders zit, cilinder of iets dergelijks ?

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 11:07
door Klaverblaadje
Als het een lek zou zijn in het hydraulische systeem, dan zou het pedaal weer moeten werken.

Nu is de koppeling bediend, ingetrapt als het ware, maar de plaat komt niet vrij?

In ieder geval is er dan binnenin iets kapot en zal het spul open moeten.

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 11:15
door Kees de Zwever
Dank je, ik ben rond 14.00 thuis en ga dan op onderzoek uit.
Zal me later weer melden.

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 19:06
door Kees de Zwever
IMG_3390.JPG
Heb de cilinder op het koppelinghuis eraf gehad, de stift kan ik terug in de cilinder duwen en als ik dan het pedaal dan een klein stukje intrap valt de pedaal vanzelf naar onder.
Trek ik hem met de hand omhoog blijft hij bovenin staan en zit weer vast.
Met vast bedoel ik: je voelt de oliedruk maar de olie kan nergens naar toe.

De gaffel kan ik op en neer bewegen maar er zit geen spanning op.
Toen ik de cilinder van het koppelinghuis afhaalde stond de vork tegen de drukgroep aan.
Ik meen dat deze auto een getrokken koppeling heeft, dat wil dus zeggen dat de vork in gekoppelde stand staat maar de drukgroep staat in ontkoppelde stand want als de motor loopt kan ik de versnelling er niet inzetten.
Kan wel rijden maar dan zonder koppeling natuurlijk.
De paar vingers die ik kan zien lijken er op het oog goed uit te zien.
Wat me ook nog opviel was dat ik met een schroevendraaier de drukgroep een beetje kon bewegen, naar mijn mening zit deze toch vast geschroefd ?

Kan iemand uitleg geven wat het probleem zou kunnen zijn?

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 19:35
door willy4
als je de pedaal,een keer of vijf, achter mekaar intrapt
voel je dan een verschil?
wel de pedaal helemaal naar boven laten komen

en het oliepeil al nagezien?

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 19:50
door Kees de Zwever
Gaat niet, zoals ik al schreef.

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 20:09
door willy4
het pedaal ligt beneden,en als hij dan boven is, kun je hem niet meer intrapen
begrijp ik het zo?

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 20:31
door Kees de Zwever
yes

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 21:37
door GW-tje
Ik kan het verhaal niet heel erg goed volgen maar ik denk dat je een nieuwe master-cilinder nodig hebt. Als ik het goed begrijp werkt je slave nog wel, die zit op de bak en je master zit bij het pedaal.

Check http://www.mister-auto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De beide cilinders kosten samen met verzending een 50 euro.....

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 22:01
door Kees de Zwever
Wat kan er mis gaan in een master-cilinder ?

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 31 mar 2012 23:11
door GW-tje
Intern versleten, lekken, blokkeren, zeg het maar. Alles kan kapot, toch?Als je master normaal werkt wordt de slave gewoon netjes uitgestuurd bij intrappen van het pedaal en het pedaal moet gewoon weer netjes terugkomen bij loslaten. Heb je het pedaal en de scharnierconstructie al aan een nader onderzoek onderworpen? Zit daar ergens een blokkade?

Re: Koppeling C5 HDI

Geplaatst: 01 apr 2012 08:37
door willy4
wat doe je dan om de pedaal naar beneden te krijgen ?

heb je als is met de motor gedraaid,en dan de drukgroep tevens gekontroleerd?