Pagina 3 van 3
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 25 sep 2011 12:58
door Lange Henk
Bedoel jij soms, dat de Ardeche een brug te ver is? Het begint er hard op te lijken, want elke keer als ik daar heenga, is er wel iets aan de hand. Volgend jaar maar eens zuid Limburg proberen
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 27 sep 2011 23:18
door L A
Nee hoor Henk,
Ik gun het je dat het je lukt alles weer in orde te krijgen op dat een bezoek aan het vaderland van je jongedame weer zonder perikelen zal verlopen.
En als je daarbij de Ardèche wilt aandoen, ken je de weg: je volgt gewoon het

netje.
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 28 sep 2011 08:55
door Robster76
Lange Henk schreef:Volgend jaar maar eens zuid Limburg proberen
Dan ook gewoon even melden. Zijn genoeg C5 clubleden hier in het zuiden

Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 30 sep 2011 20:05
door Lange Henk
Ach, ik heb nu een grote mond, door te zeggen niet naar de Ardeche te gaan, maar het gebied blijft toch trekken. Het is misschien wel te doen via Zuid Limburg. Das ook nog een optie. Maar dit terzijde
Donderdag met de Passat bij Willy de motor wezen halen. Prachtige man, deze Willy. Heel behulpzaam en met veel kennis van zaken. Daarna de motor afgeleverd in Schiedam, waar de dame nu staat. A.S. maandag begin ik daar met het uitbouwen en demonteren van de kaduke motor. Alle bruikbare delen haal ik van het motorblok af, je weet maar nooit. Hopelijk vergeet ik mijn fototoestel niet.
PS, de passat is op de lange afstand best een zuinige auto, gemiddeld 1 op 17, ondanks beperkingen van een aanhanger. Zeker gezien zijn leeftijd (1992) en kilometerstand (611K) Alleen het zitcomfort valt zwaar tegen.
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 17 okt 2011 12:29
door L A
Hoe staat het er nu mee Henk?
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 05 nov 2011 18:30
door Lange Henk
Even een update en gelijk een vraag. Ik ben in mijn spaarzame vrije uurtjes bezig de motor in de motor ruimte te demonteren, om hem/haar er daarna uit te takelen. Tot dusver gaat het goed en is alles makkelijk los te krijgen. Je krijgt er overigens vreselijk vuile handen van, iets waar ik echt een hekel aan heb, maar dat terzijde. Nu de vraag. Mijn garage houder is van mening, dat het mogelijk moet zijn de automatenbak te laten zitten, daar anders het hele aandrijfas circus er ook af moet. Klopt dit?Zover als alles nu gedemonteerd is, blijft er maar heel weinig ruimte over om te manouvreren. Als de automaat er ook af moet, is hij bang dat de olie ook wegloopt, wat een probleem oplevert als de motor terug gebouwd is, want dan kunnen we niet starten, om te kijken of de motor het doet. Misschien moet eerst alles via de Lexia ingeleerd worden. Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat er iemand of meerdere zijn die uitsluitsel kunnen geven.
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 05 nov 2011 18:33
door Klaverblaadje
Gewoon maandag even twee minuten bellen met Johan Oldenhage, dan weet je alles.
Dat weglopen van die olie en dan niet kunnen starten begrijp ik niet, de olie van de bak heeft toch niets met het starten te maken?
Of lees ik het verkeerd?
Als er geen olie in de bak zit draait alleen de koppelomvormer gedeeltelijk, de rest van de bak staat stil.
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 05 nov 2011 18:51
door JW-C5
De oliepomp in de bak wordt rechtstreeks door de motor aangedreven, via het huis van de koppelomvormer.
Er moet dus wel degelijk olie in de bak zitten als je de motor start, anders draait de bak in de soep.
Of de motor er uit kan zonder de bak los te halen, dat betwijfel ik.
In de instructie
B1BG4AP0 Verwijderen - aanbrengen : Aandrijfaggregaat is te zien dat het geheel er naar beneden toe uitgehaald wordt
Voor die aktie moet de AL4 bak niet afgetapt worden.
De aandrijfassen worden uiteraard wél gedemonteerd, maar daar zit een afdichting achter zodat de bak niet leegloopt zoals bij een handgeschakelde bak.
Groet,
JW
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 05 nov 2011 18:56
door willy4
als je dat wil doen, moet je het subframe laten zakken met er alles erop(motor versnellingbak stuurhuis veerpoten) zoals in de fafriek
zo heb ik er hem ook uit gehaald

ik heb hem eruit getrokken,maar je kunt hem ook laten zakken
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 05 nov 2011 19:57
door Lange Henk
Holy sh%$#&^&^t Willy, das heftig. Maar ik wil er nog wel in kunnen rijden naderhand
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 05 nov 2011 21:59
door Ronald
Alles aangedreven door Friese paarden, maar dat zie je nou net niet
@Lange Henk, met welk onderdeel had je nog willen rijden?
Gr. Ronald
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 06 nov 2011 07:05
door Lange Henk
@Ronald: Het liefst met de hele auto, dus zonder Fries trekpaard ervoor.
Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 14 nov 2011 20:08
door Lange Henk
Na een traumatische ervaring, waarbij de gehele motor op mij viel, besloten de eigenzinnige dame te verkopen, inclusief nog te plaatsen motorblok, aan een passerende Afrikaan. Die dwaas boodt mij €500,00. Dus die is een gestripte C5 rijker. Ik rijd nu in een Mitsubishi Carisma. Ik zal hier nog wel eens langswaaien, maar weinig meer posten. Ik heb het altijd een fijn forum gevonden, met heel veel nuttige info. Vooral de afdeling humor was een door mij heel frequent bezocht topic.

Re: Hardstikke dood
Geplaatst: 14 nov 2011 20:15
door Menno
Ok, suc6 met de andere auto!
Deze kan op slot
