Pagina 3 van 3

Re: vrij extreem roeten plus nu een foutmelding

Geplaatst: 06 okt 2011 08:21
door peeke 1972
Dus dan kan het zijn dat ik een systeem heb dat niet verwittigd als de vloeistof op is. En dat mijn garagist waarschijnlijk door gebrek aan kennis het nagelaten heeft om het peil te controleren bij de afleverbeurt. Heeft toen normaal een 120000km onderhoud gehad. Dus in dit geval had ie het peil moeten controleren. Want ze roet eigenlijk al van de eerste dag dat we haar hebben. Dus dan gaat het dan waarschijnlijk enkel de vloeistof bijvullen zijn en dan hopen dat de filter terug werkt. IK zal de mechanieker seffens eens bellen om te vragen achter de werkzaamheden die toen gedaan zijn.

Re: vrij extreem roeten plus nu een foutmelding

Geplaatst: 06 okt 2011 08:23
door Roman
in mijn geval was de vloeistof helemaal niet op...
er werd er geen toegevoegd aan de brandstof..
tja dan krijg je die melding ook niet...

idd je garagist moet weten dat een 2.0 hdiF niet mag roeten...

Re: vrij extreem roeten plus nu een foutmelding

Geplaatst: 06 okt 2011 08:41
door peeke 1972
Het is geen citroendealer hé. Dus weet niet alles. Maar het zeker een bekwame mechanieker. Zal hem nu die feedback van het forum geven en dan weet ik dat ie dat wel oplost. Weet nu in welke richting we moeten zoeken.

Re: vrij extreem roeten plus nu een foutmelding

Geplaatst: 06 okt 2011 21:24
door BJG
Belangrijk:Als de vloeistof wordt bijgevuld moet ook de tweede teller van addgo3 module op 0 gezet worden, dit kan alleen met proxia, lexia, diagbox of pp200.

In normaal nederlands: Met de testkast aan de computer vertellen dat de vloeistof is bijgevuld, maar dat het roetfilter nog niet is vervangen.

Doe je dit niet dan krijg je waarschijnlijk binnenkort een melding dat de toevoeging op is. De module telt namelijk terug hoeveel die inspuit, en berekent de resterende hoeveelheid.

Re: vrij extreem roeten plus nu een foutmelding

Geplaatst: 07 okt 2011 08:45
door peeke 1972
Heb een afspraak kunnen regelen voor woensdag. Ben benieuwd of hij het vind. Anders zal ik haar toch bij citroen moeten binnendoen. Maar ik blijf toch gokken op een verzadigd filter. De vorige eigenaar was echt een rustige rijder en ik rij vrij pittig. Dus de laatste tijd heeft het systeem overuren moeten doen vrees ik. Want ik denk dat de auto zelden boven de 120 geweest is. Terwijl ik toch regelmatig 150+ rij. Maar we zullen afwachten. De uitslag volgt nog als ik iets meer weet.