Dat jij je C5 niet bij Renard brengt voor onderhoud, dat was al bekend.
En bedankt voor het "compliment".
Op XCNL hebben we, geschrokken als we waren door het 4-regelige verhaal van Boukewerff op CiFo, de moeite genomen te proberen dat te reproduceren. Daar zijn we enige tijd mee bezig geweest, met vele verschillende variabelen.
Uitkomst was eenduidig: Boukewerff's dramatische resultaat was niet te reproduceren, in de verste verten niet. Dat is door rastechneut WEB ook op CiFo geschreven, incl. links, maar enige reactie daar op, ho maar.
Mijn ervaringen met HGB tellen dus ook niet mee, in jouw ogen.
Voor de goede orde, ik rij bollenkarren sinds 1971, heb ze tot voor enige jaren altijd geheel zelf onderhouden, en er een kleine 1,5 miljoen kilometers mee afgelegd. Ik denk dus dat ik enig recht van spreken heb.
Theoretische beschouwingen ben ik niet bijster in geïnteresseerd in dit verband. Wél in de praktijk. En die is OK mbt Renard en de door hen gebruikte HGB. Dat zal Forumlid Breeze kunnen beamen.
Voor de goede orde: Renard doet alle werkzaamheden aan de Citroën, dit itt Chyparse.
Overigens, wat doet Chyparse anders dan het op orde brengen van hydraulische systemen van oudere Citroëns, zoals je fijntjes opmerkt?
Bij gebrek aan een website kan ik daar niet achter komen, ik weet alleen dat ze veel (hydraulische) onderdelen verkopen. Dat zie je ook op Citromobile.
Daarmee is helemaal niets ten nadele van Chyparse gezegd, ze doen hun werk aan de hydro-systemen prima. Ook dat is met grote regelmaat te lezen op XCNL
Groet,
JW