Pagina 17 van 29
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 09 feb 2010 23:00
door JW-C5
Ik gebruik de Bosch Aerotwins sinds oktober 2008 op mijn Xantia. En ze wissen nog net zo goed als op dag één, geen spoortje slijtage, ook niet na de sneeuwtroep van de afgelopen weken.
Veruit de beste wissers die ik ooit gehad heb, daar waren ook de andere goeie Bosch Twin's bij.
Groet,
JW
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 09 feb 2010 23:06
door Marc
SkyBuMp schreef:Meer informatie over anti-rain producten.. ik heb er een paar kantjes over getikt in mijn topic
Ik heb zojuist maar een setje Bosch Aerotwins voor de C5 besteld uit .de! De Bosch setjes schijnen goed resultaat te leveren en een lange levensduur te hebben. Verwacht ze begin volgende week in huis te hebben.. de Aerotwins voor op de PH2 armen.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0418492184" onclick="window.open(this.href);return false;
Goeie tip. Vraag me toch af waarom dit soort dingen in NL zo duur moeten zijn. Ik denk dat ik hier ook maar ga bestellen wanneer ik nieuwe nodig heb.
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 09 feb 2010 23:10
door SkyBuMp
Kost je 9,90 voor de verzending... dus totaal €37,80. Hier in NL voor een Bosch setje, kom je al snel rond de 50/60 euro te zitten op het I-net en in de shops is het helemaal van de zotte!
Ik gebruik de ruitenwissers echt minimaal..maar als ze aan gaan dan moeten ze ook gewoon GOED wissen.. streeploos that is ;p. Ik merk wel dat ik nog 1 van de wisarmen iets lager moet zetten.. krijg de arm alleen niet meer er af met deze kou. Binnenkort weer ff langs bij de lokale dealer denk ik.

Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 09 feb 2010 23:33
door Ceevijf
eens kijken of ze ook voor de C5 ph1 uit 2003 hebben

Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 10 feb 2010 17:00
door exroosje
Losse wisserrubbers voor flatblades zijn inderdaad slecht te vinden. En let op, bij de Valeo's zijn ze niet te vervangen (het rubber loopt daar door in de spoiler)
Standaard vervangingsrubbers passen weer slecht of helemaal niet.
Maar ze bestaan wel! . Dat weet ik omdat ik ze ooit gekocht heb. Helaas ging dat wel per 40, dus de exemplaren die Oldenhage heeft/had waren diegene die over waren. Ze kwamen bij
http://www.novatio.nl vandaan (tussenhandel), de fabrikant weet ik niet meer. Maar dat weten zij wel.
Ik had gedacht dat de markt hiervoor inmiddels wel groter zou zijn en je ze ook in het wild wel eens zou tegenkomen bij bv Halfords.
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 10 feb 2010 17:46
door SkyBuMp
Tijd om weer een inkoopactie te doen dan? ;p.. Ik neem wel 4 van die rubbers van je over.. ben ik voorzien voor een tijdje! De Bosch set is al verzonden, gaat echt snel bij die duitser!
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 13:29
door exroosje
Ik heb nog, want ik heb een extra setje gehouden en ondertussen mijn auto ingeruild met weer nieuwe bladen erop.
Ik liet daarom hier de leveranciersnaam achter.
Mocht het komen tot een actie (maar dit keer niet door mij geinitieerd dus), dan wil ik evt wel een setje van 2 afnemen
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:07
door ErikVeen
Hier nog iets goedkoper:
link
Inderdaad merkwaardig dat Duitsland zo veel goedkoper is...
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:36
door Ploffie
Je krijgt er wel 2 toch?
Ik heb wel eens negatieve dingen gelezen op het net over die Bosch wipers en ik moet zeggen dat ze bij mij nu na een jaar ook geen geheel streeploze vaat afleveren, ook slaat de linker niet helemaal netjes meer over maar schraapt hij bij vlagen.
Zaligmakend zijn ze dus niet imo.
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:38
door Roman
exroosje schreef:Ik heb nog, want ik heb een extra setje gehouden en ondertussen mijn auto ingeruild met weer nieuwe bladen erop.
Ik liet daarom hier de leveranciersnaam achter.
Mocht het komen tot een actie (maar dit keer niet door mij geinitieerd dus), dan wil ik evt wel een setje van 2 afnemen
werkte perfect bij de ph2
heb ook nog een setje, eens kijken of het bij de ph3 ook nog lukt..

Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:39
door SkyBuMp
ErikVeen schreef:Hier nog iets goedkoper:
link
Inderdaad merkwaardig dat Duitsland zo veel goedkoper is...
Thanks voor de toevoeging.. zal deze shop meteen opslaan in de favorieten! € 36,90
Ietsjes goedkoper dan wat ik er voor betaald heb dus!...Zal uiteraard mijn wiservaringen met de Bosch even vermelden .. zodat jullie ook weten hoe of wat

. Volgens de ANWB / ADAC is het echt goed spul.
Die Xenon pitten daar zijn ook echt goedkoop,
origineel Philips lampen dus!

Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:49
door EW
Mijn ervaring is al jaren dat goede ruitenwissers 30.000 km of 1 jaar (what ever comes first) meegaan.
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:53
door willy4
ik geloof dat er in het onderhoudsboekje van citroen staat dat ge deze alle jaren moet vervangen
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:54
door Roman
volgens de ruitenwisser mannen zelfs 2x per jaar...
Re: Ruitenwissers
Geplaatst: 11 feb 2010 21:56
door Menno
Heb net nieuwe, 1 1/2 jaar mee gedaan, vervangen omdat ik het tijd vond worden, niet omdat het nu echt perse nodig was, uiteraard minder dan nieuwe maar zeker nog fatsoenlijk ....