Pagina 3 van 3
Re: hoe ververs ik mijn olie van mijn versnellingsbak 3.0 v6
Geplaatst: 18 okt 2011 21:17
door marcelbest
Voor ieder die met goede ideeën aankwam,nogmaals mijn hartelijke dank hier voor.
Re: hoe ververs ik mijn olie van mijn versnellingsbak 3.0 v6
Geplaatst: 07 mar 2012 08:09
door wsnoek
Ik wilde het gisteravond dus ook "even" doen, niet dus...... Ik ben wel in het bezit van smalle handjes, je ziet de bout zitten, maar ik zou niet weten hoe ik daar bij moet komen en ik zou ook niet weten hoe ik daar nou met het busje olie moet komen.
Ik zat te denken aan het verwijderen van de inlaat, incl gasklep en dergelijke en dan van bovenaf.
Re: hoe ververs ik mijn olie van mijn versnellingsbak 3.0 v6
Geplaatst: 08 mar 2012 09:10
door Hans47
voor het vullen van een versnellingsbak gebruik ik een passende slang (bijv. 10 of 12 mm) en een trechter. De slang van bovenaf ergens langs priegelen. Wanneer je de voorgeschreven hoeveelheid gebruikt wel even iets er onder leggen mocht de nieuwe olie net uit het gat gaan druppelen.
Re: hoe ververs ik mijn olie van mijn versnellingsbak 3.0 v6
Geplaatst: 08 mar 2012 17:24
door JW-C5
Jouw bak is de BE, da's een heel andere dan de ML die er bij de V6 tegenaan zit.
De vul- en de aftappluggen zitten ook op andere plaatsen.....
Groet,
JW
Re: hoe ververs ik mijn olie van mijn versnellingsbak 3.0 v6
Geplaatst: 09 mar 2012 08:39
door wsnoek
Ik zat al te denken aan de manier zoals ik de automaat van mn XM V6 vulde, ook via een slang met een trechter en een stukje 10 of 12 mm koper buis.
Snap niet dat ze dat nu op die manier doen, bij XM's met de ME en ML bakken, zat de dop op de zijkant van de bak.