Pagina 3 van 3

Re: Hydraulische of conventionele vering met een caravan?

Geplaatst: 19 dec 2013 22:03
door Roman
De trekhaak zit gemonteerd op de chassis van een auto.
Dus als een trekhaak fabrikant aangeeft dat de kogeldruk 150 kg mag zijn wil dat nog niet zeggen dat het chassis van de uto dit kan hebben.
Kogeldruk 80 kg is bij stilstaande combinatie..
Hoeveel is de druk als je een noodstop moet maken etc..
Denk dat je dan heel ver over die 80 kg zit..

Kijk maar eens op citroen.nl dar staat in de prijls/uitrustinglijst daar staan de kogeldrukken per auto.

Re: Hydraulische of conventionele vering met een caravan?

Geplaatst: 19 dec 2013 22:40
door chathanky
Een fabrikant zal dan ook nooit een typegoedkeuring krijgen als het chassis dat niet zou aankunnen.
Trekhaken worden per type voertuig goedgekeurd.

Er is nog wel wat over geschreven hoe en wat.
http://www.caravanendewet.nl/page12.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit er verschil in een 2.0 tourer en een 1.6? heeft die een zwakker chassis?

Re: Hydraulische of conventionele vering met een caravan?

Geplaatst: 19 dec 2013 23:13
door Herman
Denk lichtere motor. :smt017

Re: Hydraulische of conventionele vering met een caravan?

Geplaatst: 19 dec 2013 23:28
door chathanky
Het heeft wel met de maximale gewicht te maken wat je achteras mag dragen.
Bij controle vragen ze nooit om je instructieboekje.... of wel.
Als je achteras niet overbelast is mag je gaan.
Beperking is ook de dissel van de aanhanger, die heeft ook een max.

Re: Hydraulische of conventionele vering met een caravan?

Geplaatst: 20 dec 2013 08:46
door Herman
Het is inderdaad het eerste gezicht van wat ze zien, zwaarbeladen of ver doorzakken en de bevestiging, dat niet goed gaan ze doorzagen over de puntjes.