Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Dat vind ik netjes. Ik ken je rechtervoet niet, maar had altijd het idee (ook uit eigen ervaring) dat gasbakken zuipschuiten waren....
Je doet natuurlijk wel mee met de te organiseren verbruiksrit?
Je doet natuurlijk wel mee met de te organiseren verbruiksrit?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik ben ooit begonnen, toen ik een Xantia 1.9D van de baas had, mijn tankgegevens op te schrijven. Dat was in 1994.
Met die auto zag ik, puur door het te noteren, mijn verbruik dalen van 8 l/100km naar minder dan 7.
Sindsdien is het een sport, zonder als een ouwe zak over de weg te gaan, om toch enigszins zuinig te rijden. Is best leuk.
Met die auto zag ik, puur door het te noteren, mijn verbruik dalen van 8 l/100km naar minder dan 7.
Sindsdien is het een sport, zonder als een ouwe zak over de weg te gaan, om toch enigszins zuinig te rijden. Is best leuk.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Als ik kan, doe ik natuurlijk mee. Ik heb er nog niet veel van mee gekregen, maar wanneer willen jullie die rit houden?Harm van Beek schreef:Dat vind ik netjes. Ik ken je rechtervoet niet, maar had altijd het idee (ook uit eigen ervaring) dat gasbakken zuipschuiten waren....
Je doet natuurlijk wel mee met de te organiseren verbruiksrit?
Ik naar mijn mening wel een zuinige rechtervoet, maar hou er ook wel van om een beetje door te rijden. Ik heb ooit met een Carisma 1.8 GDi 1:18,5 gereden. Dit gemeten over een volledige tank. Dat red ik met de C5 lange na niet, maar als ik mijn best doe, misschien 1:13 a 14. Maar dan zal ik wel als een ouwe zak rijden, met mijn 26 jaar


Ik heb het draadje over de verbruiksrit gevonden, en heb daar ook van me laten horen.
(tja misschien niet continu 180 op de autobaan) 1: 10 is zeker geen probleem. 1:11 dan moet ik al wat verbruiksbewuster rijden, maar nog steeds niet als een ouwe zak. Ik geef toe dat de rijstijl bij het verbruik van 1:12,5 al wel aardig op die van een ouder iemand ging lijken. Ik zal de komende tank eens echt heel rustig rijden, ben wel benieuwd hoe laag ik het verbruik kan krijgen.
Voor mij is het geen enkel probleem om boven de 1:9 te blijven. Dan kan ik rijden zoals ik wilToen de wagen (2.0 16V op LPG) nog in de lease zat, kon ik mijn verbruik aflezen van de Multi Tank Card (MTC) site.
Ik zat destijds tussen de 1 op 7,9 en 1 op 8,3.

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Er is nog geen planning gemaakt, maar zal wel najaar worden. Vooralsnog tijd genoeg om te oefenen.m.a. trilsbeek schreef:Als ik kan, doe ik natuurlijk mee. Ik heb er nog niet veel van mee gekregen, maar wanneer willen jullie die rit houden?Harm van Beek schreef:....Je doet natuurlijk wel mee met de te organiseren verbruiksrit?
....

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

hier het beloofde verslag van het verbruikvan mijn 3.0 V6 op benzine.
ik heb iets minder gereden dan gepland n.l. 173 km., maar het was ongeveer 20 k.m. stad en dorps verkeer, en de rest snelweg, waarbij de cc werd ingesteld op 130 km/h. de boordcomputer gaf aan 173 k.m. en een gemiddeld verbruik van 1 op 10,0, en gemiddelde snelheid over het traject was 86 km/h.
dit klopt dus redelijk met de werkelijkheid, want thuis gekomen weer getankt en er ging 17,15 liter bij en de dagteller stond op 173,3 k.m. dus het viel me niet tegen, en de airco natuurlijk aan.
wat nog een leuke ervaring was: als je de cc op 130 km/h hebt staan, en je moet dan stoppen bij een verkeerslicht (son en breugel, A2 richting Maastricht) dan bij groen licht, automaat in de D stand, +/- 40 km/h rijden, en dan de cc weer activeren, en je hebt waarachtig een echte Launch -control op je C5, tot de 130 dan wel, maar bij die V6 gaat dat echt heerlijk !!
groeten Dick.
ik heb iets minder gereden dan gepland n.l. 173 km., maar het was ongeveer 20 k.m. stad en dorps verkeer, en de rest snelweg, waarbij de cc werd ingesteld op 130 km/h. de boordcomputer gaf aan 173 k.m. en een gemiddeld verbruik van 1 op 10,0, en gemiddelde snelheid over het traject was 86 km/h.
dit klopt dus redelijk met de werkelijkheid, want thuis gekomen weer getankt en er ging 17,15 liter bij en de dagteller stond op 173,3 k.m. dus het viel me niet tegen, en de airco natuurlijk aan.
wat nog een leuke ervaring was: als je de cc op 130 km/h hebt staan, en je moet dan stoppen bij een verkeerslicht (son en breugel, A2 richting Maastricht) dan bij groen licht, automaat in de D stand, +/- 40 km/h rijden, en dan de cc weer activeren, en je hebt waarachtig een echte Launch -control op je C5, tot de 130 dan wel, maar bij die V6 gaat dat echt heerlijk !!
groeten Dick.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Goed te horen, net verbruik. Bij dit soort launchcontrol activiteiten hoort natuurlijk wel de ingeschakelde Sportstand op de automaat. Dan trekt tie van 40 tot ongeveer 110 km/u door in z'n twee. Met een prachtige brul mag ik wel zeggen. Leuk speelgoed he?Dickiedik V6 schreef:hier het beloofde verslag van het verbruikvan mijn 3.0 V6 op benzine.
ik heb iets minder gereden dan gepland n.l. 173 km., maar het was ongeveer 20 k.m. stad en dorps verkeer, en de rest snelweg, waarbij de cc werd ingesteld op 130 km/h. de boordcomputer gaf aan 173 k.m. en een gemiddeld verbruik van 1 op 10,0, en gemiddelde snelheid over het traject was 86 km/h.
dit klopt dus redelijk met de werkelijkheid, want thuis gekomen weer getankt en er ging 17,15 liter bij en de dagteller stond op 173,3 k.m. dus het viel me niet tegen, en de airco natuurlijk aan.
wat nog een leuke ervaring was: als je de cc op 130 km/h hebt staan, en je moet dan stoppen bij een verkeerslicht (son en breugel, A2 richting Maastricht) dan bij groen licht, automaat in de D stand, +/- 40 km/h rijden, en dan de cc weer activeren, en je hebt waarachtig een echte Launch -control op je C5, tot de 130 dan wel, maar bij die V6 gaat dat echt heerlijk !!
groeten Dick.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wil dat idd wel eens horen....deel van de te organiseren verbruikstestrit?Ronald schreef:Goed te horen, net verbruik. Bij dit soort launchcontrol activiteiten hoort natuurlijk wel de ingeschakelde Sportstand op de automaat. Dan trekt tie van 40 tot ongeveer 110 km/u door in z'n twee. Met een prachtige brul mag ik wel zeggen. Leuk speelgoed he?Dickiedik V6 schreef:....wat nog een leuke ervaring was: als je de cc op 130 km/h hebt staan, en je moet dan stoppen bij een verkeerslicht (son en breugel, A2 richting Maastricht) dan bij groen licht, automaat in de D stand, +/- 40 km/h rijden, en dan de cc weer activeren, en je hebt waarachtig een echte Launch -control op je C5, tot de 130 dan wel, maar bij die V6 gaat dat echt heerlijk !!
groeten Dick.
Gr. Ronald

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Verbruikstestrit? Dat moest toch een illegale straatrace worden? Heeft Menno jou niet gebeld?Harm van Beek schreef: Wil dat idd wel eens horen....deel van de te organiseren verbruikstestrit?

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer: