Pagina 20 van 20

Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 18:03
door willy4
GW-je ,
Als er bewezen wordt door een expert dat er schade is ontstaan aan de motor door uw doorlaat ,ga je de schade dan vergoeden?

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 20:07
door Menno
Nee , alles is op eigen risico uiteraard ....

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 20:09
door GW-tje
Wat denkt u zelf, Willy4? Een expert zal dan ook aan moeten tonen dat er voor die tijd geen schade aan die motor was. Ik begrijp dat u sceptisch bent, maar wanneer niemand zijn kop boven het maaiveld durft te steken, verandert er nooit iets in deze wereld! Ik durf dat wel en ben niet bang om op mijn snuit te gaan.
Een positievere instelling zou u sieren. Tenslotte rijd ik met mijn eigen auto ook proef met de restrictor. Zou ik zo dom zijn om schade te riskeren?

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 20:10
door Menno
Daarom op eigen risico, dat is toch prima ....

;-)

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 21:10
door willy4
ja , daar heb ik geen probleem mee , maar ik wil de goed gelovige leden beschermen ,dat het veel geld kan kosten
daarom dat ze eerst is info nemen aan mensen die iets kennen van motoren , en liefst aan mensen die
ruilmotoren maken

wel dat er is iemand contact opneemt meet een bedrijf die ruilmotoren leveren en juist het het uitleggen en met een foto
daar wacht ik nu op

Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 21:14
door Menno
De meeste C5'jes zijn natuurlijk niet maagdelijk meer en al afgeschreven , dat helpt natuurlijk met plaatsen van dit item!

Maar idd prima , van twee kanten bekijken zo kan iedereen de juiste beslissing maken

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 21:23
door boes
Willy: Ik snap niet zo goed waar u zich over opwind....iedere betrokkene weet dat ze dit op eigen risico doen.

Dat risico is, mijns inziens laag.
Het is niet dat alles wat de fabriek verlaat zonder constructie fouten is.
Ik heb meerdere zeefjes uit de bekende banjobout getrokken en olie aanzuig pijp schoongemaakt bij de wel bekende dv motoren.
De THP is ook een goed voorbeeld.

Ik hoop dat elke techneut altijd een open mind heeft voor eventuele innovaties.

Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 21:24
door Menno
En daar bij laten aub, ik wil niet weer gaan "schoolmeesteren" zoals in het andere verwijderde draadje ...

Op eigen risico plaatsen, en er zijn twee kanten van het verhaal , that's it ;-)
Willy heeft bedenkingen met technische onderbouwing , dat mag natuurlijk !

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 22:09
door GW-tje
Het is wel zo dat Iceman ondertussen wat metingen aan het inlaatspruitstuk heeft gedaan, met en zonder de restrictor. Daarbij is gebleken dat de druk in het inlaatspruitstuk nagenoeg niet is veranderd. Misschien kan hij zijn metingen zelf even toelichten. Ik snap Willy4 best. Hij heeft gelijk dat het belangrijk is om zaken te staven. Maar wanneer je kijkt naar de afmetingen van de carterventilatie van de EW motoren dan was die bij de J4 erg dun en bij de 10A een stuk dikker. Terwijl het in basis dezelfde motor is. Omdat het inlaatspruitstuk blijft zuigen aan het kleppendeksel, zij het in mindere mate, ben ik niet bang voor een te hoge carterdruk. De keerringen lopen daarom geen gevaar. Bij garagebedrijven wordt ook vaak voor afdoppen gekozen. Dan is dat gevaar wel aanwezig.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 28 jan 2016 22:14
door willy4
Er zijn nog andere zaken , bel eens naar een bedrijf die ruilmotoren maken , ik ben gene debiel

slotje ....

Geplaatst: 28 jan 2016 22:20
door Menno
Voorlopig wil ik het hier even bij laten, de gemoederen lopen anders erg hoog op met voor en tegenstanders ;)
Mensen die een " oilsaver " willen aanschaffen weten GW'tje te vinden ....

Voor meer technische achtergrond en de voor en tegenargumenten, zie ook postings en verhaal op cifo : klik
En lees de " bijsluiter " van BJG even in het oilsaverdraadje : klak