Pagina 3 van 8

Re: Verwarming

Geplaatst: 03 dec 2012 21:35
door BJG
Klopt, ik heb nog nooit een benzineauto gezien het broodrooster en/of de bedrading.
Dat kun je vrij eenvoudig zien als je het pollenfilter monteert.

dus als ze bestaan is er ergens echt een foutje gemaakt (in uw voordeel)

Re: Verwarming

Geplaatst: 03 dec 2012 23:01
door chathanky
Toch een manco gevonden misschien in de cit doc.
Maar als het echt de laatste modellen waren zal je ze zeker niet veel zien. En misschien een cadeautje voor de koudere landen geweest en in Nederland nooit ingevoerd.

Re: Verwarming

Geplaatst: 04 dec 2012 17:13
door Karelde7
Bedankt voor deze inforapid . Die is bij mijn auto nooit uitgevoerd.

Re: Verwarming

Geplaatst: 04 dec 2012 20:38
door Hollender
Misschien een stomme vraag, maar komt die elektrische verwarming ook voor bij de ph1? En zo ja, bij welke modellen?

Re: Verwarming

Geplaatst: 04 dec 2012 21:16
door chathanky
Zover ik gezien heb niet.
Wel van Citroen fabriekaf een standkachel als optie.

Re: Verwarming

Geplaatst: 04 dec 2012 21:57
door BJG
Hollender schreef:Misschien een stomme vraag, maar komt die elektrische verwarming ook voor bij de ph1? En zo ja, bij welke modellen?
Alle Ph1 hdi modellen hebben er een, die van jou ook :smt023

Re: Verwarming

Geplaatst: 04 dec 2012 21:57
door JW-C5
In de DB staat bij de C5 PH1 dit vermeld:
C5 PH1 Diesel met extra verwarming (846 x 602).jpg
Dat zijn dus Diesels PH1 die met die extra weerstand uitgerust zijn.

Groet,
JW

Re: Verwarming

Geplaatst: 04 dec 2012 22:19
door chathanky
Toch wel, maar dat merk je toch wel op een koude vochtige koude start? :D

Re: Verwarming

Geplaatst: 05 dec 2012 15:30
door Hollender
BJG schreef: Alle Ph1 hdi modellen hebben er een, die van jou ook :smt023
Ik krijg pas warme lucht na een kilometer of twee, als de motor op begint te warmen. Vandaar dat ik twijfelde. Hoe kan ik nagaan of ik er echt een heb, en of ze goed werkt?

Re: Verwarming

Geplaatst: 05 dec 2012 22:15
door jpiek
Dan heb je in no-time na het starten warme lucht, bv uit de vooruit blower als je deze op ontwasemen zet...

afaik had mijn Ph1 2.0 HDi dit wel....

Re: Verwarming

Geplaatst: 07 dec 2012 13:19
door Hollender
Ik krijg dus niet direct warme lucht. Ik ga er dan van uit dat de elektrische verwarming ook niet werkt. Kan ik hier zelf iets nakijken?

Re: Verwarming

Geplaatst: 07 dec 2012 19:48
door BJG
Je zou kunnen meten of er spanning op komt te staan bij selecteren van de voorruitontwaseming, en of de massa OK is.
Dat is de eerste stap.

Eventueel de weerstand meten van het element.

Re: Verwarming

Geplaatst: 07 dec 2012 20:19
door WackoH
Mijn C5 zou er dus ook een elektrische verwarming moeten hebben? Ik zou het fantastisch vinden, maar het is me niet opgevallen.
Begrijp ik goed, dat als ik het pollenfilter eruit, het element zou moeten kunnen voelen? Is er ook een bepaalde zekering die er wel of niet zou moeten zitten? Hoe kom ik het handigste bij de bekabeling om eventueel de weerstand te meten?
Groeten,
Jacco

Re: Verwarming

Geplaatst: 08 dec 2012 10:55
door BJG
Kijk maar eens goed naar het plaatje van JW.
Het broodrooster zit een eindje van het pollenfilter vandaan.
Als je de bekleding wegneemt om bij het pollenfilter te kunnen komen zie je wel de bedrading daar langslopen, en de verbindingsstekker.
Om bij het element zelf te komen moet je ook de kunststof kap naast de middenconsole even weghalen.

Je kunt vrij eenvoudig meten je hoeft bijna niets te demonteren, laat sowieso het element aangesloten als je gaat meten. (behalve bij de weerstandmeting uiteraard ;) )

Re: Verwarming

Geplaatst: 08 dec 2012 13:28
door WackoH
Ik ben op m'n knietjes naast de auto gaan zitten. Altijd fijn dat de auto eerst een stuk omhoog kan :smt190
Er zit inderdaad een 1000 W verwarmingselement! Zie foto's
Bij draaiende motor met ontwaseming en achterruitverwarming aan meet ik geen spanning tussen de drie pennen.
De weerstand de blauwe en rode is 1.6 Ohm. Wel hoog om bij ~13 volt tot 1000 W te komen, maar i.i.g. geen onderbreking. (voor 1000 W bij 13 V is 77 A en 0.17 ohm nodig).
Maar als ik naar de foto van de uitgebouwde unit kijk, hoort die dikke bruine draad er ook bji. Die kan de stroom wel hebben ;-) De weerstand tussen de blauwe/rode/zwarte en bruine is ~0.9 Ohm. Maar ik meet geen spanning.
Zit er ergens een zekering die kapot zou kunnen zijn? Ik zie geen zekering die voor zoveel stroom is bedoeld.
Ik zie op dit forum dat er wel eens een misverstand is over deze 'kachelweerstand' (eigenlijk gewoon een verwarmingselement) en de module die voor de regeling van de aanjager wordt gebruikt (die wordt ook wel met kachelweerstand aangeduid).