De trekhaak zit gemonteerd op de chassis van een auto.
Dus als een trekhaak fabrikant aangeeft dat de kogeldruk 150 kg mag zijn wil dat nog niet zeggen dat het chassis van de uto dit kan hebben.
Kogeldruk 80 kg is bij stilstaande combinatie..
Hoeveel is de druk als je een noodstop moet maken etc..
Denk dat je dan heel ver over die 80 kg zit..
Kijk maar eens op citroen.nl dar staat in de prijls/uitrustinglijst daar staan de kogeldrukken per auto.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Een fabrikant zal dan ook nooit een typegoedkeuring krijgen als het chassis dat niet zou aankunnen.
Trekhaken worden per type voertuig goedgekeurd.
Er is nog wel wat over geschreven hoe en wat.
http://www.caravanendewet.nl/page12.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit er verschil in een 2.0 tourer en een 1.6? heeft die een zwakker chassis?
Trekhaken worden per type voertuig goedgekeurd.
Er is nog wel wat over geschreven hoe en wat.
http://www.caravanendewet.nl/page12.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit er verschil in een 2.0 tourer en een 1.6? heeft die een zwakker chassis?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Denk lichtere motor. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Het heeft wel met de maximale gewicht te maken wat je achteras mag dragen.
Bij controle vragen ze nooit om je instructieboekje.... of wel.
Als je achteras niet overbelast is mag je gaan.
Beperking is ook de dissel van de aanhanger, die heeft ook een max.
Bij controle vragen ze nooit om je instructieboekje.... of wel.
Als je achteras niet overbelast is mag je gaan.
Beperking is ook de dissel van de aanhanger, die heeft ook een max.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Het is inderdaad het eerste gezicht van wat ze zien, zwaarbeladen of ver doorzakken en de bevestiging, dat niet goed gaan ze doorzagen over de puntjes.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.