Pagina 18 van 22
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 21 okt 2020 10:27
door JW-C5
Lekker compleet dus
Ik heb het boekje al eens bestudeerd, de mogelijkheden zijn inderdaad schier eindeloos.
Vraagje daarbij: wat houdt die elektrische stoelverstelling in?
Is dat een volledige verstelling, dus ook voor <> achter, lendesteun diepte en hoogte, hoogte regeling afzonderlijk voor en achter, rugleuning. Of slechts deels? En memory-stand van de instellingen voor twee personen?
Die instellingen zitten allemaal op de uitvoering "hype-brown", ook op die van jou?
Groet,
JW
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 21 okt 2020 11:43
door robj
Volgens mij enkel voor/achter en hoog/laag. lendesteun is handbediend en geheugen stand zit er dacht ik ook niet op.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 21 okt 2020 12:51
door Menno
Mooie auto, veel plezier ermee ....

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 21 okt 2020 16:36
door boes
mooie auto hoor! Gefeliciteerd
Leuk onderkoeld,...."ben er best blij mee"

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 23 okt 2020 00:07
door robb
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de C5AC, RobJ...

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 12 nov 2020 21:24
door robj
Hij is er....
aircross180.jpg
Eerste indruk...een geweldig voertuig. De vering benadert die van de Tourer, stoelen zitten heerlijk, vlekkeloos werkende automaat en, niet onbelangrijk voor ons "senioren" (hè RobB..?) een comfortabele in- en uitstap. Apart is wel dat je nu als potentiele Alzheimer Light patient via de MyCitroën app op je telefoon kunt zien waar (en wanneer) je het beestje het laatst geparkeerd hebt.
Morgen even naar Oldenhage voor winterschoenen.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 16 nov 2020 12:48
door ciclista
Herkenbare kleurstelling Rob.
Die van mij gaat er eind Februari al weer uit. Einde Private Lease contract. Ben bezig met een opvolger, weer 2 jaar Private Lease. Ik heb gekeken naar de nieuwe C4, maar twijfel daar nog erg over. Woensdag een proefrit maken met een Hybrid C5. Eens kijken of het bevalt om met dik 1700 kg op pad te gaan.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 16 nov 2020 12:54
door JW-C5
Ben heel benieuwd naar je rij ervaringen met de C5AC-Hy
Overigens, wat brengt jou ertoe om die P-L-contracten voor maar 2 jaar aan te gaan?
Groet,
JW
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 19 nov 2020 21:25
door ciclista
De proefrit met de C5A Hybrid vond ik zeer geslaagd. Het rijdt niet echt heel anders dan een gewone auto met de EAT8. Natuurlijk valt de stilte op als je in de stad rijdt. Ik heb echter juist een behoorlijk stuk autosnelweg gereden omdat dat is wat ik normaal ook doe.
Op de snelweg mis ik uiteraard de vertrouwde dieselbrom uit het vooronder. In plaats daarvan zit er een wat monotoon vliegtuig geluid in. Alles werkt prima, ACC, versnellen, remmen, veergedrag, wegligging niet bijzonder anders ondanks het hoge gewicht.
De zit en de bediening zijn echt hetzelfde als elke andere C5A. Behalve dat er een knop in zit voor de rijmodus, hybride, electric, sport. Sport heb ik niet geprobeerd, dat zal wel. In gewoon Hybrid gaat het al vlot genoeg. Wat wel anders is dat je de schakelpook een tweede keer in D (drive) kan zetten, daarmee schakel je een sterkere regeneratie in van de acculading bij afremmen. De auto remt dus ook wat harder als je het gas los laat. Na een kwartiertje ben je hier al zo aan gewend, dat je het waarschijnlijk niet meer uit zet.
Het dashboard is qua kleurtjes niet zo mijn ding, maar daar valt wel mee te leven. Een toerenteller heb ik helemaal niet meer kunnen vinden. Veel aandacht op het dashboard voor het hybride gebeuren. Continue inzicht in de actieradius op benzine en op de accu.
Op de terugweg een wat langere stadsroute genomen en de auto op volledig electric gezet. Dat is eigenlijk waar je een hybrid voor hebt. Rijdt heerlijk en lekker stil en vlot.
Ik vraag me af of je op lange afstanden eigenlijk profeet hebt van de accu. Geen idee of die snel leeg is en je dan alsnog volledig op benzine rijdt. De reviews zeggen er ook niet veel over. Ik heb thuis wel een eigen oprit, laden kan gewoon aan een normaal stopcontact. Onderweg laden ga ik denk ik niet doen.
De kofferbak levert niet veel ruimte in, maar er past helemaal geen reservewiel in. Gokje dus.
Verder is de benzine tank ronduit klein, 43 liter in plaats van 50. En dat was al een flinke stap terug ten opzichte van de 70 liter van de Tourer.
Kortom, ik heb de handtekening weer gezet voor een volgende 2 jaar C5A.
Waarom maar 2 jaar? Het is een dure financiele verplichting. 2 jaar kan ik overzien en betalen , ook als het qua werk verkeerd mocht gaan.
Achteraf had ik de 180 HDI nog best een jaartje langer willen houden, geweldige auto. Die heb ik ook geleased omdat ik helemaal geen vertrouwen heb in de inruilprijzen voor diesels in de toekomst.
Via Facebook krijg ik regelmatig een uitnodiging om een inruil aanbod op te vragen voor mijn. auto als ik een nieuwe C5A ga kopen. Je broek zakt dan echt af. Voor de C5A van nieuw 52000, krijg je na 2 jaar nog 24000 terug van Citroen zelf. Eigenlijk schandalig. Maar niet mijn probleem.
Ander argument voor maar 2 jaar leasen, is dat ik momenteel liever mijn cash op zak hou. Dan kan ik beter zelf bepalen wanneer ik stop met werken. Zodra ik stop, ga ik echt veel minder auto rijden en dan zoek ik een auto die daar beter bij past qua kosten.
Wanner de Hybrid voor de deur staat weet ik nog niet, ik hou jullie op de hoogte.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 20 nov 2020 00:15
door JW-C5
Klinkt goed, ben benieuwd of ik het op dezelfde zal ervaren als jij hier beschrijft.
Binnenkort maak ik ook een afspraak om een proefrit te maken, er staat er nu eentje bij de dealer in mijn woonstede.
Dat is een Shine, met open dak en Hype Brown leer op de stoelen.
Die kleur gaat veranderen in Hype Black, vanaf nieuwe bestellingen zoals die nu mogelijk zijn.
Wat mij betreft een verbetering
Een duidelijke min voor mij is het ontbreken van een reservewiel. Dat wil ik bij me hebben als ik op vakantie ga, al een paar keer gehad dat ik op onmogelijke plekken een lekke band had die niet met een "reparatiekit" hersteld hadden kunnen worden. Ik wil dan dus minimaal zo'n thuiskomertje bij me hebben.
Met die tank van 43 liter kan ik leven.
In NL zal ik bijna altijd met E uitkomen, en ik kan thuis makkelijk opladen.
Voor de grote vakantieritten geeft die 43 liter tank, icm de E dan ongeveer dezelfde actieradius als ik nu heb met m'n V6 en de 65 liter tank.
Ook ik wil nu naar een Private Lease gaan, wel voor een termijn van 5 jaar met ca 15 kkm/jr.
Om eventuele mindere inkomsten op termijn hoef ik me als pensionado geen zorgen te maken
Overigens, gaat de ingang van je nieuwe contact aansluiten bij de afloop van je oude? Regelt men dat?
Groet,
JW
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 20 nov 2020 12:26
door cieterman
En wat betreft de pensioenkortingen die in de lucht hangen? Ook al zijn het straks maar een paar tientjes in de maand, naast de achtergebleven indexeringen de afgelopen tien jaar loopt het allemaal wel op. OK, dit was even off-topic, sorry.

Weer verder met de C5 Aircross.
Groeten, Cieterman

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 20 nov 2020 12:38
door JW-C5
Dan toch nog even off-topic: hoe vervelend en onaangenaam die mogelijke pensioenkortingen ook mogen zijn, mij zal dát niet weerhouden om een 5-jaars PL overeenkomst aan te gaan
En mee eens: verder met de C5AC, Hybride in dit geval.
Zodra die er is, maken we daarvoor wat mij betreft een apart draadje.
Groet,
JW
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 20 nov 2020 14:11
door c5maarten
Interessant topic, leuk de ervaringen te lezen ook aangaande PL. Zelf ben ik me ook aan het oriënteren op PL in combinatie met de C5AC hybride, deze heeft toch mijn aandacht getrokken. Volgend jaar gaat de knoop doorgehakt worden.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 20 nov 2020 16:43
door Roman
Ik ben geen voorstander van dat pl gedoe.
Mijn jongste zoon heeft het ff gehad.
Maar ik begrijp de beweegredenen wel van de gebruikers.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 20 nov 2020 18:21
door JW-C5
Als ik jonger zou zijn, zou ik zelf ook niet aan PL denken.
Maar dat ben ik niet meer, en als ik als "oudje" dan zou willen rijden in een C5AC-H, omdat ik dat leuk vind en graag met m'n tijd mee ga, zou ik 'm nieuw moeten aanschaffen.
En dat is wat mij betreft net een brug te ver, dat doe ik niet meer......
Groet,
JW