Pagina 18 van 35
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 02 jul 2009 11:52
door Berkrod
MarsTDI schreef:Mijn kachelhuis is besteld, en er was al een afspraak. Maar jullie raden het al....
Het kachelhuis staat in backorder in Frankrijk. dan nog even doorsturen naar NL.
Ik hoop dat het nog net voor de vakantie erin kan...
Ow, dus dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren dan!......
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 03 jul 2009 00:38
door MarsTDI
Datum van levering is er wel: 15 juli in Frankrijk, 5 dagen later bij de dealer.
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 16 jul 2009 20:57
door Berkrod
Ben gebeld door de dealer, kachelhuis is binnen, over 1.5 week auto brengen, 2 dagen laten staan.
Nu maar hopen dat dit de oplossing is!!
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 23 jul 2009 23:57
door MarsTDI
Het nieuwe kachelhuis zit er in! Of alles werkt? Ga ik binnenkort melden, bij de dealer wegrijdend kreeg ik in ieder geval een heerlijk gematigd koel windje op de voeten en de luchtstroom was ook niet overdreven hard zoals eerst.
So far so good!

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 24 jul 2009 07:29
door Roman
begin is er toch al, hopelijk is het nu opgelost...

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 27 jul 2009 13:50
door Berkrod
MarsTDI schreef:Het nieuwe kachelhuis zit er in! Of alles werkt? Ga ik binnenkort melden, bij de dealer wegrijdend kreeg ik in ieder geval een heerlijk gematigd koel windje op de voeten en de luchtstroom was ook niet overdreven hard zoals eerst.
So far so good!

en en en? een week later...-) Nog steeds positief?
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 05 aug 2009 20:02
door Berkrod
Wel, mijn kachelhuis is vorige week ook vervangen.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik op dit moment gematigd positief ben. Bij de voeten komt nu koudere lucht dan voorheen, ook al blijft het ietsje warmer dan van voor en boven. Ook lijkt het alsog de middenconsole minder heet wordt aan de zijkant.
Nu heb ik sinds het kachelhuis vervangen is nog niet heel veel gereden, maar die ritten die ik gemaakt hebt (met deze hitte) bevallen als stukken beter, omdat het nu lekker koel is in de auto.
Wordt vervolgd!
@MarsTDI: hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 06 aug 2009 14:30
door Van Goethem
't is een tijdje geleden maar ik heb dit onderwerp wel nog de hele tijd gevolgd. Nu ik het laatste bericht zo lees: Mijn airco doet eigenlijk altijd al hetgeen Berkrod hierboven beschrijft. Bij deze hete temperaturen koelt hij zeer goed, onderaan koelt hij ook, zij het dan met een iets 'minder koude' bries als bovenaan. Misschien is dit normaal? Ik heb enkel een 'probleem' als het vriest: bovenaan een te koude luchtstroom bij lang (+ 30 min) filerijden.
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 15 aug 2009 13:20
door rkjansen
't is een tijdje geleden maar ik heb dit onderwerp wel nog de hele tijd gevolgd. Nu ik het laatste bericht zo lees: Mijn airco doet eigenlijk altijd al hetgeen Berkrod hierboven beschrijft. Bij deze hete temperaturen koelt hij zeer goed, onderaan koelt hij ook, zij het dan met een iets 'minder koude' bries als bovenaan. Misschien is dit normaal? Ik heb enkel een 'probleem' als het vriest: bovenaan een te koude luchtstroom bij lang (+ 30 min) filerijden.
Lijkt op het zelfde probleem, althans als je dan ook hete voeten kreeg. want dat kregen wij allemaal wel.
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 20 aug 2009 22:17
door MarsTDI
Hallo

Terug van vakantie, en ik moet zeggen: Probleem opgelost
Heerlijk koele lucht op devoetjes bij warmte, voelbare verwarming wanneer het buiten wat koeler is...
Het lijkt erop dat het zo hoort te gaan
Het is een gigantische ingreep, zo'n kachelhuis vervanging, maar wel de nig juiste.
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 21 aug 2009 04:20
door Henk2304
Het blijkt dat je tegenwoordig? niet meer "˚ C" mag koppelen aan de displaytjes die de temperatuurindicatie aangegeven. Volgens mijn instructieboekje geeft dat een niet-temperatuur gerelateerde "stand" aan. Dus "21" op het display betekent nog niet 21˚ C in de auto.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 09 nov 2009 16:40
door MarsTDI

Daar zijn we weer!. Volgens mij is mijn airco weer op hol geslagen, nu dus met nieuw kachelhuis.
Hete voeten, koude voeten, van alles komt voor.
De garage heeft weer metingen gedaan en naar Citroën NL gestuurd. Het wordt weer afwachten...

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 08 dec 2009 19:39
door rkjansen
Ik was in Maart ook iets te enthousiast dat het probleem verholpen was.
Het werd kouder en de hete voeten zijn er weer met koude lucht boven in.
De dealer had hem nog mee gehad om het te ervaren en die beaamde het probleem en bevestigde dat ze blij waren dat ze uit de auto konden ivm de hete voeten. Echter ondanks het meet rapport van 10 graden verschil tussen boven en onder (constant 30 graden bij de voeten) gaf Citroen nl niet thuis.
Vd week is de auto een paar dagen bij Citroen NL geweest voor metingen en test ritten op aandringen van de leasemaatschappij.
Nadat ik de auto opgehaald had, wist niemand wat de bevindingen waren en vervolgens kreeg ik een dag later een mailtje van de dealer dat er niets aan de hand was en het een product eigenschap is. Dossier gesloten!
Wat een geweldige communicatie van de dealer en Citroen nl.
Laat ze voortaan op de beschijving van de nieuwe auto's zetten 'mooie auto voor 35000 euro, alleen het verwarmings systeem deugt niet'... Is toch eigenlijk te gek voor woorden.
Blij als hij over 2 jaar uit de lease mag, nooit geen citroen meer!
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 08 dec 2009 20:08
door Klaverblaadje
Geef hem gewoon terug aan de leasemaatschappij, laat die het maar uitknokken of anders zet je hem vaak genoeg bij Citroen neer, als het de leasemaatschappij opvalt dat je steeds in een andere auto rijdt nemen ze vanzelf actie.
Anders vergeet hem een keer op de handrem te zetten als je langs het kanaal staat, probleem opgelost.

Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Geplaatst: 08 dec 2009 22:06
door roelbouwman
rkjansen schreef:Ik was in Maart ook iets te enthousiast dat het probleem verholpen was.
Het werd kouder en de hete voeten zijn er weer met koude lucht boven in.
De dealer had hem nog mee gehad om het te ervaren en die beaamde het probleem en bevestigde dat ze blij waren dat ze uit de auto konden ivm de hete voeten. Echter ondanks het meet rapport van 10 graden verschil tussen boven en onder (constant 30 graden bij de voeten) gaf Citroen nl niet thuis.
Vd week is de auto een paar dagen bij Citroen NL geweest voor metingen en test ritten op aandringen van de leasemaatschappij.
Nadat ik de auto opgehaald had, wist niemand wat de bevindingen waren en vervolgens kreeg ik een dag later een mailtje van de dealer dat er niets aan de hand was en het een product eigenschap is. Dossier gesloten!
Tja.. nadeel is dat jouw leasemaatschappij hier de partij is die met de dealer in discussie moet en je hun dus zover moet krijgen dat ze het zich aantrekken en er werk van maken.
Bij een prive auto was het wat eenvoudiger geweest. Je had je er dan gewoon op kunnen beroepen op non-conformiteit en het probleem bij de dealer neer kunnen leggen. Immers, je mag als consument verwachten dat een auto van die prijs voorzien is van een fatsoenlijke verwarmingsinstallatie, zeker ook omdat je betaald voor een volledig elektronisch geregeld klimaatsysteem. En de dealer waar je de auto had gekocht was dan de enige partij geweest waar jij mee te maken zou hebben.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Roel.