Berkrod
Berkrod
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Bericht door Berkrod »

MarsTDI schreef:Mijn kachelhuis is besteld, en er was al een afspraak. Maar jullie raden het al.... :smt089
Het kachelhuis staat in backorder in Frankrijk. dan nog even doorsturen naar NL.

Ik hoop dat het nog net voor de vakantie erin kan...

Ow, dus dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren dan!......
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Datum van levering is er wel: 15 juli in Frankrijk, 5 dagen later bij de dealer.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berkrod
Berkrod
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Bericht door Berkrod »

Ben gebeld door de dealer, kachelhuis is binnen, over 1.5 week auto brengen, 2 dagen laten staan.

Nu maar hopen dat dit de oplossing is!!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Het nieuwe kachelhuis zit er in! Of alles werkt? Ga ik binnenkort melden, bij de dealer wegrijdend kreeg ik in ieder geval een heerlijk gematigd koel windje op de voeten en de luchtstroom was ook niet overdreven hard zoals eerst.

So far so good! :smt193
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
begin is er toch al, hopelijk is het nu opgelost... ;)
Berkrod
Berkrod
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Bericht door Berkrod »

MarsTDI schreef:Het nieuwe kachelhuis zit er in! Of alles werkt? Ga ik binnenkort melden, bij de dealer wegrijdend kreeg ik in ieder geval een heerlijk gematigd koel windje op de voeten en de luchtstroom was ook niet overdreven hard zoals eerst.

So far so good! :smt193
en en en? een week later...-) Nog steeds positief?
Berkrod
Berkrod
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Bericht door Berkrod »

Wel, mijn kachelhuis is vorige week ook vervangen.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik op dit moment gematigd positief ben. Bij de voeten komt nu koudere lucht dan voorheen, ook al blijft het ietsje warmer dan van voor en boven. Ook lijkt het alsog de middenconsole minder heet wordt aan de zijkant.

Nu heb ik sinds het kachelhuis vervangen is nog niet heel veel gereden, maar die ritten die ik gemaakt hebt (met deze hitte) bevallen als stukken beter, omdat het nu lekker koel is in de auto.

Wordt vervolgd!

@MarsTDI: hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
't is een tijdje geleden maar ik heb dit onderwerp wel nog de hele tijd gevolgd. Nu ik het laatste bericht zo lees: Mijn airco doet eigenlijk altijd al hetgeen Berkrod hierboven beschrijft. Bij deze hete temperaturen koelt hij zeer goed, onderaan koelt hij ook, zij het dan met een iets 'minder koude' bries als bovenaan. Misschien is dit normaal? Ik heb enkel een 'probleem' als het vriest: bovenaan een te koude luchtstroom bij lang (+ 30 min) filerijden.
rkjansen
rkjansen
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Bericht door rkjansen »

't is een tijdje geleden maar ik heb dit onderwerp wel nog de hele tijd gevolgd. Nu ik het laatste bericht zo lees: Mijn airco doet eigenlijk altijd al hetgeen Berkrod hierboven beschrijft. Bij deze hete temperaturen koelt hij zeer goed, onderaan koelt hij ook, zij het dan met een iets 'minder koude' bries als bovenaan. Misschien is dit normaal? Ik heb enkel een 'probleem' als het vriest: bovenaan een te koude luchtstroom bij lang (+ 30 min) filerijden.
Lijkt op het zelfde probleem, althans als je dan ook hete voeten kreeg. want dat kregen wij allemaal wel.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Hallo :cit2 Terug van vakantie, en ik moet zeggen: Probleem opgelost :!: :smt038
Heerlijk koele lucht op devoetjes bij warmte, voelbare verwarming wanneer het buiten wat koeler is...

Het lijkt erop dat het zo hoort te gaan :smt023

Het is een gigantische ingreep, zo'n kachelhuis vervanging, maar wel de nig juiste.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Het blijkt dat je tegenwoordig? niet meer "˚ C" mag koppelen aan de displaytjes die de temperatuurindicatie aangegeven. Volgens mijn instructieboekje geeft dat een niet-temperatuur gerelateerde "stand" aan. Dus "21" op het display betekent nog niet 21˚ C in de auto. :smt017
L8r, Henk
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
:smt089 Daar zijn we weer!. Volgens mij is mijn airco weer op hol geslagen, nu dus met nieuw kachelhuis.
Hete voeten, koude voeten, van alles komt voor.

De garage heeft weer metingen gedaan en naar Citroën NL gestuurd. Het wordt weer afwachten... :smt089
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
rkjansen
rkjansen
Re: Ventilatieprobleem C5 PH3

Bericht door rkjansen »

Ik was in Maart ook iets te enthousiast dat het probleem verholpen was. :cry:
Het werd kouder en de hete voeten zijn er weer met koude lucht boven in.
De dealer had hem nog mee gehad om het te ervaren en die beaamde het probleem en bevestigde dat ze blij waren dat ze uit de auto konden ivm de hete voeten. Echter ondanks het meet rapport van 10 graden verschil tussen boven en onder (constant 30 graden bij de voeten) gaf Citroen nl niet thuis.
Vd week is de auto een paar dagen bij Citroen NL geweest voor metingen en test ritten op aandringen van de leasemaatschappij.
Nadat ik de auto opgehaald had, wist niemand wat de bevindingen waren en vervolgens kreeg ik een dag later een mailtje van de dealer dat er niets aan de hand was en het een product eigenschap is. Dossier gesloten!

Wat een geweldige communicatie van de dealer en Citroen nl. :smt038

Laat ze voortaan op de beschijving van de nieuwe auto's zetten 'mooie auto voor 35000 euro, alleen het verwarmings systeem deugt niet'... Is toch eigenlijk te gek voor woorden.

Blij als hij over 2 jaar uit de lease mag, nooit geen citroen meer!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Geef hem gewoon terug aan de leasemaatschappij, laat die het maar uitknokken of anders zet je hem vaak genoeg bij Citroen neer, als het de leasemaatschappij opvalt dat je steeds in een andere auto rijdt nemen ze vanzelf actie. :smt017

Anders vergeet hem een keer op de handrem te zetten als je langs het kanaal staat, probleem opgelost. :lol:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
rkjansen schreef:Ik was in Maart ook iets te enthousiast dat het probleem verholpen was. :cry:
Het werd kouder en de hete voeten zijn er weer met koude lucht boven in.
De dealer had hem nog mee gehad om het te ervaren en die beaamde het probleem en bevestigde dat ze blij waren dat ze uit de auto konden ivm de hete voeten. Echter ondanks het meet rapport van 10 graden verschil tussen boven en onder (constant 30 graden bij de voeten) gaf Citroen nl niet thuis.
Vd week is de auto een paar dagen bij Citroen NL geweest voor metingen en test ritten op aandringen van de leasemaatschappij.
Nadat ik de auto opgehaald had, wist niemand wat de bevindingen waren en vervolgens kreeg ik een dag later een mailtje van de dealer dat er niets aan de hand was en het een product eigenschap is. Dossier gesloten!
Tja.. nadeel is dat jouw leasemaatschappij hier de partij is die met de dealer in discussie moet en je hun dus zover moet krijgen dat ze het zich aantrekken en er werk van maken.

Bij een prive auto was het wat eenvoudiger geweest. Je had je er dan gewoon op kunnen beroepen op non-conformiteit en het probleem bij de dealer neer kunnen leggen. Immers, je mag als consument verwachten dat een auto van die prijs voorzien is van een fatsoenlijke verwarmingsinstallatie, zeker ook omdat je betaald voor een volledig elektronisch geregeld klimaatsysteem. En de dealer waar je de auto had gekocht was dan de enige partij geweest waar jij mee te maken zou hebben.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Roel.
Plaats reactie