Pagina 3 van 4

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 14 jun 2012 10:26
door RVL1966
Hier ook weinig koude lucht met de warme dagen rond Pinksteren :( .
We hebben de dame pas sinds begin april maar nu pas temperaturen waarbij t echt opviel.
Afspraak gemaakt voor airco onderhoudsbeurt .
Bleek een kapotte drukslang te zijn ,gelukkig rechtsvoor onderin net achter de radiateur dus prima te bereiken/vervangen.
Vervangen en weer heerlijk koele/koude lucht uit de roosters :D :D .

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 14 jun 2012 11:09
door Menno
Die slang is vaak een boosdoener wat ik gisteren te horen kreeg, ik heb er nu een gemodificeerd exemplaar inzitten zodat er meer speling op zit ....
Bij de oude slang was de bocht erg scherp en kort.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 14 jun 2012 11:40
door RVL1966
Klopt idd.
Zit nu een slang op met een "extra" lus erin.
Bij t bestellen stond er ook een vervangingsnummer bij t onderdeel.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 11:51
door William
Twee weken terug hield de airco ermee op. Vandaag staat de C5 bij de garage en ook de condensor kapot blijkbaar.

Vervanging, vullen, werk etc totaal 765 euro.

Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 12:56
door Roelof
Bij mijn C5 uit 2008 zelfde verhaal. Bij Johan Oldenhage laten repareren. Wel voordeliger als 765 euro die jij moet betalen. Ik had mazzel , heb 5 jaar garantie. (-;

De condensor was op sommige plaatsen helemaal weggerot. Met name direct achter de motor van de koelventilator.

Eigenlijk veel te snel stuk.

Suc6 met de reparatie.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 14:47
door XortioN
De mijne gaat volgende week binnen, hopelijk kost dat wel geen 750€ :o

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 16:35
door exroosje
Dus, airco stuk kan een slang zijn => vervanging incl modificatie => definitief opgelost of condensor stuk => bekend probleem => condensor vervangen => daarmee eigenlijk niet opgelost.

Wat kun je doen om te voorkomen dat je ook vroegtijdig 765 mag aftikken ? Of is er een coulance regeling (zo te zien niet aan degene die 765 mocht aftikken)

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 16:57
door Peebee
'T is te hopen dat € 765,00 GEEN coulance regeling is,
stel je voor zeg... :o

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 18:30
door Menno
Vraag om een "aftermarket" condensor mocht je het zelf moeten betalen, zijn ten eerste flink goedkoper, en die dingen van PSA hebben wat mij betreft toch al een bedenkelijke reputatie in de C5-3 ;)
Gok dat je beter af bent ....

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 19:18
door BJG
Het blijft idd een gok, ik heb begrepen dat juist de originele kwalitatief beter is geworden na een bepaald productiedatum.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 20:52
door Jay Jay
En vergeet niet dat door het inmense gat voor in de bumper er van alles ongestoord tegen je condensor aan kan vliegen. Daardoor zal een condensor altijd een zwak punt blijven in het AC systeem. De Peugeot 407 heeft ook het zelfde probleem, en ook zo'n giga opening voor in de bumper zitten. Tel daarbij op een eventuele mindere kwaliteit condensor, en je kunt begrijpen waarom het zo vaak de condensor is.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 21:47
door Menno
Kippengaas plaatsen , zoals Rob heeft gedaan ;)
Ik zat er zelf ook aan te denken , maar dan in het zwart

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 20 jun 2012 22:42
door BJG
Onderschat niet de invloed van pekel, vooral op plaatsen waar dit niet goed wegspoelt.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 21 jun 2012 00:10
door chathanky
Wegrotten is zo te zien de oorzaak van de lekage. En dan zal de steenslag idd. niet de hoofdoorzaak zijn.

Re: Airco stuk?

Geplaatst: 21 jun 2012 00:21
door C5V6EXCLUSIVEBREAK
Niet helemaal mee eens!
Er komen wel degelijk stenen,zand en de rest van het straat vuil tegen aan! daardoor gaat het laklaagje eraf en dan begint ie te rotten! en aangezien de condensors van citroen meuk zijn en net vloeipapier is is het gauw klaar!.
Wat al eerder genoemd werd zijn de aftermarket condensors beter!
En idd kippegaas spannen oid! daar houd je meer rommel mee buiten.
Wat ik toen gedaan heb is de condensor inspuiten met een extra verflaag vooral de delen waar de rommel binnenkomt.